• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 17

اگر امروز آخرین روز زندگیتان بود چه می کردید؟

فرض کنید امروز آخرین روز زندگی شما باشد و به شما بگویند امروز می توانی بهترین رویای خود را انتخاب کنی و به آن برسی! کدام رویا را انتخاب می کردید؟ کدام رویا آنقدر ارزشمند خواهد بود که حتی اگر یک روز از زندگی شما باقی مانده باشد حاضرید آن یک روز را برای آن صرف کنید؟

زمان

حقیقت این است که عمر بسیار سریع تر از آنچه فکر می کنیم می گذرد و این زندگی فقط زمانی شیرین و ارزشمند است که برای یک هدف یا یک رویای بزرگ و ارزشمند مبارزه کنید.

زندگی بسیار شیرین و زیباست همراه با هدایایی ارزشمند، که خداوند به ما عطا کرده است این هدایا استعدادها، توانایی ها، ایده ها، رویاهای ما، عشق و… هستند.

ممکن است به هر دلیلی رویاهای خود را دنبال نکرده اید به استعداد ها و توانایی های خود بی تفاوت بوده اید و برای رسیدن به هدف ارزشمند خود به قدر کافی مبارزه نکرده اید. هیچگاه کتابی را که در ذهن داشته اید ننوشته اید، هیچگاه از صدای خوبتان برای خواندن استفاده نکرده اید، هیچگاه از توانایی خود در رهبری استفاده نکرده اید و خیلی کارهای بزرگی که استعداد آن را داشته اید انجام نداده اید! باید بگویم شما مدیون آنها خواهید بود در لحظه مرگ همه انسان ها بخاطر کارهای ارزشمندی که می توانسته اند انجام دهند و به بهانه های مختلف انجام نداده اند پشیمان خواهند شد. افسوس لحظه مرگ بزرگترین افسوس انسان هاست. اما شما بسیار خوشبخت هستید که این فرصت را دارید به زندگی خود معنا بدهید و تا آخر عمر از زندگی خود واقعا لذت ببرید، پویا و سر زنده زندگی کنید. حتی می توانید چنان خدمتی به همنوعانتان بکنید که پس از مرگ نام شما زنده و جاودان بماند.

اکنون این فرصت گرانبها در اختیار شماست. این فرصت را دارید تا رویایی را بسازید که برای آن پا به این دنیا گذاشته اید.

آلیس مونرو می گوید:

با ارزشترین مکانهای دنیا معادن الماس یا خاورمیانه که نفت زیادی وجود دارد نیستند. بلکه با ارزشترین جای دنیا گورستان های آن است! جایی که بسیاری از رویاهایی که هرگز به واقعیت تبدیل نشده اند همراه با صاحبانشان دفن شده اند!

رویاهایتان را با خود دفن نکنید! شما به این دنیا پا گذاشتید تا حداقل یک اثر زیبا از خود به جا بگذارید. شما تنها کسی هستید که می توانید به رویای خود جان دهید. تنها کسی هستید که باید رویای خود را باور کنید. مهم نیست مردم چه می گویند مهم این است که مثبت فکر کنید و به قدری کافی پافشاری کنید. هشتاد درصد افراد به آخرین در نمی رسند یا وقتی به آن می رسند با ناامیدی از خیر باز کردن آن می گذرند. اما شما می توانید عضوی از بیست درصدی های قدرتمند باشید که هر چه زمین می خورند باز هم بلند می شوند.

هر چقدر که تلاش کنید پشیمان نخواهید شد هر چقدر که شکست بخورید افسوس نخواهید ولی اگر برای رسیدن به رویای خود تلاش نکنید بدون شک افسوس خواهید خورد.  هر قدر تلاش کنید در کار خود استادتر خواهید شد و از کار خود بیشتر لذت می برید. هم اکنون شروع کنید مهم نیست چقدر قوی هستید مهم این است که چقدر استقامت خواهید داشت. به رویای خود جان بدهید و جاودان بمانید.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید