• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 21

از خواص موز بیشتر بدانید

در این مقاله به چند خاصیت شگفت انگیز موز اشاره می شود و اینکه چگونه این میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

موز میوه ای است که با خوردن آن انرژی بدن به سرعت بالا می رود یک تقویت کننده سریع انرژی می باشد و از اتفاق خوب اینکه موز یکی از میوه هایی است که در سراسر جهان قابل دسترس می باشد.

در هند، با توجه به اهمیت آن در غذاهای مختلف استفاده می شود، در درست کردن دسرهای مختلف مثل فرنی، حلوا، شیرینی های مختلف و غیره…. .

از خواص موز بیشتر بدانید

 ارزش غذایی یک موز:

100گرم موز شامل:

  •   چربی 0.3 گرم
  •   کلسترول 0گرم
  •  نمک 1 گرم
  • حدود 360 میلی گرم پتاسیم
  • فیبر غذایی 2.6 گرم
  •  شکر 12 گرم
  •  پروتئین 1.1 گرم

اگر شما هنوز دلایل بیشتری می خواهید تا اینکه آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید! موارد زیر را مطالعه کنید:

موز دارای فیبر بالا

موز سرشار از فیبر می باشد که هم به صورت محلول و هم نامحلول وجود دارد. فیبر محلول سرعت هضم را کاهش می دهد و احساس سیری را برای مدت طولانی در شما نگه می دارد.

به همین دلیل است که اغلب موز را در یک وعده غذایی مثلا صبحانه می خورند بنابراین شما می توانید روز خود را با خوردن موز بیرون از خانه شروع کنید.

موز برای سلامت قلب

گفته می شود غذاهایی با فیبر بالا برای قلب خوب هستند. طبق مطالعات انجام شده افزایش مصرف غذاهای غنی از فیبر همچون موز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های عروق کرونر قلب را کاهش دهد.

موز کمک به گوارش آسان

با توجه به طب آیورودا (علمی که از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود)، موز دارای طعم ترش و شیرین است.

طعم شیرین آن را می توان گقت حس سنگینی دارد اما طعم و مزه ترش به عنوان آگنی (تحریک گوارشی) شناخته شده است، در نتیجه به هضم و سوخت و ساز بدن کمک می کند.

موز سرشار از مواد مغذی

در علم تغذیه، موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند: پتاسیم، کلسیم، منگنز، منیزیم، آهن، فولات، نیاسین، ریبوفلاوین و B6 می باشد. همه این موارد به عملکرد مناسب بدن کمک می کنند و شما را سالم نگه می دارند.

موز منبع بالایی از پتاسیم

محتوای بالای پتاسیم، موز را به یک میوه فوق العاده تبدیل کرده است. این ماده معدنی، دارای خواص درمانی برای بسیاری از بیماری ها شناخته شده است. در تنظیم ضربان قلب، فشار خون و هوشیاری مغز کمک می کند.

موز برای فشار خون

این یک واقعیت مسلم است که نمک مضر است و فشار خون را بالا می برد. موز مقدار کمی نمک و پتاسیم بالایی دارد، و این خاصیت، موز را برای افرادی که شرایط خاصی دارند کمک می کند.

موز به مبارزه با کم خونی کمک می کند

با توجه به این که موز دارای آهن می باشد، برای کسانی که به کم خونی مبتلا هستند خوب می باشد. کم خونی یک بیماری است که در آن تعدا سلول های قرمز خون یا هموگلوبین کاهش پیدا می کنند. این امر منجر به خستگی، تنگی نفس و رنگ پریدگی می شود.

امیدواریم خواصی که از موز بیان شد شما را ترغیب کرده باشد که این میوه ارزشمند را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از فواید فراوان آن بهره ببرید.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید