• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 09 / 24

نگارش بی نقص متن برای بنر تبليغاتي

دانلود فایل صوتی

در اين مقاله هدف اين است كه طراح بنر را با اصول اوليه ولي ضروري در نوشتن متن يا پيام بنر تبليغاتي آشنا كنيم. و البته اين مقاله براي بنر تبليغاتي اينترنتي نگاشته شده است. نيازي به گفتن نيست كه اندازه و پيام ساده و روان بنر در دستيابي به هدف تبليغات بسيار مهم است. ولي اين كار به آن سادگي ها هم كه به نظر مي رسد نيست. در اين مقاله مي خواهيم اطلاعات و نكات بيشتري در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم تا به كمك آنها بتوانيد متن مناسبي در بنر خود قرار دهيد و به این وسیله کاربران را به کلیک بر تبلیغات خود ترغیب کنید.

اصول طراحی بنر تبلیغاتی

هدف را به خاطر داشته باشيد

يك بنر تبليغاتي باید يك هدف ساده داشته باشد. من نمي گويم نبايد ذهنيت مثبت از برند خود ارائه دهيد، يا نبايد مشتري خود را ترغيب كنيد، يا هر هدف مشترك ديگري كه همه بنر هاي تبليغاتي دنبال مي كنند را ناديده بگيريد و بنري خلاق داشته باشيد. اما به يك هدف ساده، قابل اندازه گيري و عملي اشاره مي كنم. هدف تبليغات چيست؟ مي خواهيد مشتريان شما چه كاري انجام دهند؟

حقيقت اين است كه 95 درصد مواقع هدف واقعي يك بنر تبليغاتي اينترنتي اين است كه مشتري روي آن كليك كند.

 ( 5 درصد هم مي خواهند كه مشتري با بنرشان تعامل داشته باشد یا برند آنها را بشناسد و آن 5 درصد هم مرا شگفت زده مي كنند. چرا تعامل مشتري با بنر شما از افتادن در قلاب شما مهمتر است؟ و در اين مقاله از اين گروه كوچك كه در اشتباه هستند صرفنظر مي كنيم.) از بسط دادن به اهداف جاه طلبانه و دست نيافتني بپرهيزيد. وظيفه يك بنر تبليغاتي اينترنتي اين نيست كه ثبت نام افراد در خبرنامه شما را افرايش دهد، آنها را ترغيب كند تا در رقابتي شركت كنند يا حتي فروش شما را افزايش دهند مگر اينكه دكمه لاگين يا خريد شما بر روي بنر تان باشد. هدف بنيادين در بنر تبليغاتي اينترنتي اين است كه افراد را به صفحه مورد نظر خود هدايت كند. و آنگاه همين كه به ديدن صفحه مورد نظر راضي شدند، شما مي توانيد آنها را به خريد، ثبت نام يا هر كار ديگري ترغيب كنيد. به زبان ساده بايد مرحله به مرحله عمل كنيد.

كوتاه و گزيده

قرار نيست در يك بنر تبليغاتي سخنوري كنيد، عبارات طنز يا سخنان زيبا قرار دهيد. شما كه نمي خواهيد تيتر اصلي و هدف تبليغات شما تحت تاثير آن قرار گيرد. يك بنر تبليغاتي فضاي محدودي دارد با مقدار زيادي متن بنر شما مانند بادكنكي كه زيادي باد شده خواهد بود. متن بنر باید بين 5 تا 10 كلمه و يك عبارت ترغيب كننده به عمل محدود شود. هدف شما اين است كه مشتري بر روي بنر شما كليك كند پس عبارت هايي ساده و كوتاه انتخاب كنيد و به ساده ترين زبان ممكن او را به اين عمل ترغيب كنيد. به شما اطمينان مي دهم كه اگر عبارت تبليغاتي شما كوتاه و ساده باشد مشتريان بيشتر به آن توجه خواهند كرد.

 براي ديدن و فهميدن پيام شما آنها زمان كمي دارند و تلاش كمي خواهند كرد و هر زياده گويي در بنر آنها را از توجه به بنر شما منحرف خواهد كرد.

قول بدهيد!

از خود اين پرسش را بپرسيد: « فايده كالا يا خدمات من براي مشتريانم چيست؟»  اگر توانستيد درك درستي از اين موضوع داشته باشيد آنگاه مي توانيد تمايل آنها را براي كليك بر بنر و ديدن صفحه مورد نظر خود تحريك كنيد. آيا تخفيفي مشتري پسند در اختيار آنها قرار مي دهيد يا يك نمايش كمدي منحصر به فرد را در وب سايت خود قرار داده ايد كه مورد علاقه مشتري هدف شماست؟ بدون اطلاعات كامل و دقيق از آنچه كه ارائه مي كنيد جلب توجه مخاطب كار بسيار سختي خواهد بود. سعي نكنيد معماگونه رفتار كنيد تا مشتري خودش حدس بزند منظور شما چيست بلكه كاري كنيد كه با يك نگاه منظور شما را درك كنند و روي بنر تبليغاتي شما كليك كنند.

فقط به اندازه یک نگاه فرصت دارید با یک نگاه او را قانع کنید!

اينجا كليك كنيد را حذف كنيد!

همه ما از ديدن اين عبارت تكراري خسته شده ايم با حذف آن به مشتري خود اين فرصت را داده ايد كه به پيام اصلي شما بیشتر توجه كند. اين يك عبارت ترغيب به عمل است كه خيلي تكراري و خسته كننده شده است. اين گونه عبارات تاثير مثبتي نخواهند داشت در حالي كه به چنين عبارتي نياز داريد پس بايد كمي ابتكار به خرج دهيد و به گونه اي از عبارتي جايگزين استفاده كنيد كه جديد تر باشد و در عين حال پيام منحصر به فرد شما را هم در خود داشته باشد. مي توانيد از عباراتي مانند «تخفيف بگيريد» يا «فيلم كمدي رايگان» استفاده كنيد يا براي يك وب سايت آموزش آشپزي مي توانيد از عبارت «ببينيد چه مي پذيم» استفاده كنيد. پيام منحصر به فرد شما فرد را به عمل كردن يا همان كليك كردن ترغيب مي كند و در مقايسه با آن دكمه خسته كننده و تكراري كليك كنيد به بهترين شكل از بنر گرانقيمت تبليغاتي خود استفاده كرده ايد و به اين ترتيب مي توانيد ارزش واقعي را نصيب خود كنيد.

هويت خود را مشخص نماييد

آيا توجه كرده ايد كه مردم چقدر به تبليغات بدبين شده اند حتي برخي نگران هستند كه اگر بر روي يك بنر تبليغاتي كليك كنند ممكن است كامپيوتر آنها به بد افزار ها و ويروس هاي مختلف آلوده شود. بي شك همه در كليك كردن بر روي بنر هاي تبليغاتي قدري مشكوك هستند و به هين دليل بايد هويت خود را مشخص نماييد. با اعتبار بالا عمل كنيد و تا بيشترين حد امكان اعتماد سازي كنيد. تصویر بنر شما باید شناسه ای از شما داشته باشد. سعی نکنید از اینترنت طرحی را برای بنر خود کپی کنید. طرح یا طرح های منحصر به فرد خود را داشته باشید که مشتریان شما را با آن بشناسند.

يك بنر معتبر و حرفه اي در كنار متن تبليغاتي مختصر  و موثر مي تواند به بهترين شكل پيام شما را منتقل كند. با مشتري خود به صورت بي پرده صحبت كنيد و پيام كمپاني خود را از طريق تبليغات در بين مشتريان احتمالي خود ترويج كنيد. مشتري هدف خود را مستقيما نشانه بگيريد البته با پيام مناسب و ترغيب به كليك كردن (و دوباره فراموش نكنيد كه هدف شما بالا بردن نرخ کلیک است.)

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید