• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 07 / 23

10 نژاد محبوب خرگوش برای نگهداری این حیوان خانگی

10 نژاد دوست داشتنی و محبوب خرگوش که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند

پرورش خرگوش ها امری لذت بخش بوده و حتما برای پرورش آنها نیاز به اجرای برخی ملاحظات خواهید داشت. تعداد بسیار زیادی از خرگوش های تازه متولد شده پس از اینکه از شیر مادر گرفته می شوند عمر چندانی نمی کنند. به علاوه مادرشان نیز در معرض خطر مرگ قرار می گیرد. نگهداری از خرگوش های تازه به دنیا آمده ی خرگوش مادری که سابقه از دست دادن فرزند پس از زایمان را دارد بی شک نباید تفریح و لذت و سرگرمی باشد، بلکه وظیفه ی لازم پرورش دهنده است. به علاوه خرگوش ها نژاد های بسیاری داشته که انواع پشمالوی آنها نیاز به شانه زدن هر روزه دارند.

شاید مبنای شما برای انتخاب خرگوش، بزرگی یا کوچکی آن باشد. با این وجود خرگوش های مختلفی در سرتاسر دنیا وجود دارد که برای نگه داشتن آنها لازم است حتما آنها را از 6 ماهگی عقیم نموده تا از برخی رفتار های آنها جلوگیری به عمل آید.

تقریبا همه خرگوش ها پتانسیل این را داشته که حیوانات خانگی خوبی باشند. به هر حال، برخی نژاد های خرگوش ها به خاطر بعضی ویژگی های خاص و رفتار هایشان در این زمینه معروفتر هستند که در این مقاله به 10 نژاد خرگوش اشاره می شود:

  1. نژاد مینی رکس

خرگوش های مینی رکس، کوچک تر از آن هستند که تصورش را بکنید، به طوری که گاهی با انواع کاستور، چینچیلا، خرگوش هیمالیایی و برخی خرگوش های ریز اندام دیگر اشتباه گرفته می شوند.

این نژاد، خرگوشی با جثه کوچک، گوش های کوچک و همین طور صورتی ظریف دارد. شما برای نگهداری از این خرگوش نیاز به صرف هزینه های بالا ندارید. مینی رکس که از جمله نژاد های خرگوش های خانگی به شمار می رود، قطعا حیوان خانگی بی نظیری برایتان خواهد بود.

خرگوش نژاد مینی رکس حیوان خانگی

  1. نژاد لوپ هلندی

وزن این خرگوش کوچک دوست داشتنی هرگز از 1.5 کیلو گرم تجاوز نکرده و در سن بلوغ تنها 1 کیلوگرم وزن دارد. خرگوش های لوپ هلندی رنگ های مختلف و انواع متنوعی از جمله آگوتی، سفید، چند رنگ دارد. خرگوش لوپ هلندی بیشتر به خاطر گوش های آویزان، پوست پشمالو و اندازه کوچکش معروف است. این خرگوش همچنین از محبوب ترین نژاد های خرگوش به شمار می رود.

خرگوش نژاد لوپ هلندی حیوان خانگی

  1. خرگوش داچ (هلندی)

در دنیا نژاد های بسیار زیادی از خرگوش ها وجود دارد که از نظر رنگ، اندازه، مدل موها، شکل ظاهر و فرم گوش ها با هم تفاوت دارند. خرگوش هلندی یکی از انواع خرگوش ها است؛ این نژاد در هر مکانی پرورش می یابد و 1.5 تا 2.5 کیلوگرم هم رشد کرده و به تناسب محیط زندگی سایز نسبتا کوچک تا متوسطی دارند.

خرگوش داچ (هلندی) حیوان خانگی

  1. نژاد مینی لوپ

شما می توانید هر نژاد خرگوشی را به عنوان حیوان خانگی نگه دارید اما از میان همه، خرگوش های مینی لوپ حیوانات خانگی بهتری هستند. این خرگوش ها تا 3 کیلو گرم رشد کرده و جثه ای نسبتا بزرگ دارند. برخلاف باور ها و حقایق نقل شده، این نژاد به نسبت دیگر نژاد های خرگوش کمتر بازیگوشی و فعالیت دارند. شما باید برای اینکه خرگوشتان دمش را تکان دهد بسیار تلاش کرده و با او بازی کنید.

خرگوش نژاد مینی لوپ حیوان خانگی

  1. نژاد جرسی پشمالو

جرسی پشمالو خرگوشی بسیار دوست داشتنی و فوق العاده است که تنها تا 1.5 کیلو گرم رشد می کنند. این خرگوش موهای پر و پشمالویی داشته و حرکات و رفتار دوست داشتنی و بامزه اش این نژاد را تبدیل به یک حیوان خانگی تمیز و محبوب نموده است.

خرگوش نژاد جرسی پشمالو حیوان خانگی

  1. نژاد فلوریدا وایت

خرگوش فلوریدا وایت با بدنی کوتا و گرد، سری گرد و  گوش های تیز رو به بالا جایگاه خاص خود را در میان انواع خرگوش های کوچک باز کرده است. یک خرگوش فلوریدا وایت خرگوشی با جثه کوچک، سر و بدنی گرد و چشمانی کشیده و گوش های باریک و ایستاده است. اساسا خرگوش های فلوریدا وایت وقتی کوچکتر هستند خلق و خویی آرام دارند. و البته شاید لازم باشد شما این نژاد را برای نگهداری عقیم کنید.

خرگوش نژاد فلوریدا وایت حیوان خانگی

  1. خرگوش های هیمالیایی

این نام که روی خرگوشی با نژاد گربه ای گذاشته شده به خاطر نشانه های گربه مانند آن است، این خرگوش ها از دوست داشتنی ترین خرگوش ها و محبوب ترین خرگوش ها در میان پرورش دهندگان هستند. خرگوش هیمالیایی جثه ای کوچک و پهن دارد، سرد مزاج هستند و رفتاری تطبیق یافته دارند.

خرگوش هیمالیایی حیوان خانگی

  1. نژاد هاوانا

انتخاب این خرگوش به عنوان حیوان خانگی بی شک انتخابی عالی خواهد بود چرا که این خرگوش حیوانی با روحیه ای جالب و دوست داشتنی است. این خرگوش ها جثه کوچکی داشته و فوق العاده جذاب هستند.

خرگوش نژاد هاوانا حیوان خانگی

  1. نژاد ساتن انقوره

این نژاد بسیار پشمالو بوده به طوری که تمام صورتشان و تا حدودی گوش هایشان پوشیده از مو و پوشش پنبه ای است. موهای این نژاد به طرز عجیبی مورد توجه هست چرا که از آنها می توان رشته هایی ابریشمی تهیه کرد که بر همین اساس این رشته ها ابریشم براق آنقوره  نامیده می شوند.

خرگوش نژاد ساتن انقوره حیوان خانگی

  1. نژاد هارلکویین

این خرگوش با جثه متوسطش دارای موهایی با ردیف های سایه دار است. این خرگوش ها به طور کلی در دو دسته طبقه بندی می شوند: انواع ژاپنی- و یا خرگوش قرمز با نشانه هایی از رنگی دیگر؛ و جیبرد- که در واقع سفید با سایه هایی از رنگی دیگر است.

خرگوش نژاد هارلکویین حیوان خانگی

پس از انتخاب بهترین نژاد خرگوش به عنوان حیوان خانگی، گام بعدی خرید و یا درست کردن فضای مناسب برای نگهداری از آنها است. در مقاله قبلی یاد بگیر دات کام درباره شرایط “نگهداری خرگوش در منزل” توضیحاتی داده شده است.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید