• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 11 / 19

موس هایی که اسکنر اثر انگشت دارند

آیا به دنبال یک موس مناسب برای بازی هایی همچون ام ام او ار پی جی (MMORPG) و آر تی اس (RTS)  می گردید؟ آیا دوست دارید که امنیت حساب های کاربری، فولدرها و فایل های شخصی رایانه خود را حفظ کنید و در عین حال، از شر واردن کردن پسورد و فراموشی آن خلاص شوید؟ اگر چنین است با ما همراه شوید تا با یکی از جدیدترین و بهترین موس های گیمینگ کمپانی Tt eSports  آشنایتان کنیم.

موس

ورود به حساب کاربری از طریق اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در یک موس بازی

همانطور که می دانید موس های مخصوص بازی، بسیار متنوع بوده و اغلب شکیل تر و مجهز تر از موس های معمولی هستند و به همین جهت، براحتی قابل تشخیص اند. موس معرفی شده در این مقاله نیز از این امر مستثنی نیست. به خاطر سنسور اثر انگشت تعبیه شده در این موس، می توانید علاوه بر در دست گرفتن کنترل کامل بازی های حرفه ای و بهره مندی از سرعت بالای آن، فولدرهای روی دسکتاب خود را نیز امن کنید.

Thermaltake یک کمپانی تایوانی شناخته شده در زمینه عرضه سخت افزارهای میانی مانند کیس و منبع تغذیه و ادوات حرفه ای گیمینگ و غیره است و محصولات جدید خود را با سه برند Thermaltake ،Tt eSPORTS و  LUXA2عرضه نموده است. شرکت تی تی اسپورت (Tt eSport ) هم که بخش کوچکی از این کمپانی بزرگ محسوب می شود، اخیرا از موس بازی جدیدی رونمایی کرده است که قابلیت جدیدی را با خود یدک می کشد و این قابلیت جدید، حسگر اثر انگشتی است که در قسمت بیرونی و جانبی آن تعبیه شده است.

در بخش فوقانی سمت چپ موس جدید شرکت تی تی اسپورت که Black FP نام دارد، یک حسگر تشخیص اثر انگشت گنجانده شده است و محل این حسگر دقیقا همان جایی است که انگشت شست افراد راست دست، درحالت طبیعی به آنجا تکیه دارد و این درحالیست که در موس های معمولی، این محل از موس، استراحتگاه انگشت شست کاربر است. بنابراین می توان ادعا نمود که موس گیمینگ Black FP، بیشتر برای رفاه حال بازیکنان راست دست طراحی شده است.

به محض اینکه درایور نرم افزاری این موس را نصب کرده و تست کنید، قادر خواهید بود تا از اثر انگشت خود برای احراز هویت ایمن بیومتریک، جلوگیری از ورودهای غیر مجاز به ویندوز و وب سایتتان و رمزگذاری پوشه های محرمانه ی موجود در دسکتاب خود بهره بگیرید. به عبارت دیگر، رمزگشایی از موارد فوق الذکر، تنها از طریق تائید اثر انگشت امکان پذیر خواهد بود.

سنسور اثر انگشت خوان تعبیه شده در این موس، ساخت شرکت Synaptics (مطرح ترین کمپانی در زمینه ساخت حسگرهای سه‌‌بعدی لمسی و بیومتریکی و….) است و طبق ادعای شرکت Tt eSports، این قطعه به حدی کوچک است که وجود آن را در سخت افزار موس حس نمی کنید. و تنها در عرض یک پنجم ثانیه می تواند اثر انگشت را خوانده و سپس بررسی کند. این حسگر، موفق به دریافت تائیدیه FIDO شده است و برای تضمین امنیت اطلاعات هم از الگوریتم رمزگذاری AES 256-bit استفاده می کند.
همانطور که مستحضرید، موس های مخصوص بازی، عمدتا از نظر نرم افزاری قابل سفارشی سازی هستند و می توانید برحسب نیازتان، تنظیمات دلخواه خود را در آن ها اعمال کنید و این درحالیست که تاکنون برای این موس، هیچ برنامه کاربردی واضح و مشخصی جهت اعمال تنظیمات سفارشی نظیر: کلیدهای ترکیبی، دقت موس و پروفایل های بازی و …ارائه نشده است. ولی با این حال، سنسور مذکور سه بعدی و فوق العاده کوچک و سهل الاستفاده است. علاوه بر آن، برای هیچ فردی قابل پیش بینی نیست که در خط تولید آینده شاهد چه چیزهایی خواهیم بود.

تنظیم دقیق

صرف نظر از آنچه درباره سنسور اثر انگشت این موس بیان گردید، بهتر است به باقی قسمت های این موس بپردازیم. از ویژگی های بارز دیگری که موس Black FP دارد:

سنسور لیزری آن است که Avago 9500  نام دارد و دقتی (برای ترجمه حرکات دست کاربر بدون خطا) تا 5700 نقطه در اینچ (DPI) را در اختیار کاربر قرار می دهد به طوریکه وی می تواند بسته به نوع بازی، از بین دقت های موجود، میزان حساسیت آن را از 100 DPI به بالا انتخاب کند.

وجود تعدادی دکمه قابل برنامه ریزی جهت تعریف و ذخیره 4 پروفایل متعدد برای این موس است بطوریکه کاربر می تواند به راحتی و بدون وقفه بین این پروفایل ها تغییر وضعیت دهد.

بر روی برد این موس، هفت دکمه قرار دارد و این دکمه ها توسط ماکروهای مختلف، قابل برنامه ریزی هستند. دکمه اصلی این موس نیز از کلید بازی Omron  (میکروسوئیچی که در بسیاری از موس های بازی کمپانی Thermaltake دیده می شود.) استفاده می کند که طول عمری برابر 5 میلیون کلیک دارد، توسط این هفت دکمه می توان ماکروهای مختلف را در میان 4 پروفایل موجود، سفارشی سازی نمود.

علاوه بر این، در موس بازیBlack FP ، تعدادی چراغ LED قرمز رنگ مشاهده می کنید که به طرز مدبرانه ای در دور تا دور دستگاه قرار داده شده اند تا نشان دهند که در هر لحظه، از کدام یک از این 4 پروفایل استفاده می کنید. این مناطق نوری در قسمت نماد اژدها و کلید اسکرول (چرخنده) و کلیدهای DPI موس دیده می شوند.

حال با مواردی که گفته شد برای چنین موسی با قابلیت احراز هویت بیومتریکش، چه قیمتی را متصور هستید و پیشنهاد می کنید؟ جالب است بدانید که این موس 60 دلار در سال 2016 قیمت گذاری شده است. پس اگر به امنیت اطلاعاتتان اهمیت می دهید و احراز هویت بیومتریک را بر پسوردهای معمول ترجیح می دهید و یا چنانچه در پی تهیه یک موس بازی ایده آل و خوش دست هستید، می توانید با پرداخت این مبلغ، ماوس گیمینگ  Black FPرا از آن خود کنید.

ترجمه: رقیه آقایاری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید