• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 08 / 13

چگونه روز خود را مانند میلیونرها برنامه ریزی کنید

در این مقاله می خواهم برای شما درباره تئوری دایره های پول صحبت کنم که به شما کمک خواهد کرد روی چه چیزهایی وقت بگذارید و روی چه چیزهایی وقت خود را تلف نکنید.

در شکل زیر دایره هایی از انسان هایی را مشاهده خواهید کرد که ممکن است به هر ترتیبی با شما ارتباط برقرار کنند.

چگونه روز خود را مانند میلیونرها برنامه ریزی کنید

در این دایره به سادگی مشخص می شود که چقدر باید با هر گروه از این افراد زمان صرف کنید. افراد در درون دایره ها تقسیم بندی شده اند که در ادامه به توضیح این دایره ها می پردازیم.

دایره خانوادگی

در این دایره شما و خانواده تان قرار می گیرید. آنها نزدیک ترین افراد به شما هستند. آنها مهم ترین افراد زندگی شما هستند. بیشترین تراکنش های مالی شما با آنهاست. آنها بالاترین الویت شما هستند چون بخش بزرگی از شادی شما وابسته به آنهاست. بخش زیادی از رفاه، خوشبختی و درآمد هر کسی به خانواده اش بستگی دارد.

و البته در این بخش یک گروه از افراد دیگر هم قرار دارند که منبع بزرگترین درآمدهای شما هستند افرادی مانند مشتریان خوب و شرکای تجاری در این دایره قرار می گیرند و باید مانند خانواده خود برای آنها وقت بگذارید.

دایره دوستان و آشنایان

در این دایره هم دوستان و آشنایانی قرار دارند که به عنوان یک انسان نیاز دارید بخشی از اوقات فراغت خود را با آنها بگذرانید ارتباط با این افراد به شما از نظر روحی و جسمی کمک خواهد کرد تا به عنوان یک انسان بهتر زندگی کنید و طعم خوشبختی را بچشید!

دایره قبیله

در این دایره افرادی قرار دارند که به شما اعتماد دارند و شما هم به آنها اعتماد دارید. ممکن است با شما وارد معامله شوند و ممکن است چنین نشود. ممکن است با شما ارتباط برقرار کنند و شاید هم ارتباطی برقرار نشود.

دایره بیرونی

در این دایره افرادی هستند که ارتباط با آنها هیچ سودی ندارد مثال بارز آن افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی فقط در حال وقت تلف کردن هستند. حتما در تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و … برای شما هم پیش آمده که زمان زیادی را ناخواسته تلف کنید.

یا افرادی هستند که در اطراف شما قرار دارند و تمایل به پرسه زدن و اتلاف وقت دارند آنها دوست دارند این بطالت را با شما شریک شوند.

این دایره ای است که باید کمترین وقت خود را با آنها سپری کنید البته اگر می خواهید موفق باشید و در رفاه، زندگی کنید!

آنچه در مورد این تقسیم بندی و دایره ها بسیار اهمیت دارد الویت بندی است برای دایره خانوادگی که مهمترین افراد زندگی شما چه از نظر انسانی و چه از نظر درآمدی قرار دارند باید به صورت روزانه وقت بگذارید گاه چند ساعت در روز کافیست. و هر چه به سمت دایره های بیرونی حرکت می کنید باید زمان کمتری برای آنها صرف کنید.

دایره دوستان و آشنایان به خود شما بستگی دارد و نباید آنقدر وقت بگذارید که از الویت های خود دور بمانید.

در دایره قبیله هم افرادی وجود دارند که از آنها کسب در آمد خواهید کرد پس لازم است هر دو سه روز یکبار برای آنها وقت بگذارید.

آخرین دایره، دایره بیرونی است که باید از این افراد دوری کنید تا بتوانید از وقت خود بهترین استفاده را ببرید و به سوی موفقیت گام بردارید.

وقتی برای وقت خود ارزش قایل می شوید باید برخی ارتباطات بیهوده را قطع کنید و به برخی بدون تعارف “نه” بگویید. بدون شک آنها خوششان نمی آیند و فراموش نکنید که شما نمی توانید هم موفق باشید و همزمان همه را راضی نگه دارید. این وظیفه شما نیست!

اکنون تصمیم بگیرید موفقیت را انتخاب می کنید؟

ما را از دیدگاه های ارزشمند خود بی نصیب نگذارید.

ارادتمند علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید