• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 06 / 11

مربای پوست هندوانه

مواد لازم:
  • پوست سفید هندوانه 0.5 کیلوگرم
  • شکر 750 گرم
  • آبلیمو نصف استکان
  • هل درسته 2 عدد
مربای پوست هندوانه
طرز تهیه:

پوست سفید هندوانه را از پوست سبز آن جدا کنید و پوست سفید را به هر شکلی که خواستید مثل خلالی، حبه ای برش بزنید و یا می توانید قالب بزنید و مثلا شکل گل در آورید.

پوست برش زده را با کمی آب بجوشانید و پس از چند جوش، آب آن را دور بریزید.

مجددا کمی آب که روی پوست را بگیرد و نصف استکان آبلیمو را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 4 تا 5 ساعت بماند.

پس از طی زمان گفته شده، به ترکیب بالا شکر و هل اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا مربا قوام آید.

قوام مربا به دو صورت بیان می شود هر یک جواب داد به معنای آماده بودن مربا است:

روش اول: وقتی با قاشق چند قطره از شیره مربا را از بالا به پایین ریختید قطرات از قاشق آویزان شود و با اندکی تاخیر فرو افتد.

روش دوم: یک بشقاب سرد و خشک را انتخاب کنید، یک قطره از شیره مربا را اگر روی این ظرف بریزید در گوشه ای به شکل قطره یا گنبدی شکل جمع می شود و بنابراین مربای آماده روی ظرف سرد پخش نمی شود.

پس از آماده شدن مربا، اجازه دهید که سرد شود سپس در شیشه های در دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید. طول عمر این مربا زیاد است و زود فاسد و خراب نمی شود.

شاید بسیاری از افراد مربای پوست هندوانه را نشنیده و یا نخورده باشند. تهیه و نوش جان این مربای زیبا و خوشمزه در فصل گرما که هندوانه به وفور یافت می شود، خالی از لطف نیست.

حوریه گیفانی

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید