• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 19

بهترین مکان های دیدنی برای گذراندن کریسمس

اگر در این فصل و برای تعطیلات کریسمس قصد سفر دارید، چند مکان بسیار زیبا در ایام کریسمس، باشکوه ترین و دیدنی ترین مراسم ها را دارند. در این شهرها می توانید شاهد نورپردازی های عظیم و خیره کننده باشید و برای کریسمس بهترین خریدها را انجام دهید. شاید انتخاب شما یکی از این مکان های زیبا و دیدنی باشد.

 جزیره مالت

بازدید از صحنه تولد عیسی مسیح یا محله های بومی presepju، بخشی از جاذبه های کریسمس در جزیره مالت است. هر سال با آغاز سال نو شهروندان این کشور با غرور و افتخار، قفل درب ها و حتی گاهی درب های پارکینگ هایشان را به روی عموم باز می کنند تا شیرینی های سنتی پخته شده با تصاویر مختلفی از تولد عیسی مسیح و تخت مقدس را به نمایش بگذارند. در مقیاسی بزرگتر، تجربه ای در اندازه ای واقعی از شهر بیت اللحمِ اورشلیم و تولد مسیح مقدس در ابعادی بالای 200000 متر مربع گسترده شده که قبلا زمین های بایری بودند.

جزیره مالت

با اجرا و پویا نمائی بیش از 150 بازیگر شامل تمام اعضای خانواده ها، روستائیان و بازدیدکنندگان را در محیطی مملو از چراغ های نفتی، آسیاب های گردان، حیوانات علف خوار و گستره ای از صنایع دستی به منظور آموزش مهارت های بومی – محلی، یک میخانه و البته شمائی از یک غار کوچک که حضرت عیسی در آن متولد شد، به دوران یهودیت 2000 سال قبل می برند.

مرکز شهر والتا (پایتخت مالت) نیز با آواز و نغمه سرائی در اطراف کلیسای جامع سنت جان و معماری اش به سبک باروک و نورافشانی خیره کننده چراغ های خیابان جمهوری، میزبان حلول روح پرنشاط کریسمس است.

تئاتر مانوئل که به خاطر نمایش پانتومیم هر ساله اش معروف است، امسال یک داستان محلی تلفیقی با عنوان “رابین هود و بچه ها در جنگل” به صورت پانتومیم اجراء می شود.

بازدید از موزه خصوصی اسباب بازی ها، عروسک های ویژه، سربازان، مجموعه ای از قطارها و اسباب بازی کوکی فلزی که قدمت آن به سال 1790 میلادی می رسد نیز، موجب تجدید خاطرات دلگرم کننده دوران بچگی می شود.

نیویورک

موقعیت ساختمان تجاری- اداری راکفلر سنتر در قلب محل برگزاری مراسم کریسمس در نیویورک قرار گرفته است.یخ بازی (پاتیناژ) در این محل حدود 79 سال است که معروف است. درخت تزئین شده کریسمس یک سنت قدیمی 84 ساله است. در طول خیابان، رادیو سیتی برگزاری این مراسم شکوهمند سالانه را با اجرای گروه راکتز (یک گروه  آواز آمریکایی) به عهده دارد.در گوشه جنوب شرقی پارک مرکزی، میدان کلمبوس میزبان بیش از۱۰۰ فروشندۀ پوشاک، سوغاتی ها، تنقلات و نوشیدنی ها در بازار تعطلات عید می باشد. پارک مرکزی هم چنین دارای دو جایگاه برای اسکیت و درشکه سواری با اسب است.

نیویورک

بزرگترین و مشهورترین برندهای مد هم به این جشنواره پیوسته و محصولات چشمگیر خود را داخل ویترین های مخصوص کریسمس به نمایش می گذارند. اغواء کننده ترین موارد که در خیابان پنجم و توسط پرچمداران و فروشگاه های بزرگی چون  Saks و Bergdorf ارائه می شوند، به حدّی محسور کننده و چشم گیرند که حتی توجه آنا وینتور که خود یکی از بزرگترین طراحان مد و لباس است را نیز به خود جلب می کنند.

باث – انگلستان

تئاتر سلطنتی که جین آستن (نویسندۀ انگلیسی) در رُمان های “نورثنگر ابی” و “ترغیب”، بدان اشاره دارد، برنامه های متنوعی را از جمله: درام تعطیلات، نمایش موزیکال، اُپرا و کنسرت هایی چون: جک و لوبیای سحرآمیز و نمایش فُکاهی فرانسوی “آن کسی که ول کرد” ارائه می کند.

باث- انگلستان

زمانی که جشنواره “باث در یخ” بهترین بهانه است برای اینکه لباس گرمی بپوشید و بند اسکیت هایتان را ببندید و روی برفها اسکیت بازی کنید یا وقتی که حمام آبگرم معدنی بهترین دلیل است برای پریدن توی آب و مزه کردن بخار ناشی از حرارت آب سرشار از مواد معدنی در استخری روباز روی پشت بام، با چشم اندازی تماشایی از مناظر شهر.

نورنبرگ – آلمان

بازار کریسمس نورنبرگ متعلق به یک مؤسسه آلمانی است که همه ساله بالغ بر دو میلیون بازدیدکننده دارد. برجسته ترین جاذبه های این شهر شامل یک چرخ فلک چوبی حکاکی شده غول پیکر، یک چرخ فلک قدیمی دوّار و یک قطار بخار می باشند.

آلمان

اگرچه بازارهای تقلبی زیادی در سطح منطقه وجود دارد که محصولات کریسمس را ارائه می کنند اما شورای بازار کریسمس نورنبرگ، مصمم است صرفا و مطمئنا، اسباب بازی ها و محصولاتی برای تعطیلات عید در این بازار به فروش برسند که سنتی، اصلی و دست ساز باشند.

هونولولو – هاوائی

بابانوئل، لباس های ساحلی اش را برای مراسم کریسمس در هاوائی برتن می کند. گرچه هاوائی در کریسمس فاقد برف است اما برای برگزاری هر چه بهترِ جشنی مملو از صلح و نیات خیر، آراسته می شود. مرکز برگزاری جشن ها، مراسم کریسمس را به مدت یک ماه در سرتاسر شهر چراغانی شده هونولولو، با اجرای رژه، موسیقی زنده و به نمایش گذاردن یک درخت کریسمس 15 متری، برپا می کند.

هاوایی

شاکا سانتای 6 متری یا همان بابانوئل، در پوششی غیر رسمی با یک شلوار قرمز و پیراهنی باز، در بهترین نقطۀ مرکز شهر در کنار همسرش، توتومل (Tutu Mele) که لباسی راحت و بلند (پیراهن مخصوص زنان هاوائی) برتن کرده، نشسته است.

شهرکِبِک – کانادا

کبک، یادآور افسون جشن های کریسمس در دوران قدیم اروپا حالا در قرن 21 میلادی در آمریکای شمالی است. برای افرادی که دوست دارند جشن کریسمس را کنار درختی برگزار کنند که ازقطعات فولاد بازیافتی درست شده و چراغ  هایی که آن حوالی را با پدال زدن دوچرخه سوارها روشن می کنند، کبک مقصد خوبی است.

کبک

کبک قدیمی تبدیل به روستایی کریسمسی شده دقیقا به همان شکلی که در یکی از داستان های چارلزدیکنز آمده، همچنانکه حالا دربخش مدرن ویکتوریایی (کبک جدید)، می شود آن دوران را به همراه چشیدن مزه پودینگ آلو در موزه آلفونس دژاردن (Maison Alphonse-Desjardins)، همزمان تجربه کرد.

دوستداران سوسیس و شاه بلوط کبابی، این خوراکی ها را می توانند در بازار کریسمس آلمانی ها بیابند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید