• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 31

نقاشی یک اشک طبیعی در فتوشاپ

جزئیات آموزش:

برنامه مورد استفاده:‌ Photoshop CS3

مدت زمات تخمینی آموزش: حدود 20-12 دقیقه

سطح آموزش: متوسط

مطابق روال همیشگی، ابتدا تصویر نهایی این آموزش را ملاحظه کنید.

نقاشی یک اشک طبیعی در فتوشاپ

گام اول:

تصویر موردنظرتان را در برنامه فتوشاپ باز کنید. نوع تصویر انتخابی باید یک چهره غمگین باشد نه چهره ای که فرد را در حال خنده و یا لبخند زدن نشان دهد. اولین کاری که باید انجام دهید افزایش میزان سرخی چشم‌هاست. بدین منظور لایه جدیدی را ایجاد نموده و مطابق شکل زیر، برای نقاشی بر روی قسمت سفیدی چشم از یک قلموی نرم به رنگ #4b241c استفاده کنید. سپس حالت ترکیب لایه را به Overlay 100% تغییر دهید.

افزایش میزان سرخی چشم‌

گام دوم:

وقتی در حال گریه کردن هستید رگهای شما بیش از حالت معمول، برجسته و نمایان می‌شود. پس برای ترسیم این رگ‌ها، لایه جدیدی ایجاد کرده و از یک قلموی سخت به رنگ #aa6555 و به ابعاد حدود 3-2 پیکسل استفاده کنید (البته اندازه قلمو بستگی به اندازه تصویرتان دارد).

ایجاد لایه جدید

گام سوم:

حال باید کاری بکنید که چشم سمت راست خیس به نطر برسد، بنابراین لایه دیگری ایجاد نموده و با استفاده از قلمویی به رنگ#e6d1c8، قسمت پایینی چشم سمت راست را نقاشی کنید. میزان شفافیت لایه را روی 15-10 درصد قرار داده و حالت ترکیب لایه را نیز به Overlay 100% تغییر دهید.

ایجاد لایه برای نشان دادن خیسی چشم

گام چهارم:

در این مرحله قصد داریم شکل اولیه اشک را ترسیم کنیم، لذا لایه جدیدی ایجاد نموده و با انتخاب ابزار Lasso Tool (L) ، کار ترسیم اشک را شروع کنید. خود این لایه را هم با رنگ #e6d1c8 پر کنید.

ترسیم شکل اولیه اشک

حالت ترکیب این لایه را هم به Overlay 50% تغییر دهید.

حالت ترکیب لایه به Overlay 50%

گام پنجم:

بر روی دومین آیکن (از سمت چپ) واقع در بخش پایینی پالت لایه‌ها کلیک کنید تا یک ماسک به کارتان اضافه شود. حال یک قلموی نرم برداشته و لبه‌های بیرونی شکل اشک را نرم تر کنید و آنرا به فرم اشک واقعی درآورید.

افزودن ماسک

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید