• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 19

بهترین افزونه های گوگل کروم برای مرور سریع سایت و سئو تکنیکال

گوگل کروم به عنوان مرورگر دسکتاپی محبوب با اختصاص تقریبا 60 درصد سهم بازار و در حال صعود و ترقی، موقعیت برجسته ای گرفته است.

نقش اصلی آن در میان مجموعه وسیع نرم افزار و سخت افزار دیجیتال گوگل این رشد را به ارمغان آورده است، اما کاربران نیز قابل تنظیم بودن و سفارشی کردن مرورگر را طبق خواسته و نیاز خود دوست دارند.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای مرور سریع سایت و سئو تکنیکال

در واقع به طور قابل توجهی می توان آن را سفارشی کرد. با وجود دهها هزار افزونه موجود، پیدا کردن تعداد کمی از آنهایی که به شما هر روز کمک کند تلاش زیادی نیاز دارد.

در یک فروشگاه، شما می توانید هرچیزی از صفحه Nicholas  گرفته تا انواع ماشین حساب های محاسبه مالیات بر خرید را پیدا کنید. در این میان صدها افزونه مرتبط با سئو وجود دارند که میتوانید از آنها بهره ببرید.

در این مقاله به هشت تا از بهترین افزونه های گوگل کروم برای مرور سریع سایت و سئو تکنیکال اشاره می شود و در مقاله بعدی به هفت افزونه دیگر گوگل کروم برای تجزیه و تحلیل محتوای سایت و بک لینکها اشاره می شود.

افزونه های کروم برای مرور سریع سایت
یک: افزونه SimilarWeb

افزونه SimilarWeb یک مکان عالی برای شروع تجزیه و تحلیل سریع سایت است. این افزونه دید گسترده ای از یک وبسایت را نسبت به سئو فراهم می کند و تمام منابع ترافیکی وبسایت را در بر می گیرد. افزونه، این کار را  با استفاده از آنالیز اطلاعات کلیک استریم از طریق هزاران خدمات دهنده اینترنتی و داده های جمع آوری شده از کاربران خود انجام می دهد.

کلیک استریم  clickstream چیست؟

از جمله مباحثی که در زمینه وب کاوی مورد بحث می باشد clickstream می باشد که از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است .

اطلاعات کلیک استریم می تواند از طریق applet java ، یا کد های javascript درون ISP ذخیره شود.

با استفاده از این تکنولوژی سایت ها می توانند به صورت داینامیک آگهی های مورد توجه کاربر با توجه به رفتار کاربر را نمایش دهند. Clickstream محققان را قادر می سازد تا بفهمند عکس العمل کاربر نسبت به طراحی و ساختار چگونه است، چگونه صفحات سایت را مرور می کنند، چگونه از یک سایت به سایت دیگر می روند.

در نتیجه ی این محاسبات، شما می توانید یک آمار قابل اعتماد از جمعیت مخاطبان برند خود، مقدار پولی که برای رسانه ها پرداخت می کنند و اینکه کدام کشورها ترافیکشان از آن می آید به دست آورید.

تمام این فاکتورها بر روی سئو تاثیر می گذارند، از این رو آنالیز، دید فوق العاده گران بهایی از برندتان می دهد. این افزونه کروم رایگان است اما اگر مبلغی را پرداخت نمائید به مجموعه داده های کامل تری دسترسی پیدا می کنید.

افزونه SimilarWeb

دو: افزونه MozBar

ارائه لیستی از افزونه های کروم برای سئو بدون MozBar امکان پذیر نیست. به عنوان یک ابزار all-in-one برای مرور سریع یک وبسایت MozBar هنوز هم در بازار بهترین گزینه است. هنگامی که کاربر یکبار به اکانت اجتماعی Moz  خود لاگین می شود (برای کسانی که اکانتی ایجاد نکرده اند رایگان است) MozBar  در وب سایت ها و صفحات نتایج موتور جست و جو وارد می شود.

آن شامل لیست بزرگی از آنالیزها،بررسی فنی SEO، محتوای سایت، مشارکت رسانه اجتماعی و بک لینک ها است. احتمالا MozBar باعث می شود سایت ها برای بارگذاری کمی کند شوند، با این وجود فعالسازی آن تنها زمانی خوب است که به ارزیابی معیارهای سئو نیاز دارید.

افزونه MozBar

سه: افزونه Impactana

Impactana یک ابزار بازاریابی محتوا است که تجزیه و تحلیل رسانه ‌های اجتماعی که انتظارش را دارید، نمایش تعداد به اشتراک گذاری هر صفحه در توییتر، فیس بوک و لینکدین و …  را ارائه می دهد.

جایگاهی که این افزونه در این رقابت قرار می گیرد در استفاده از پارامترهای اختصاصی برای محاسبه ” Impact ” و ” Buzz” در هر بخش از محتوا است.

این معیارها شامل سیگنال های تعامل کاربر برای ارزیابی نه تنها محتوای به اشتراک گذاشته شده، بلکه افرادی را نیز شامل می شود که با آن ارتباط برقرار کرده اند.

همینطور این افزونه هنگام تجزیه و تحلیل اثربخشی محتوای بازاریابی رقیب یک نقطه شروع عالی به وجود می آورد.

افزونه Impactana

افزونه های کروم برای سئو تکنیکال  Technical SEO
یک: افزونه User agent switcher

ما نیاز داریم تا از بهینه سازی وبسایت برای انواع سایز صفحه نمایش و انواع دستگاههایی که انجام داده ایم مطمئن شویم. انجام این موضوع تنها با داشتن یک دسکتاپ در دسترس تا حدی دشوار است مگر اینکه user agent switcher را دانلود کرده باشید.

این افزونه این اختیار را به شما می دهد که صفحات وب را روی انواع دستگاههای مختلف و سیستم عامل ها همانطور که آنها به نظر می رسند ببینید. این یک افزونه ضروری برای توسعه دهندگان است اما برای هر کسی که تجزیه و تحلیل SEO  انجام می دهد نیز کاربردی است.

دو: افزونه Scraper

بیشتر اوقات نیاز داریم برای تجزیه و تحلیل های بزرگ، عناصر را از یک دامنه صفحات شخصی یا وبسایت ها خارج کنیم. برای انجام اینکار چندین روش متفاوت وجود دارد مانند استفاده از کد IMPORTXML  برای استخراج داده های ساخته شده از وبسایت ها به گوگل شیت ها (Google Sheets) یا اکسل.

افزونه Scraper گوگل کروم این پروسه را با استفاده از زبان دستوری XPath برای بیرون آوردن عناصر داده HTML از یک صفحه و در بین داده های مشابه در سراسر یک وبسایت تسریع می کند. هنگامی که با چگونگی عملکردScraper  آشنا شدید در زمان بازبینی فنی سئو صرفه جویی می شود.

افزونه Scraper

سه: افزونه META SEO Inspector

اگر میخواهید بفهمید که یک موتور جستجوگر چگونه در وب سایت شما میخزد و سایت شما را فهرست بندی می کند، نیاز دارید تا از metadata استفاده کنید. META SEO Inspector فراتر از تعریف متمرکز شده سئو از فراداده ها به عنوان برچسب “meta” در منبع کد HTML است.

این افزونه همچنین تجزیه و تحلیل تگ های XFN، تگ های canonical و میکرو فرمت های مختلف را تسهیل می کند. آن همچنین به طور مرتب آپدیت می شود تا از اصلاحات یا افزوده شده های گوگل آگاه شده و بهترین عملکرد را داشته باشد.

افزونه META SEO Inspector

چهار: افزونه Tag Assistant

این افزونه گوگل کروم یک ابزار مسحور کننده در این لیست نیست اما یکی از کاربردی ترین ابزارها است. Tag Assistant به عنوان یک راهنمای عیب یابی عمل می کند، نصب تگ های گوگل از قبیل آنهایی که برای Google Analytics و Remarketing به کار برده می شوند را تایید می کند.

توانایی ثبت جلسه ها و تجزیه و تحلیل پیاده سازی برچسب های پیگیری از طریق جابجایی های کاربر شاید مهم ترین افزونه  Tag Assistantدر USP است.

این برنامه افزودنی پتانسیل زیادی برای استفاده مکرر می دهد، فراتر از بررسی های نقطه ای گاه به گاه تا بررسی کند آیا برچسب ها به درستی اجرا شده اند یا نه.

افزونه Tag Assistant

پنج: افزونه Page Load Time

Page Load Time  به SEO کمک می کند تا نگاهی به فاکتور مهم سرعت داشته باشد و بدون مزاحمت، به افزونه های کروم دسترسی داشته باشید. هر بار که صفحه لود می شود مقدار زمانی که بر حسب ثانیه طول می کشد را تعیین می کند.

کاربران می توانند روی آیکون افزونه کلیک کنند تا تفکیک عناصر مورد نیاز برای لود شدن محتوای صفحه را ببینند.

افزونه Page Load Time

در مقاله بعدی با معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم برای تجزیه و تحلیل محتوای سایت و بک لینکها با ما همراه باشید.

ترجمه: زهرا صـانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید