• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 11 / 06

گل های آپارتمانی- درباره گل دیفن باخیا بیشتر بدانید

گونه های مختلفی از گیاه دیفن باخیا وجود دارد. این گیاه بومی نواحی گرمسیری مکزیک و جنوب کشور آرژانتین است از گروه گیاهان خانگی هستند که مراقبت و پرورش آن آسان است. این گیاه با برگ های بزرگ، پهن و تقریبا مستطیل شکل وجود دارد.دیفن باخیا در اندازه های کوچک یا 1.5 تا 1.8 متر وجود دارد و جزء گیاهان آپارتمانی است که زود رشد می کند و در صورتی که به درستی هرس نشود به بالاترین حد خود می رسد. همه بخش های این گیاه سمی هستند به همین دلیل بایستی دور از دسترس اطفال و حیوانات خانگی نگهداری شود.

دیفن باخیا

نام دیگر این گیاه Dumb Cane است که در حقیقت بیانگر این واقعیت است که شیره تند برگ و ساقه این گیاه سبب سوزش و بی حسی دهان و گلو میشود به حدی که حتی ممکن است تارهای صوتی فلج شوند. این گیاه نباید در دسترس کودکان قرار بگیرد.

شرایط نگهداری
نور

دوستدار محیطی سایه روشن است. مناسبترین موقعیت، زمانی فراهم می آید که در محلی پرنور و به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشد. آفتاب مستقیم، برگ هایش را می سوزاند و نور روشن نیز باعث شده تا برگ هایش کم رنگ شده و پژمرده شود. زمانی که دیفن باخیای خانگی نور کافی به آن نرسد برگ های آن کوچک و به صورت پراکنده خواهند بود.

آبدهی

نیازش به آب متوسط است. در تابستان هر هفته دو تا سه بار و در زمستان فقط یک بار به آن آب بدهید. روش دقیقتر برای پیدا کردن زمان آبیاری دیفن باخیا آن است که اجازه بدهید حدود دو سوم از سطح خاک خشک شود. هر وقت خاک رطوبت خود را از دست داد و خشک شد، به آن آب بدهید. برای آبیاری این گیاه بهتر است یک جدول زمانی در نظر گرفته شود.

کوددهی

کوددهی گیاه دیفن باخیا را زمانی که در حال تولید برگ های جدید است انجام دهید. بیشتر دیفن باخیاهای خانگی بایستی در فصل تابستان هر دو هفته و در بهار و پاییز ماهی یکبار تغذیه شوند. دیفن باخیا را در فصل زمستان هرگز کود ندهید. کودهی زیاد سبب قهوه ای شدن لبه های برگ این گیاه می شود.

دما

گیاه دیفن باخیا دمای بالای بین 16 تا 27 درجه سانتی گراد را ترجیح می دهد و هرگز در دمای زیر 10 درجه رشد نمی کند. برگ های دیفن باخیا زمانی که در معرض هوای سرد درب، پنجره یا تهویه هوا قرار بگیرد زرد می شود.

رطوبت

دیفن باخیا رطوبت بالا را ترجیح می دهد اما رطوبت طبیعی منزل هم برای این گیاه کافی است.

گلدهی

گیاه دیفن باخیا به ندرت گل می دهد و گاهی اوقات هرگز گلدهی ندارد بنابراین اگر گیاهتان گلدهی نداشت نگران نباشید.

تکثیر

زمانی که گیاه خیلی پرپشت شد میتوانید آن را تکثیر کنید. بعد از تقسیم گیاه به طور طبیعی رشد آن کمتر می شود. علاوه بر این گیاه قدیمی ممکن است گاهی اوقات ساقه آن لخت و بدون برگ باشد بنابراین شما می توانید این ساقه را از قسمت پایین برید و به تکه های حدود 5 سانتی متر تقسیم کنید. و حدود نصف این تکه ها را داخل خاک مخلوط با کود قرار داده و خوب آبیاری کنید و گیاه را گرم نکهدارید پس از چند هفته از قسمت بالای آن شروع به جوانه زدن می کند.

تکثیر دیفن باخیا

آفت

حشرات مهمی که ممکن است به دیفن باخیا آسیب برسانند کنه تارعنکبوتی و شپشک آردی هستند.

بیماری ها

دیفن باخیا رطوبت را دوست دارد همین موضوع باعث می شود تا بیماری های میکروبی مانند خال روی برگ ها و Erwinia Blight و بیماری های میکروبی دیگری تهدیدش کند.

خاک

بهترین خاک برای گیاه دیفن باخیا یک خاک غنی شده ارگانیک و زهکشی صحیح است. خاک مناسب برای دیفن باخیا مخلوطی است از سه قسمت خاک جنگلی، خاک برگ و یک قسمت خاک معمولی باغچه است.

گلدان

دیفن باخیا دوست دارد تا در یک گلدان محدود کمی کوچک باشد. اگر ریشه های آن تمام گلدان را پر کرده است در فصل بهار آن را در گلدان بزرگتری قرار دهید. گلدان جدید تر باید از گلدان قبلی پهن تر و تقریبا 2 برابر قبلی باشد.

هرس

هرس کردن گیاه باعث می شود تا گیاه پرپشت شود و از سنگین شدن گیاه جلوگیری می کند.

 

ترجمه: زهرا صانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید