• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 08

خوراک ساده بادمجان با سبزیجات

خوراک بادمجان غذای نونی است که بسیار ساده و سریع پخت می شود و بیشتر مخصوص وعده شام می باشد. خوراک بادمجان با چند ماده اولیه ارزان و در دسترس همگان و موجود در تمام میوه فروشی ها تهیه می شود.

اگر مهمانی ناخوانده داشتید و خواستید خوراکی بپزید که هم کم هزینه باشد و هم سریع آماده شود و مهمتر از همه خوشمزه و همه پسند باشد خوراک بادمجان را انتخاب کنید.

تمامی مواد این خوراک به جز پیاز به صورت حلقه ای برش زده شده است بنابراین ظاهر زیبا و هوس انگیزی دارد.

خوراک بادمجان با سبزیجات زودپخت و خوشمزه

مواد اولیه خوراک بادمجان با سبزیجات:
  • بادمجان 3 عدد
  • گوجه فرنگی 5 عدد
  • سیب زمینی 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 3 حبه
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
  • کره در صورت تمایل
طرز تهیه خوراک بادمجان با سبزیجات:

با توجه به ذائقه فرد یا خانواده، می توانید میزان هر یک از مواد اولیه را بیشتر یا کمتر کنید مثلا بعضی افراد دوست دارند خوراک رنگ قرمز بیشتری به خود بگیرد بنابراین گوجه فرنگی به تعداد بیشتر استفاده می کنند یا برخی عاشق طعم فلفل دلمه ای در غذا هستند پس می توانند آن را بیشتر در این خوراک بکار گیرند.

پیاز را نگینی خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. سیر را نیز ریز خرد کنید و پس از طلایی شدن پیاز، به ماهی تابه اضافه کنید تا سرخ شود. سپس زردچوبه، نمک و ادویه را به پیاز و سیر داغ اضافه کنید و چند ثانیه هم بزنید.

بادمجان، گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل دلمه ای را نیز به صورت حلقه ای برش بزنید ولی دقت کنید که این حلقه ها خیلی ظریف و نازک نباشد چون در انتها له می شود و در هنگام کشیدن غذا در ظرف، ظاهر خود را از دست می دهد، مثلا گوجه فرنگی را از عرض سه برش بزنید و سیب زمینی را چهار برش.

هر یک از سبزیجات بالا را جداگانه تفت دهید و پس از خارج کردن از روغن، داخل صافی فلزی یا استیل قرار دهید تا روغن آن گرفته شود. برای اینکه رنگ روغن تغییر نکند، ابتدا سیب زمینی را تفت دهید و از ماهی تابه خارج کنید، سپس فلفل دلمه ای را در حد چند لحظه تفت دهید، بادمجان نیز به همین صورت و در مرحله آخر می توانید گوجه فرنگی را چند لحظه با حرارت بالا تفت دهید تا آب نیندازد.

وقتی مراحل تفت جداگانه هر یک از سبزیجات تمام شد، قابلمه ای انتخاب کنید، تمامی مواد را به صورت لایه لایه در قابلمه بچینید و روی مواد پیاز داغ مزه دار شده را بریزید، سپس نصف استکان آب و در صورت تمایل کمی کره به قابلمه اضافه کنید و درب آن را ببندید تا مزه تمامی مواد به خورد یکدیگر رود. کره طعم فوق العاده ای به خوراک شما می دهد.

پس از حدود 20 تا 30 دقیقه خوراک بادمجان خوشمزه شما آماده است. در ظرف مناسبی بریزید و آن را با چند برگ جعفری، ریحان و نعنای تازه تزیین کنید.

خوراک بادمجان علاوه بر مزه دلپذیر، ظاهر زیبایی نیز دارد، بنابراین می توانید این خوراک را در تولدها به عنوان یکی از غذاهای رنگین میز تولد انتخاب کنید و یا اینکه در مجالس رسمی تر این خوراک را به عنوان پیش غذا بر سر سفره آورید.

خوراک بادمجان با سبزیجات را با ترشی، زیتون، سبزی تازه، گوجه شور و انواع سالادها می توانید همراه با نان تازه نوش جان کنید.

ظاهر رنگین خوراک بادمجان سبب می شود کودکان ترغیب شوند تا آن را بچشند و مطمئنا از طرفداران آن خواهند شد. با این خوراک کودکان از فواید چندین سبزی بکار رفته در این غذا بهره مند می شوند.

نسرین کریم آبادی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید