• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 09 / 14

آشنایی با کویین لطیفه

تاریخ تولد: 18 مارس 1970  نیوارک، نیوجرسی، آمریکا

نام: دانا الین اونز

شهرت: زن شماره یک سبک هیپ-هاپ

قد: 177 سانتی متر

latifa7

بیوگرافی

دانا اونز اولین زن سبک هیپ-هاپ (البته برخی این افتخار را متعلق به رکسنا شانتی می دانند.)، که در 18 مارس 1970 در اورنج شرقی، نیوجرسی بدنیا آمد. او در خانواده نظامی متولد شد که پدر و برادر بزرگش افسر پلیس بودند. او به حقایق زندگی در اجتماعات شهری سیاهان اعتراف می کند و منکر مزایا و معایب آن نیست. او مدت کوتاهی در  برگر کینگ استخدام شد اما مدتی بعد خود را در یک اجرا از سبک هیپ هاپ یافت.

فقط 18 سال داشت که در کنار زنان جوان تحصیل کرده آهنگسازی می کرد. در اواخر دهه 1980 تحولی ایجاد کرد او با استفاده از خلاقیت و ابتکار خویش سبکی جدید ایجاد کرد که اقتباسی از جاز، رگی (نوعی موزیک جامایکایی) و سبک سول بود. این همه با کمک دی جی مارک در اثر ماندگار ”  45King” تبلور یافت. در سال 1988 اولین اثر تک نفره خود به نام ” Wrath of My Madness” را ارائه داد. سال بعد “All Hail the Queen” را ساخت که مورد استقبال فراوان طرفدارانش قرار گرفت.  وقتی که در برگر کینگ کار می کرد همکاران مرد او رفتار خوبی با خانم ها نداشتند و صاحب کارش همیشه از او در برابر این رفتار ها حمایت می کرد، این موضوع هم در آثار او تاثیر گذار بود. نام لطیفه در عربی به معنای “حساس و ظریف” است، اما هر اتفاقی که بیفتد او به راحتی پیام خود را با ریتم و موزیک خودش بیان می کند. علاوه بر اینکه او بیش از یک دهه به عنوان برجسته ترین زن هیپ- هاپ شناخته شده بود کویین لطیفه این هنرمند و موزیسین آمریکایی در عرصه فیلم و تلویزیون بسیار فعال بود و همچنین در زمینه  مدیریت هنرمندان در شرکت خود با نام “فلیور یونت” در کنار شریکش شکیم کامپیر فعالیت می کرد. کویین لطیفه به عنوان یک الگو و سرمشق توانست برای خودش کسب و کاری موفق راه بیندازد و همچنان حرکت رو به جلو خود را ادامه می دهد.

اخبار و خواندنی هایی درباره کویین لطیفه

به خاطر حمله به یک عکاس بازداشت شد. (6 فوریه 1996)

او یک بار به علت حمل اسلحه و مواد مخدر بازداشت شد (3 فوریه 1996)

برادر بزرگش لنس اونز، که یک افسر پلیس بود، در یک تصادف با موتورسیکلت جان باخت. آهنگی را به رسم یادبود تقدیم برادرش کرد که در این اجرا کلید موتور سیکلت را به گردنش آویزان کرده بود.

به عنوان بازیگر نقش دوم درفیلم “Bringing Down the House” در سال 2003 کنار استیو مارتین و یوجین لوی بازی کرد.

اولین نوازنده رپ زن، نامزد جایزه اسکار شد.

در VH1 از بین 100 زن راک ان رل نفر 72 شد.

در فیلم “Monster’s Ball ” در 2001 در کنار رابرت د نیرو و شان پن بازی کرد. متاسفانه فیلم هایش در زمان معین آماده نشد و به تاخیر افتاد و مجددا از نو طراحی شد. نقشش به هاله بری و نقش دنیرو به بیلی باب تورنن محول شد. در تیم بسکتبال دبیرستان ایروینگتون فوروارد بود که باعث شد ایالت نوجرسی 2 بار قهرمان مسابقات شود.

در سال 2005 نامزد دریافت جایزه رزی شد. به عنوان بدترین بازیگر در این فیلمها پیشنهاد شد فیلم Barbershop 2: Back in Business، فیلم The Cookout و فیلم Taxi در سال 2004. با این وجود کویین لطیفه این شکستها را گذراند تا در سال 2005 نامزد جایزه رزی شد.

کویین لطیفه جایزه طلایی آکادمی ملی آمریکا یا همان گرمی را در سال 1994 برای بهترین اجرای رپ تک نفره در U.N.I.T.Y بدست آورد.

به دلیل اینکه اولین زن هنرمند هیپ- هاپ بود در چهارم ژانویه 2006  در پیاده روی هالیوود به نام او ستاره ای اضافه گردید.

کویین لطیفه نژاد آمریکایی- آفریقایی دارد.

در بین همه نقشهایی که تا سال 2008 بازی کرده است، نقش کلوپاترا سیمز در فیلم set it off نقش مورد علاقه اوست.

املاکی که تا پایان سال 2009 به نام او ثبت شده بدین قرار است: خانه ای در لوس آنجلس به مساحت 188 متر مربع  3 خوابه با 2 حمام است. او املاک دیگری هم دارد که ارزش املاکش 1397000 دلار می باشد.

در فیلم The Secret Life of Bees  در سال 2008 با ستاره موسیقی آلیشا کیز و سوئز بیتز بازی کرد. این فیلم به داستانی در دهه 70 می‌پردازد که روح مادربزرگ یک دختر 14 ساله با او ارتباط برقرار می‌کند و…

قسمتی از یک مصاحبه با لطیفه

برای من مهم است که اثری را خلق کنم و این تفاوت من با یک بازیگر است. دوست دارم ایده ای جدید خلق کنم و آنرا به یک استودیو بفروشم.

من همان فرد هستم اما سعی می کنم هر روز بهتر عمل کنم. موفقیت ها هیچ وقت مرا سرمست و مغرور نکرده است. هیچ گاه دوستانم را از خودم نرانجاندم یا آنها را از دست ندادم.

من آرزو می کنم که تمام زنان به زن بودن خود عشق بورزند و با آغوش گرم به استقبال هر چه که طبیعت به آنها ارزانی کزده است بروند.

من حتی آخر شب دست رد به ماکارانی و پنیر نمی زنم. غذاهای ایتالیایی را دوست دارم. عسل تنها چیزی است که هیچ گاه نمی خورم.

دستمزد برای بازی در فیلم ها

در فیلم Chicago در سال 2002= 325000 دلار

در فیلم Bringing Down the House در سال 2003= 1000000 دلار

در فیلم Beauty Shop در سال 2005= 10000000 دلار

ترجمه: سمیه مظفری
این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید