• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 03

انتخاب محل مناسب جهت عکاسی در خانه_ قسمت دوم

انتخاب محل مناسب جهت عکاسی در خانه_ قسمت اول

در مقاله قبلی یاد بگیر دات کام با عنوان “انتخاب محل مناسب جهت عکاسی در خانه_ قسمت اول” راهنمایی های مهمی در عکس پرتره چند نفره و عکس گرفتن از خواهر و برادرها در کنار هم را ملاحظه نمودید در این مقاله نحوه عکاسی از برخوردهای واقعی میان اعضای خانواده و کودکان و نوزادن را بررسی می کنیم.

برخوردهای واقعی میان اعضای خانواده

به دنبال فعالیت ها و انجام کارهایی باشید که بتوان آنها را در تصویر خود گنجانده و در همین راستا به دنبال لوکیشن هایی بگردید که مناسب فعالیت مورد نظرتان باشد. بهترین مکان برای عکس های دسته جمعی مبل های راحتی بزرگ هستند، و یا چیدمان قطعه های ریل قطار بازی کودکان در حالی که همه کودکان با آرامش نشسته و با وسایل بازیشان بازی می کنند نیز ایده های خوبی برای عکاسی هستند.

از مشتریان خود بپرسید که از انجام چه فعالیت هایی در کنار اعضای خانواده شان لذت می برند، در این صورت ایده های مناسبی به دست آورده و برای اجرای آنها می توانید محل مناسب پیاده کردن ایده تان را در خانه آنها پیدا کنید.

عکاسی از برخوردهای واقعی میان اعضای خانواده

عکاسی از برخوردهای واقعی اعضای خانواده

باغچه و تراس از بهترین نقاط یک خانه بوده که اگر از والدین بخواهید کودکشان را روی شانه خود نگه داشته و یا آن را بالا بیاندازند، میتوانید عکس های زیبایی بگیرید.

عکاسی از برخورد واقعی میان اعضای خانواده در تراس

اینکه عکس در فضای باز گرفته شود به والدین احساس آرامش و راحتی داده، از این رو می توان به راحتی از ارتباط متقابل والدین با فرزندان عکس گرفت بدون اینکه عکس، ناشیانه بنظر برسد. محیط اطراف باغچه را بررسی کرده و در نظر بگیرید چه فعالیت ها و بازی هایی در این محیط، شدنی هستند و از آنها ایده گرفته و عکس بگیرید.

عکاسی از بازی والدین با کودکان

عکس تکی از کودکان

اتاق خواب کودک: معمولا کودکان دوست دارند که اتاق و اسباب بازی هایشان را به شما نشان دهند، از این رو می توان ادعا کرد، از راحتترین مکان ها برای عکس گرفتن از کودکان اتاق آنهاست. از آنها بخواهید در اتاقشان، محلی که بیش از هر جای دیگر در آن احساس راحتی کرده و هیجان دارند، با وسایلشان بازی کرده و عکس های فوق العاده ای از آنها بگیرید.

سعی کنید با چشمان آنها به محیط نگریسته و به دنبال ایده بگردید- وقتی کودک در میان اسباب بازی هایش نشسته و مشغول بازی است می توانید بهترین عکس های پرتره را از آنها بگیرید.

عکس تکی از کودکان

عکس گرفتن از نوزادان

در مقاله قبلی یاد بگیر دات کام  نکته هایی از این نوع عکاسی بیان شده است که مقاله کامل را در آدرس زیر می بینید:

آموزش نکته هایی در عکاسی از نوزادان

تخت خواب والدین علاوه بر این که فضای کاری بزرگ و خوبی را برای عکس برداری از نوزاد در اختیار عکاس قرار می دهد، برای نوزاد نیز امن و راحت است. با استفاده از ملحفه های مختلف می توانید به زمینه کارتان تنوع بخشیده، و یا صرفا از همان شکل عادی و معمول تخت خواب استفاده کنید تا حس راحتی و آرامش صبح های خانواده و نوزاد را در عکس خود داشته باشید.

نوزاد را طوری روی تخت بگذارید که نور پنجره به او بتابد، و از این بابت که اتاق فضایی گرم و دلنشین دارد اطمینان حاصل کنید. بهتر است پیش از رفتن به آنجا برای عکاسی، به والدین تذکر داده که ملافه تمیز داشته باشند، به ویژه برای آن دسته از والدینی که نوزادشان اولین فرزندشان بوده و تجربه کافی برای رعایت بهداشت نوزاد ندارند و یا نوزاد ده روز اول زندگیش را سپری می کند و هنوز ضعیف و بسیار تاثیر پذیر از عوامل خارجی است!

عکاسی از نوزاد

پیش از عکاسی، خوب است اگر سری به اطراف خانه بزنید. بهتر است به دنبال فضاهای باز اطراف خانه و پارک گشته و همچنین نور مناسب محیط را نیز پیدا کنید.

یک گشت زنی ساده و نه چندان وقت گیر در خود خانه نیز به شما کمک می کند تا بهترین اتاق خانه برای عکاسی را سریعتر پیدا کنید. البته اگر والدین شما را راهنمایی کنند بهتر هم هست چرا که آنها خانه شان را بهتر از شما می شناسند، و همچنین در قسمتهای مختلف خانه، خاطره دارند. از آنجایی که وسایل تزیینی گلچین شده و یا شخصی سازی شده میتوانند چالش بر انگیز باشند، میتوانند کیفیت عکس نهایی را بالا برده و به راحتی مدعی شد که آن عکس مختص همان خانواده است.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید