• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 25

گیاهان آپارتمانی_درباره کاج مطبق بیشتر بدانید

کاج مطبق

نام عمومی:کاج جزیره نورفک

گونه: همیشه سبز سوزنی

خانواده: افراییان

محدوده بومی: جزیره نورفک

ارتفاع : 30 تا 60 متر

پهنا : 6 تا 7.5 متر

زمان گلدهی: گل ندارد

آفتاب: قسمتی سایه

آب: متوسط

نگهداری: کم

برگ: همیشه سبز

سایر: علاقه به زمستان

کاج مطبق

پرورش

وقتی که کاج مطبق خارج از منزل رشد می کند، این درخت عمق زیاد، خاک متخلخل، باروری متوسط، خاک مرطوب و کاملا آفتابی را ترجیح می دهد، با این حال در برخی از شرایط خشکی خاک مقاوم است. همچنین  در شرایط طوفانی مقاومت می کند.

ممکن است از دانه های کاشته شده در جای مرطوب، شنی، خاک زغالی رشد کند اما دانه ها به صورت ردیفی و با فاصله زیاد از یکدیگر قرار داده می شوند. به طور کلی بهترین رشد را در مناصق نیمه گرمسیری دارد.

برای استفاده خانگی این درخت را در گلدان یا تغار و تشت چوبي‌ پرمنفذ، با خاک شنی، تورب(زغال سنگ)، کمی اسیدی، و خاک با زهکشی خوب و شرایط نسبتا سرد (13 تا 18 درجه سلسیوس) می تواند رشد  کند. هوای کاملا آفتابی برای توسعه دادن رشد فشرده ی متقارن بهتر است، اما کمی سایه بعدازظهر، برای جلوگیری از سفید شدن شاخ و برگ (زردی مختصری) ممکن است لازم باشد.

به طور کلی در گلخانه ها خود را به گرما وفق می دهد. هوای خشک در بسیاری از خانه ها و ادارات وجود دارد.

رسیدگی و استفاده هفتگی یا دو هفته در میان از کود های مایع و رقیق از بهار تا پاییز لازم است. از نگهداری در خاک بیش از حد مرطوب و یا بیش از حد خشک خودداری کنید.

کاج مطبق

ویژگی های قابل توجه

کاج جزیره نورفک به شکل هرمی تا ستونی، جوزدار، همیشه سبز با حالت تقارن که شکل مارپیچی، شاخه های افقی (به طور معمول 5 شاخه در حلقه) که دور یک شاخه واحد تنومند، تنیده شده اند. شاخه های ثانویه در دو ردیف به طور افقی یا کمی افکنده گسترش می یابند. بومی جزیره نورفک می باشد، در سواحل استرالیا به طور معمول در صخره های دریایی بازالت، و جنگل های داخلی بارانی رشد می کند، گاهی اوقات به ارتفاعات حدود 6 متر یا بیشتر می رسد. و قطر تنه آن به 1.8 متر یا بیشتر می رسد.

کاج مطبق

درحال حاضر در سراسر جهان به طور گسترده در مناطق نیمه حاره ای کاشته می شود و اغلب در مناطق ساحلی می باشند.

در حال حاضر کاج جزیره نورفک محبوب ترین گونه، در شمال امریکا می باشد که معمولا در گلدان و به عنوان یک گیاه زینتی خانگی رشد می کند.

مشکلات

حشرات یا بیماری خاصی کاج مطبق را تهدید نمی کند. گیاه را از لحاظ وجود کنه های عنکبوتی بررسی کنید. ممکن است ریشه دچار پوسیدگی قارچی شود.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید