• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 19

آموزش نقاشی انگور و گلابی برای کودکان

انگور میوه ای است که به صورت بوته ای کاشته می شود و دارای برگ و پیچک است. انگور انواع مختلفی دارد و به رنگ های سرخ، سیاه، زرد و سبز وجود دارد. از برگ انگور نیز برای غذا استفاده میکنند، در بعضی از مناطق مانند ایران در گذشته انگور ها را برای زمستان نگهداری می کردند و به صورت خوشه ای در انباری ها و در قسمت های تاریک و سرد از بند آویزان می کردند تا چند ماهی را سالم بماند و این یکی از روش های سنتی نگهداری انگور بوده تا در شب های زمستانی و مخصوصا طولانی ترین شب سال که یلدا نام دارد استفاده کنند. با نزدیک شدن به شب یلدا، شاید بچه ها دوست داشته باشند همراه میوه آرایی والدین خود، نقاشی زیبایی هم کنار سفره قرار دهند.

آموزش نقاشی انگور

نقاشی انگور

برای کشیدن انگور ابتدا حبه های انگور را بکشید. حبه ها را به صورت بیضی های کوچک و یک اندازه در کنار یکدیگر نقاشی کنید. از بالا به پایین رفته رفته ردیف انگورها کم می شود تا در انتها به یک حبه منتهی شود. برای رسم انگور بهتر است یک کادر فرضی به صورت مثلثی که رو به پایین است را در نظر بگیرید و داخل آن را از بیضی هایی که حالت عمودی دارند، پر کنید. می توانید برای اینکه انگور بزرگ و پر دانه به نظر برسد و انگور حالت برجسته پیدا کند، بیضی هایی را روی قبلی ها بکشید و خطوط مشترک بیضی های زیرین را پاک کنید.

حال نوبت کشیدن برگ های انگور است.هر برگ را مثل پنجه حیوان در نظر بگیرید و یک پنجه چهار یا پنج قسمتی بکشید. دور تا دور برگ را زیگ زاگ کنید. داخل هر قسمت را شیاری به عنوان رگ برگ بکشید و با خطوط باریکتری به شکل 7 به سمت دور تا دور برگ حرکت کنید. اینها همان رگه های برگ است که آب در آن ها در جریان است.

دو برگ در بالای انگور بکشید و از لابلای آنها پیچکهایی خارج کنید. دم یکی از برگها را می توانید به صورت مارپیچ حلزونی نقاشی کنید و خطوطی از برگ که روی حبه ها را گرفته پاک کنید تا چنین به نظر برسد که برگها در پشت حبه ها قرار دارند.

انگور زیبای شما آماده است می توانید دانه ها را سبز یا سبز-زرد و یا قرمز کنید و برگها را سبز پر رنگ کنید. پیچکها قهوه ای و دم برگ را نیز سبز یا قهوه ای کمرنگ کنید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید