• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 10 / 27

طرز تهیه سوهان عسلی

حتما همه شما مزه سوهان عسلی را چشیده اید. طعمی شیرین، دلپذیر و خوشایند که معمولا با چای یا قهوه میل می شود. سوهان عسلی هم با مواد اولیه در دسترس و هم خیلی سریع آماده می شود. از این شیرینی خوشمزه می توانید برای پذیرایی میهمانان خود نیز استفاده کنید.

طرز تهیه سوهان عسلی

در این مقاله طرز تهیه سوهان عسلی و سوهان عسلی کنجدی آموزش داده می شود که تفاوت کمی با یکدیگر دارند که در ادامه ذکر می شود.

مواد لازم برای تهیه سوهان عسلی:
  • شكر دويست گرم يا يك ليوان    
  • عسل صد گرم يا يك استكان    
  • روغن مايع يك استكان سر خالي    
  • خلال بادام دويست گرم    
  • آب صد گرم يا يك استكان    
  • زعفران آب شده يك قاشق چايخوري   
  • هل كوبيده شده يك قاشق چايخوري    
  • خلال يا پودر پسته جهت تزيين
طرز تهيه سوهان عسلی:

سوهان عسلی زود و سریع آماده می شود پس تمام مدت کنار قابلمه و گاز باشید و آن را ترک نکنید.

هم زدن مداوم نیز از دیگر نکات تهیه سوهان عسلی است.

شكر و آب را مخلوط كرده و روي حرارت بگذاريد تا بجوشد و شكر حل شده و كف آن برطرف شود. سپس عسل و روغن را اضافه كنيد.

15 دقیقه اجازه دهید سوهان بجوشد. برای تست اینکه سوهان آماده است یا نه، با قاشق، مقداری از آن را درون سيني بریزید، اگر به غلظت کافی رسیده باشد بعد از چند لحظه خود را می گیرد و ترد و شکننده می شود.

بعد از این تست و وقتی متوجه شدید سوهان عسلی آماده شده است، در این مرحله خلال بادام را اضافه کنید. چند لحظه صبر کنید تا بادام تغییر رنگ اندکی نشان دهد. در این فاصله محتویات قابلمه را هم بزنید.

کف سینی که می خواهید سوهان عسلی را بریزید، کمی چرب کنید.

بعد از تغيير رنگ بادام، شعله را كم كرده و زعفران آب شده و هل را اضافه کنید. شعله را خاموش کنید. سعت عمل در این مرحله بسیار مهم است. بلافاصله با قاشق چايخوری از سوهان عسلی برداشته و روی سینی بچکانید. روش دیگر اینکه کل سوهان عسلی را درون یک سینی پهن کنید و پس از سرد شدن، به اندازه های دلخواه بشکنید، چون حالت ترد و شکننده دارد بنابراین نمی توانید با چاقو آن را برش بزنید. اگر قالبهای تو خالی به اشکال مختلف مثلا قلبی شکل دارید می توانید قالب را درون سینی قرار دهید، سوهان را درون قالب بریزید تا شکل آن را به خود بگیرد.

برای تزیین سوهان عسلی روی هر دایره از سوهان، خلال بادام، بادام هندی، پسته یا هر مغز دیگری می توانید قرار دهید. این کار را باید قبل از اینکه سوهان ترد شده و خودش را بگیرد انجام دهید.

وقتی سوهان به طور کامل خود را گرفت اجازه دهید سرد شود بعد می توانید با یک کفگیر کوچک، سوهان ها را از سینی جدا کرده و در ظرف مورد نظر بچینید. البته سعی کنید سوهان ها روی یکدیگر نچینید بلکه در یک ردیف قرار گیرند چون به مرور زمان و یا در گرما ممکن است حالت چسبنده بگیرند و یا به یکدیگر بچسبند.

همان طور که گفته شد سوهان عسلی بسیار سریع آماده  می شود و معمولا بزرگترها و کوچکترها طرفدار آن هستند. در سوهان عسلی مواد مغذی مثل عسل و بادام وجود دارد پس کودکان خود را عادت دهید به جای قند و آبنبات از سوهان عسلی میل کنند و از طعم شیرین و دلپذیر آن لذت ببرند.

طرز تهیه سوهان عسلی كنجدي:

طرز تهيه سوهان کنجدی دقيقا” مانند سوهان عسلي است، با اين تفاوت كه به جاي خلال بادام، كنجد درون آن بریزید.

طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی

در کنار چای عصرانه و پذیرایی از میهمانان خود از چای و سوهان عسلی و کنجدی لذت ببرید.

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید