• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 03 / 03

معرفی سگ با نژاد بول داگ

چکیده

بول داگ ها اصالتا برای بردن گاوها به بازار و رقابت در ورزش خونین bull-baiting (نوعی سرگرمی که در آن سگی با طنابی چند فوتی به میله ای بسته می شد، پوزه اش با فلفل تحریک می شد تا تهاجمی شود، سپس حیوانات دیگری را به جان او رها می کردند تا یکدیگر را گاز بگیرند) استفاده می شدند. امروزه اما، این نژاد از سگ ها، همراهانی آرام و دوستدار کودکان هستند. کمی پیاده روی و استراحت روی کاناپه از عادات این سگ هستند.

 sag1

بول داگ

این نژاد که گهگاه بریتیش بول داگ یا انگلیش بول داگ نامیده می شود اصالتی انگلیسی و گذشته ای خونین دارد. نیاکان بول داگ، ماستیف ها بودند که توسط رومی ها به انگلیس آورده شده و در bull-baiting استفاده می شدند. امروزه اما، بول داگ ها کمتر در آن کارها استفاده می شوند. گرچه هنوز ظاهر خشن گذشته را دارند اما سگی شیرین تر و دوست داشتنی تر از آن را نخواهید یافت.

بول داگ ها کاملا متمایز هستند؛ سگ هایی با جثه ای متوسط و بدنی پت و پهن و کوتاه، شانه ها و سینه ی پهن با اندامی ضخیم و ستبر، سری بزرگ و گرد با پوزه ای کوتاه.

بول داگ ها گرچه قامت کوتاهی دارند اما عضلانی و ستبر هستند. سر بزرگ آن ها گونه هایی کشیده شده تا چشم هایشان دارد و پوست پیشانی شان چروک های عمیقی دارد. لب بالای آن ها حالتی پژمرده دارد و فک پایینشان کمی جلوتر از فک بالا قرار دارد بدان معنی که دندان های پایینی شان جلوتر از دندان های بالایی هستند. فک های بول داگ بزرگ و قدرتمند بوده تا بتوانند دشمن خود را گرفته و نگه دارند.

بول داگ ها چشمانی گرد و مشکی دارند. گوش هاشان کوچک و باریک بوده و مانند گلبرگ رز تا شده هستند. دم کوتاه آن ها نیز پایین کپل شان قرار گرفته است.

بدن ماهیچه ای بول داگ ها، شیوه راه رفتن خاصی به آن ها داده، چرا که پاهای گوشتی آن ها در دو گوشه ی بدنش واقع شده اند و آن ها بیشتر به حالت اردک وار راه می روند؛ چیزی شبیه به گشاد گشاد گام های کوتاه برداشتن. چراکه شانه های آن ها بسیار پهن تر از دو سمت انتهای بدنشان است و سر بزرگی دارند.

برای بول داگ های مونث، زاییدن بدون کمک، کار سختی است و بیشتر آن ها باید با سزارین وضع حمل کنند. از همین رو پرورش بول داگ بسیار پر هزینه است.

برعکس تصویر خشنی که در کارتون ها از بول داگ ها ساخته شده، امروزه آن ها بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند. ماهیت آن ها دلیر و قدرتمند است اما آن ها به دنبال دعوا نیستند. بالغ آن ها معمولا آرام است، اما با وجود دوستانه بودن رفتارشان ممکن است گاهی لجباز و در مقام محافظ خانواده شان ظاهر شوند. بول داگ ها انسان را دوست دارند. به دنبال توجه آدم ها بوده و چیزی به اندازه ی خوشگذرانی در کنار صاحبشان و شاید خرناس کشیدن در حالت خواب آلودگی برای آن ها لذت بخش نباشد.

متاسفانه، بدن و ساختار سر منحصر به فرد بول داگ ها، آن ها را مستعد مشکلات جسمانی خصوصا مشکلات تنفسی و مفاصل می گرداند. آن ها به راحتی اضافه وزن پیدا می کنند اگر ورزش کافی نداشته باشند. وزن زیاد به بدن آن ها استرس وارد می کند و می تواند باعث شدت یافتن مشکلات جسمی شان گردد.

بول داگ نژاد شناخته شده ای در آمریکاست اما برای هر کسی ساخته نشده است. آن ها بسیار سنگین هستند و به طور مثال بردن آن ها به دامپزشک یک چالش به شمار می آید. در خانه بول داگ ها، منفعل هستند و تا رسیدن دوباره زمان خوردن، خواب را ترجیح می دهند. آن ها عاشق بچه ها هستند اما انتظار نداشته باشید ساعت ها دنبال یک توپ پا به پای بچه ها بدوند. ممکن است مدتی به این بازی ها سرگرم شود اما پس از مدتی آن را دوباره کنار خود در حال وقت گذرانی و تماشای شما خواهید یافت؛ با نگاهی که تنها یک مادر یا فردی عاشق بول داگ ها می تواند آن را دوست داشته باشد.

sag2
سایز

بول داگ مذکر بالغ حدود 50 پوند و مونث بالغ حدود 40 پوند وزن دارد. سگ های نمایشی ممکن است 10 پوند سنگین تر باشد. قد آنها حدود 12 تا 15 اینچ تا حد شانه است.

شخصیت

بول داگ سگی اجتماعی و شیرین که البته شهامتش زبانزد است و او را مناسب نگهبانی کرده است. او استوار و دوست داشتنی است گرچه گاهی لجباز نیز هست. بول داگ اجتماعی است و رفتاری دوستانه دارد و با همه کنار می آید. یادگیری اش کمی کند است اما به محض آن که چیزی را بیاموزد آن را با مهارت انجام می دهد. بول داگ ها معمولا واق واق نمی کنند، چهره ی آن ها به تنهایی برای ترساندن مهاجمین کافی است.

خلق و خوی آن ها بسته به اجتماعی سازی، وراثت و آموزش تغییر می کند. توله های خوش خلق، کنجکاو و بازیگوش هستند و مشتاق برقراری رابطه با آدم ها هستند. توله های میانه رو را بر گزینید، نه آن ها که دیگر توله ها را گاز می گیرند یا آن ها که گوشه ای پنهان می شوند. همیشه دست کم یکی از والدین را هم نگاهی بیندازید (معمولا مادرها هم موجود هستند) تا مطمئن شوید خوش خلق هستند و با آن ها راحت خواهید بود. برانداز خواهر برادرها و خویشان توله سگ ها هم کمکی برای یک انتخاب درست به شمار می آید.

بول داگ ها هم مانند هر سگ دیگری هنگامی که کوچک هستند نیاز به اجتماعی شدن زودهنگام و برخورد با مردم، موقعیت ها، صداها و تجارب مختلف دارند. اجتماعی کردن کمک می کند تا توله بول داگ شما سگ معتدلی در بزرگ سالی بار بیاید. ثبت نام او در کودکستان سگ ها آغاز خوبی می تواند باشد. آمد و رفت منظم مهمان، بردن او به پارک ها و فروشگاه هایی که ورود سگ به آن ها مجاز است و قدم زدن برای دیدن همسایه ها به بهبود مهارت های اجتماعی او کمک می کند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید