• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 07

بهترین افزونه های گوگل کروم برای تجزیه و تحلیل محتوای سایت و بک لینکها

در مقاله قبلی با عنوان “بهترین افزونه های گوگل کروم برای مرور سریع سایت و سئو تکنیکال” به هشت افزونه در این باب اشاره شد در این مقاله قصد داریم به هفت افزونه درباره تجزیه و تحلیل محتوای سایت و بک لینکها اشاره کنیم.

گوگل کروم به عنوان مرورگر دسکتاپی محبوب با اختصاص تقریبا 60 درصد سهم بازار و در حال صعود و ترقی، موقعیت برجسته ای گرفته است.

نقش اصلی آن در میان مجموعه وسیع نرم افزار و سخت افزار دیجیتال گوگل این رشد را به ارمغان آورده است، اما کاربران نیز قابل تنظیم بودن و سفارشی کردن مرورگر را طبق خواسته و نیاز خود دوست دارند.

در واقع به طور قابل توجهی می توان آن را سفارشی کرد. با وجود دهها هزار افزونه موجود، پیدا کردن تعداد کمی از آنهایی که به شما هر روز کمک کند تلاش زیادی نیاز دارد.

افزونه های کروم برای تجزیه و تحلیل محتوای سایت

یک: افزونه Page Analytics

بسیاری از ورودی های لیست ما بر روی ارزیابی رقبا متمرکز هستند اما این افزونه ی گوگل به شما اجازه می دهد که اطلاعات را از حساب Google Analytics هنگام مرور وب سایت هایتان مشاهده کنید. زمانی که کاربر به حساب GA لاگین می شود، می تواند از طریق باز کردن افزونه، معیارها را به صورت بلادرنگ از حساب کاربریش مشاهده کند.

معیارهای موجود در این تصویر شامل: bounce rate، بازدید صفحات منحصر به فرد و میانگین زمان سپری شده در صفحه است. با افزایش فاکتورهای مشارکت کاربر در اکوسیستم RankBrain جستجوی گوگل، این افزونه یک روش مفید برای محافظت از انجام امور در صفحه شخصی بدون بازدید از پلت فرم Google Analytics به حساب می آید.

افزونه افزونه Page Analytics برای تجزیه و تحلیل محتوای سایت

دو: افزونه Keyword Everywhere

بعضی چیزها هیچ وقت در سئو تغییر نمی کنند. هنوز نیاز داریم تا بدانیم کدام جستجوها مورد نظر مخاطبان هدف ما است. اما دستیابی به حجم دقیق این جستجوها بسیار دشوار هست.

افزونه The Keywords Everywhere این مشکل را به طور کامل حل نمی کند اما روشی ارائه می دهد که به وضوح مشکل، کمی کمک می کند. با استخراج داده ها از Google Keyword Planner،Google Search Console  و UberSuggest افزونه حجم تقریبی جستجوها را در صفحه نتایج نمایش می دهد. در نتیجه متخصصان SEO این امکان را دارند تا در مورد اینکه کدام کوئری ها را برای بهینه سازی محتوایشان می خواهند فکر کنند.

این افزونه نباید به تنهایی برای انجام فعالیت های بزرگ تحقیقات keyword استفاده شود اما این افزونه ویژگی های مفید کافی برای با ارزش شدنش را دارد.

افزونه Keyword Everywhere برای تجزیه و تحلیل محتوای سایت

سه: افزونه Spark Content Optimizer

این افزونه برای تیم های مختلف که سئو را در فعالیت های روزمره شان به کار می برند ایده آل است. هر کسی از کپی رایترها تا توسعه دهندگان می توانند از Spark بهره ببرند، که محتوا را اسکن و ارزیابی می کند چگونه یک موضوع را به طور جامع پوشش دهد و از چگونگی استفاده از پرس و جوهای جستجوی محبوب استفاده می کند. این می تواند یک حوزه ماهرانه از سئو باشد همانطور که می خواهیم یک موتور جستجو با سیگنال های واضح درباره محتوایمان فراهم کنیم، اما همچنان نیاز داریم تا به دقت گام برداریم و از انباشتن لغات کلیدی که به کیفیت محتوا ضرر می زند اجتناب کنیم.

Spark برخی امکانات را بدون اینکه طاقت فرسا باشند فراهم می کند و آن را یک افزونه ارزشمند برای سئو می سازد.

افزونه Spark Content Optimizerبرای تجزیه و تحلیل محتوای سایت

افزونه های کروم برای تجزیه و تحلیل بک لینک ها

یک: افزونه Link Research Tools 

این نوار ابزار از Link Research Tools اطلاعاتی در مورد بک لینک ها به کاربرانی که جسته گریخته جستجو می کنند می دهد. برای مرور سریع پروفایل بک لینک سایت و به دست آوردن اطلاعات مهم است. اگرچه شما برای دسترسی به بعضی از ویژگی های پیشرفته تر این افزونه نیاز به ایجاد یک حساب کاربری پولی (حساب کاربری غیر رایگان) دارید. همانند MozBar این افزونه داده ها (LRT) بک لینک ها را به صفحات نتایج موتور جستجو اضافه می کند.

این افزونه با یک نگاه مبتنی بر بک لینک بسیار مفید است و اینکه چرا سایت های خاص برای کلمه کلیدی خوب عمل می کنند.

افزونه افزونه Link Research Tools برای تجزیه و تحلیل بک لینک ها

دو: افزونه LinkMiner

تقریبا بهترین افزونه کروم برای شناسایی لینک های خراب است. بعد از فعال شدن، تعداد لینک های خروجی (outbound links) در هر صفحه لایت یا مشخص می شود، لینک های سبز فعال هستند و رنگ قرمز، لینک های منقضی شده یا خراب هستند. این افزونه یک روش آسان برای به اشتراک گذاری مشکلات با تیم توسعه دهنده برای تعمیر یا رفع عیب لینکها ایجاد می کند.

از طریق ادغام تعدادی از شاخص ها (شامل Ahrefs، Majestic و Moz) همچین یک مرور ساده از نسبتِ لینک های ورودی به خروجی در هر صفحه ایجاد می کند.

سه: افزونه Majestic Backlink Analyzer 

یکی از پکیج های نرم افزاری سنگین و مهم در زمینه سئو است و این افزونه کروم بسیاری از قابلیت های آن را بدون نیاز به بازدید یک URL جداگانه فراهم می کند. Backlink Analyzer آگاهی در مورد کمیت و کیفیت بک لینک های اشاره شده به هر صفحه همراه با ارتباط موضوعیشان با موضوع اصلی را فراهم می کند.

شاخص Majestic بزرگتر از MOZ است بنابراین این موضوع باعث می شود نقطه بازگشت آن را هنگام تجزیه و تحلیل بک لینک قوی تر سازد. برای بهره مندی از مزایای این افزونه نیاز خواهید داشت تا هزینه ای را برای اشتراک Majestic پرداخت کنید.

افزونه LinkMiner برای تجزیه و تحلیل بک لینک ها

چهار: افزونه Buzzmarker

به کار گرفتن influencer ها (عوامل نفوذ کننده) می تواند روش خارق العاده ای برای بدست آوردن بک لینک های معتبر باشد. با اینحال همان طور که هر کسی در این زمینه کار می کند می داند پیگیری همه بک لینک های مهم، زمان زیاد و کار دستی زیادی دارد.

این افزونه از پلت فرم توسعه یافته BuzzStream به ساده سازی فرآیند توسعه کمک می کند. این به چشم انداز آینده از طریق مشخص کردن پارامترهای کلیدی رسانه اجتماعی روی یک وبسایت بالقوه وابسته کمک میکند.

این افزونه همچنین کمک میکند تا influencer ها را بوکمارک کنید و آنها را به پلتفرم اصلی BuzzStream اضافه کنید.این افزونه نیاز به حساب کاربری غیر رایگان دارد اما اگر از قبل، یک اکانت داشته باشید سپس این افزونه را دانلود کنید مطمئنا شخص باهوشی هستید.

در طی این مقاله و مقاله قبلی، در مجموع به 15 افزونه از بهترین افزونه های گوگل کروم برای مرور سریع سایت، سئو تکنیکال، تجزیه و تحلیل محتوای سایت و بک لینکها معرفی کردیم تا کارائی بهتری را در کار کردن در محیط موتورهای جستجو داشته باشید. امیدواریم مورد توجه و استقبال شما قرار گرفته باشد.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید