• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 07 / 09

سوء استفاده از تصاویر شما به روش catfish (کلاه برداری از طریق جعل هویت)

Catfish چیست؟

Catfish شخصی است که با استفاده از اطلاعات و خصوصا تصاویر افراد، اقدام به ایجاد یک هویت کاذب و جعلی آنلاین می کند.

کت فیش گاهی تنها هدفش سرگرمی است، گاهی کلاه برداری از یک قربانی و در مواقعی هم انتقام گرفتن از قربانی. این مشکل اغلب برای افرادی اتفاق می افتد که نسبت به علایم هشداری بی توجه اند در خصوص اینکه یک دوست یا آشنا ممکن است واقعا کسی نباشد که ادعا می کند، و آن ها این مسئله را نادیده می گیرند، و باعث می شود که کت فیش ها از این افراد سوء استفاده کنند.

کت فیش

“Catfishing” پدیده جدیدی است که در آن شکارچیان آنلاین، به منظور فریب مردم برای برقراری روابط عاطفی و مالی، وانمود می کنند که شخص دیگری هستند و این پدیده، اغلب در شبکه های اجتماعی مرسوم است.

Catfisherها اغلب پروفایل های جعلی طراحی شده ای را برای جذب مردم و ترغیب آنان تنظیم می کنند تا با آغوش بازتری یک گفتگو را شروع کنند. اشخاصی که این هویت های جعلی را ایجاد می کنند می توانند تصاویر شما را شکار کرده و وانمود کنند که خود شما هستند. بنابراین چگونه می توانید بفهمید که شخصی از تصاویر شما به منظور catfish یا جعل هویت استفاده می کند؟

این مقاله، شما را با روش هایی آشنا خواهد نمود تا تشخیص دهید که آیا شخصی از تصاویر شما برای جعل هویت استفاده می کند یا خیر.

جستجوی تصویر معکوس انجام دهید.

هر یک از تصاویری که شما در پروفایلتان استفاده نموده اید به راحتی توسط هر فردی در اینترنت دیده می شوند یکی از آسان ترین راه ها برای اینکه بفهمید که آیا فردی از تصاویر شما سوء استفاده می کند این است که، جستجوی تصویر معکوس انجام دهید. این جستجو می تواند برای هر تصویری که شما آپلود نموده اید مورد استفاده قرار گیرد و به شما لیستی از سایت های دیگری که تصویر شما در آن ها پدیدار می شود را نشان خواهد داد.

چگونه یک جستجوی تصویر معکوس را انجام دهید:
  • محل یک تصویر و در واقع آدرسی که تصویر با آن در اینترنت قابل دستیابی است (URL) را بوسیله دنبال کردن شیوه های زیر، بسته به نوع کامپیوتر و مرورگرتان، انتخاب کنید.

برای رایانه‌های مکینتاش و مرورگر فایرفاکس، تصویر موردنظر را در پروفایل، وبلاگ یا وبسایتتان پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه جستجوی تصویر در گوگل (Search image in Google) را انتخاب نمایید.

رایانه‌های مکینتاش نوعی از رایانه‌های شخصی هستند که سیستم عامل و سخت افزار آن را شرکت Apple تولید کرده است. ویژگی‌ که این نوع رایانه را از دیگر رایانه‌ها متمایز می‌کند این است که، نرم‌افزارهای این شرکت که سیستم عامل مک هم جزئی از آن است، فقط بر روی سخت‌افزارهای ساخت همین شرکت اجرا می‌شود.

برای رایانه‌های مکینتاش و مرورگر سافاری: تصویر موردنظر را در حساب کاربری فیسبوک، اینستاگرام و Tumblrخود یا هر سایت دیگری یافته و بر روی آن راست کلیک نموده و گزینه کپی آدرس تصویر (Copy Image Address) را انتخاب کنید.

تامبلر یک شبکه اجتماعی و وبگاه ارایه ‌دهنده خدمات شبکه اجتماعی است که توسط شرکت تامبلر راه اندازی و اداره می‌شود. این شبکه اجتماعی در حالی که شما سرگرم فیسبوک و توییتر بوده اید، رشد فوق العاده ای داشته است.

برای کامپیوترهای شخصی یا همان pcها که معمولا از خانواده بزرگ سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و مرورگر اینترنت اکسپلورر: بر روی تصویر راست کلیک نموده و عبارت Properties را انتخاب کنید، آدرس تصویر (image URL) را هایلات و به حالت انتخاب درآورده و بوسیله کلید میانبر CTRL+C، آن را کپی کنید.

  • تصویر موردنظر را با paste کردن URL آن در گوگل، جستجو کنید. سپس در صفحه نتایج بر روی لینک Search By Image کلیک کنید.
  •  بالاترین موارد لیست نتایج، تصاویر بصری مشابه را نشان خواهند داد. این تصاویر ممکن است شبیه تصاویر شما به نظر برسند اما در حقیقت آن ها، مال شما نیستند به پایین کشیدن اسکرول صفحه ادامه دهید و نتایج تماما تصاویر متعلق به شما خواهند بود که به دنبال آن ها می گشتید. حال می توانید تمام مکان هایی را که تصویر شما در آن ها ارسال شده اند را بینید.
کت فیش
این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید