• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 27

پرورش گل سینره در خانه-گیاهان آپارتمانی

تصور مردم از گل سینره به عنوان دسته گل زندگی است. این شکوفه های زیبا را می توان در وسط زمستان تا اوایل بهار در گل فروشی ها پیدا کرد.

وقتی که شما یک سینره جدید را انتخاب می کنید، به تعداد زیاد غنچه های باز نشده گیاه نگاه می کنید. بله من می دانم که آنها به اندازه سایر گل ها کاملا باز نیستند. به هر حال شما از دیدن سینره خود در دراز مدت و از باز شدن همه شکوفه های آن لذت می برید.

گل های سینره تنوع رنگی بسیاری دارند که در رنگ های مرتعش و لرزان صورتی، بنفش آبی، قرمز، سفید که اغلب آنها دارای حلقه ای داخلی سفید، در اطراف چشم مرکزی گل می باشند.

پرورش گل سینره

گل خود را در محلی خنک نگهداری کنید و به صورت صحیح آبیاری کنید و از فراوانی گل های آن برای حدود یک تا دو ماه لذت ببرید.

اگر چه سینره ها عمر کوتاهی دارند (یک تا دو ماه)، ولی آنها خانه شما را در زمستان روشن و با طراوت می کنند. وقتی که گل های شما بیرون از خانه هستند چه موقع بهتر است که برای سرما آنها را بپوشانید؟

گیاه خود را در نزدیکی پنجره شرقی سرد یا شمالی قرار دهید.

مراقبت از گلهای سینره داخل خانه

آیا باید سینره را به گلدان بزرگتری منتقل کرد؟ لازم نیست آن را جابه جا کنید زیرا سینره یک گیاه خانگی موقت است. اگر می خواهید در گلخانه نگهداری کنید در گلدان کوزه ای تزئینی قرار دهید.

این گونه از گلدان های تزئینی، سوراخ زهکشی ندارند، بنابراین قرار دادن سنگ ریزه (شن) در ته گلدان ایده بسیار خوبی برای حفظ گلدان داخلی در بالای آب خارج شده از زهکشی گیاه است.

دلیل پژمرده شدن گیاه، اغلب از خشک شدن خاک آن است. گیاهان پر گل تشنه هستند، و اگر خاک گیاه خشک باشد، یکی از دلایل پژمرده شدن آن است. بارها خاک آن را چک کنید و هدف از این کار حفظ رطوبت آن باشد. آب تمام ریشه ها را به طور کامل مرطوب کند. با این وجود بیش از حد به گیاه آب ندهید. خاک خیس منجر به پوسیدگی ریشه می شود که سبب پلاسیدگی و پژمردگی گیاه می شود. اگر گیاه شما دچار پوسیدگی ریشه شده است باید آن را خارج کنید و گیاه دیگر ترمیم نمی شود.

گلهایی که پس از باز شدن خیلی زود خشک می شوند، احتمالا به علت هوای گرم و خشک است. در حالت ایده آل سینره را در دمای خنک 10 درجه سانتی گراد نگهداری کنید. گلهای شما در دماهای سرد مدت طولانی تری عمر می کنند. در حقیقت اگر می خواهید می توانید برای شب گیاه خود را به یک حیاط بسته و یا یک اتاق آفتاب گیر منتقل کنید. اگر دمای هوا در شب حدود 4 درجه سانتی گراد است نگران نباشید؛ سینره ها هوای سرد و نمناک را دوست دارند.

گل سینره

چه حشره ای گیاه شما را خراب می کند؟

حشره ای که گیاه را تهدید می کند احتمالا شته است. این حشرات کوچک تمایل به آویزان شدن از ساقه و جوانه های گل دارند. هر زمان به گیاه آب می دهید، آن را بررسی کنید. اگر گیاه آلوده است از شر آن گلها خلاص شوید در غیر اینصورت احتمال دارد این حشرات به دیگر گیاهان منزل منتقل شوند.

راهنمایی برای مراقبت از گیاه سینره

خاستگاه: دورگه (راسته میناسانان و تیره کاسنیان)

ارتفاع: 30 تا 60 سانتی متر ارتفاع دارند، گونه های Nana فشرده تر هستند.

نور: نور خورشید غیر مستقیم مناسب است، اندکی آفتاب خنک صبحگاهی خوب است. اگر برگ های آن کم رنگ شده اند، آنها در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارند.

آب: در تمام مدت گلدان را مرطوب نگه دارید. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه ها می شود.

رطوبت: بیشتر معتدل (حداقل 40% رطوبت نسبی) باشد. گلدان را روی یک سینی مرطوب قرار دهید یا از هوای مرطوب خنک حمام  استفاده کنید تا میزان رطوبت گیاه افزایش یابد.

دما: گیاه را در محل خنکی نگهداری کنید (10 تا 18 درجه سانتی گراد). گیاه کمترین مقدار دما حدود 4 درجه سانتی گراد را تحمل می کند.

خاک: مخلوطی از زغال سنگ نارس

کود: کود لازم ندارد.

گسترش گیاه: دانه های گل سینره را در تابستان تهیه کنید تا در زمستان گیاه به گل دهی برسد.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید