• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 12 / 21

 تقویت باورهایی برای موفقيت

نسخه صوتی

آيا شما به دنبال اهدافي هستيد و براي رسيدن به آنها تلاش مي كنيد ولي موفق نمي شويد به هدف مورد نظر دست يابيد. اما اگر بعضي باورهاي خود را تقويت كنيد نه تنها راه رسيدن به هدف آسان تر مي شود بلكه آرامش و قدرتي پيدا مي كنيد كه شما را به يك انسان موفق در همه زمينه هاي زندگي تبديل مي كند به طوري كه از ناملايمات نمي ترسيد و پيروزي را به عنوان قسمتي از زندگي در آغوش مي كشيد.

راه رسیدن به موفقیت

در این مقاله به بعضي از اين باورها اشاره مي كنيم. آن چه در اين مقاله مي خوانيد روش هايي است كه افراد بسياري در سراسر دنيا به وسيله آن ها به موفقيت هاي بزرگي رسيده اند. پس  شما هم امتحان كنيد و از نتايج آن لذت ببريد.

خود را لايق موفقيت بدانيد

براي رسيدن به موفقيت بايد خود را لايق موفقيت و توانگري بدانيد. تحقيقات مختلف ثابت كرده اند كه بيشتر افراد موفق خود را لايق اين شرايط مي دانند. چگونه مي خواهيد به هدفي برسيد كه خود را لايق آن هدف نمي دانيد يا خود را در رسيدن به آن ناتوان مي شماريد؟ پس در قدم اول به توانا بودن خود ايمان داشته باشيد تا بتوانيد قدم هاي بعدي را با اطمينان و قدرت تمام برداريد. بدانيد كه ذهن انسان داراي قدرت نهفته اي است كه اگر به آن دست يابد مي تواند كارهاي فوق العاده اي انجام دهد و لازمه دستيابي به اين قدرت دروني، باور آن است و خبر خوب اين كه شما هم مي توانيد به اين قدرت دست پيدا كنيد.

براي رسيدن به اين توانايي فقط بايد اين باور را در خود ايجاد كنيد كه  قدرتمند هستيد و مي توانيد به قدرت ذهني كه در شما نهفته است دست پيدا كنيد  و بر مشكلات غلبه كنيد. پس هميشه با خود اين عبارات را تكرار كنيد. من توانا هستم. قدرت ذهني، مرا به موفقيت مي رساند. قدرت ذهني ام بزرگترين مشكلات را از مقابلم بر مي دارد.

ثروت را منفور ندانيد

 چه اشكالي دارد كه موفقيت شما رسيدن به ثروت باشد مگر نه اين است كه تا زماني كه نتوانيد مشكل خود را حل كنيد نمي توانيد مشكل هم نوعان خود را حل كنيد. بسياري، ثروتمندان را انسان هاي نابكار مي دانند و تصور مي كنند راهي براي پولدار شدن نيست مگر اين كه حق كسي را ضايع كرده باشند. اين افراد در ناخودآگاه خود را به فقير بودن تشويق مي كنند و در حالي كه به ثروتمندان رشك مي ورزند (چون فكر مي كنند حق آنها را ضايع كرده اند) و از آنها متنفرند.

چرا از نعمت هايي كه خداوند در اختيار انسان قرار داده نبايد استفاده كرد و از آن براي كمك به انسان هاي ديگر سود برد. چرا فقر را كه باعث بسياري مشكلات بزرگ است بايد مقدس شمرد و نبايد با آن مبارزه كرد؟

هميشه به ياد داشته باشيد كه منشاء همه ثروت ها خداوند بزرگ است و قدرت و بخشش خدا نامحدود است پس مي توان ثروتمند بود و از همه نعمت هاي الهي استفاده نمود. و به ديگران هم كمك كرد تا به اين منبع بي كران دست پيدا كنند مگر غير از اين است كه ما از بزرگ ترين قسمت توان مغزمان استفاده نمي كنيم. مگر غير از اين است كه علوم جديد هر روز راه هاي در آمدزايي جديدي پيش روي ما قرار مي دهند. مگر غير از اين است كه علم ژنتيك به افزايش توليدات كشاورزي كمك حيرت انگيزي كرده است. مگر غير از اين است كه در تمام دنيا با استفاده از اينترنت افراد زيادي داراي شغل پر درآمدي شده اند. و بسياري مگرهاي ديگر اين چنيني وجود دارد ولي چرا هنوز فقر، گرسنگي و بيكاري يكي از بزرگ ترين مشكلات جوامع بشري هستند.

شايد بگوييد شرايط دور و بر ما و نبود امكانات باعث همه اين مشكلات هستند البته نبود امكانات باعث كند شدن سرعت مي شود ولي نمي تواند جلوي قدرت اراده انسان را بگيرد. ولي در همين شرايط هم افراد بسياري به موفقيت هاي بزرگي مي رسند. و در پيشرفته ترين كشور هاي دنيا هم آمار فقر و بي خانماني قابل توجه است.

يك نكته را به خاطر داشته باشيد برنده ها در شرايط سخت نه تنها كنار نمي كشند بلكه قوي تر مي شوند ولي بازنده ها همان افراد نا اميد هستند كه به خود فرصت نمي دهند از استعداد هايشان استفاده كنند. پس قوي باشيد و بعد از برخورد به مشكل به اين فكر كنيد كه چگونه مي توان مشكل را از مقابل خود بر داريد. در شرايط سخت ايمان داشته باشيد كه اين شرايط را پشت سر مي گذاريد.

در چه فعاليتي موفق ترم؟

اگر مي خواهيد يك فعاليت جديد را شروع كنيد ولي نمي دانيد چه كاري را انجام دهيد و براي انتخاب هدف خود بين چند گزينه سر در گم هستيد هدفي را انتخاب كنيد كه در آن زمينه تجربه داريد چون اين تجربه ها چراغي مي شود در برابر ديدگان شما.

ابتدا هدف خود را به اهداف كوچك تر تقسيم كنيد تا مرحله به مرحله موفقيت را احساس كنيد. حتماً اين اهداف را به ترتيبي كه بايد به آنها دست يابيد در جايي يادداشت كنيد و هر روز به آنها مراجعه كنيد و سعي كنيد تخمين بزنيد كه چند درصد از هدف هاي كوچك (تقسيم شده) برآورده شده است.

با توجه به تجربه قبلي، مشكلات كار را بسنجيد و براي آنها راه حل پيدا كنيد و اشتباهاتي را كه در گذشته از شما سر زده يادداشت كنيد و سعي كنيد از آنها اجتناب كنيد. نقاط قوت كار خود را هم يادداشت كنيد و به دنبال بهبود آنها باشيد

به ياد داشته باشيد هميشه مي توانيد هر كاري را كه به خوبي انجام داده ايد باز هم بهتر انجام دهيد. به عبارت ديگر بهبود يك فرايند پايان ناپذير است.

از سختي ها نهراسيد

انسان هاي بزرگ و موفق هميشه از شرايط به نفع خود استفاده مي كنند. حتي اگر يكي از اين شرايط شكست يا مشكلات بسيار باشد. زيرا آنها از شكست تجربيات جديد مي آموزند و قوي تر و راسخ تر به سمت موفقيت حركت مي كنند و مشكلات را به نقطه قوتي براي خود تبديل مي كنند زيرا هر چه مشكلات كاري بيشتر باشد رقبا هم كمترند و آنها فرصت بهتر بودن را در اختيار دارند.

و در نقطه مقابل انسان هايي كه در جا مي زنند وجود دارند آنها كساني هستند كه هميشه شرايط را مقصر مي دانند. و يا عمل نمي كنند يا اگر كاري مي كنند با اولين شكست يا سختي كنار مي كشند. پس، از شرايط نترسيد زيرا آن چه مهم است اراده و قدرت شماست. شمايي كه به اراده و قدرت الهي متصل هستيد پس شما قدرتمنديد فقط بايد اين قدرت را طلب كنيد.

پشتكار و آينده نگري

موفقيت با خطر كردن و ارادة قوي امكان پذير است نه با راحت طلبي. البته خطر كردن به معني بدون فكر عمل كردن نيست بلكه در عين حال كه ريسك مي كنيد بايد پيش بيني هاي لازم را انجام دهيد و براي شكست احتمالي جايي را در محاسبات خود باز كنيد براي جلوگيري از شكست يا مقابله با مشكلات احتمالي برنامه ريزي كنيد اين در زمان بروز مشكل به شما قدرت و آرامش خاطر مي دهد.

بنابراين با اين باور كه خدا شما را ياري مي كند و اطمينان به موفقيت، خود را دلگرم به كار نگه داريد. و بزرگترين مشكلات را با قدرت از مقابل خود برداريد.

علاقه به هدف

براي موفقيت بايد عاشق كار و هدف خود باشيد البته بدون علاقه به هدف هم مي توان موفق شد ولي اين موفقيت عميق و پرشكوه نخواهد بود. اگر به كار خود علاقه مند نيستيد و نمي توانيد شرايط را عوض كنيد سعي كنيد خود را عوض كنيد و در خود علاقه ايجاد كنيد.

به جنبه هاي مثبت كار خود فكر كنيد و سعي كنيد آنها را در كار خود پر رنگ تر كنيد سعي كنيد نقاط مثبت جديدي در كار خود كشف و حتي ايجاد كنيد. براي اين كار لازم نيست كار خارق العاده اي انجام دهيد، حتي تميز و مرتب كردن ميز كار هم به شما كمك مي كند.

روابط عمومي خود را قوي كنيد. شايد تا به حال به افراد موفق زيادي در محل كار خود برخورد كرده ايد و آنها را خوش شانس بدانيد ولي در بيشتر آنها يك نقطه مشترك مي بينيد و آن روابط عمومي قوي است. و اين همان چيزي است كه براي شما شانس مي آورد. اگر شما در اين زمينه ضعف داشته باشيد از بسياري از فرصت هايي كه ممكن است براي شما پيش آيد حتي خبر دار هم نمي شويد. اگر روابط عمومي شما ضعيف است آن را به نقطه قوت خود تبديل كنيد.

سعي كنيد گوش كردن را ياد بگيريد يعني هنگام صحبت با ديگران طوري رفتار كنيد كه آنها بدانند به آنها توجه داريد.  گاهي اوقات يك احوال پرسي يا يك لبخند ساده بسياري از مشكلات را حل مي كند.

اين را بدانيد كه احترامي كه افراد به شما مي گذارند بازتابي از رفتار شما با آنها است به عبارت ديگر زماني كه به ديگران احترام بگذاريد به شما احترام گذاشته مي شود. در پايان بايد خدمت شما عرض كنم كه اين علاقه است كه باعث مي شود در كار خود پشتكار و خلاقيت داشته باشيد.

نا اميد نشويد

هميشه به ياد داشته باشيد كه آينده را نمي توان پيش بيني كرد پس هميشه امكان به وجود آمدن شرايط مساعد يا فوق العاده اي وجود دارد كه در محاسبات ما نمي گنجد. پس در سخت ترين شرايط هرگز نا اميد نشويد. مثلاً اگر شما حقوق تمام عمرتان را حساب كنيد شايد هيچ گاه با اين پول نتوانيد خانه بخريد. ولي افراد بسياري هم قبل از شما اين حساب و كتاب ها را انجام داده اند ولي اكنون داراي خانه و زندگي مناسبي هستند.

بعضي وقتها در حالي كه تلاش مي كنيد كمي صبر و بي خيالي، نتايج مثبت فوق العاده اي دارد. هميشه به خدا توكل كنيد و از نتايج معجزه آساي آن بهره مند شويد.

خيرخواهي

انسان هاي موفق خير خواه هستند. بسياري از آنها به موسسات خيريه متعددي كمك مي كنند يا آنها را اداره مي كنند. و اگر با آنها صحبت كنيد به رابطه خير خواهي و موفقيت خود ايمان دارند. هر مشكلي كه از سر راه ديگران كنار مي زنيد مشكلات بسياري از مقابل شما برداشته مي شود.

سعي كنيد بخشنده باشيد. صدقه در حد توان، آثار فوق العاده اي دارد. شايد وقتي به فردي نيازمند كمك مي كنيد فكر كنيد به او كمك كرده ايد ولي كمك اصلي را به خود كرده ايد. بخشندگي فقط مادي نيست، بلكه دور كردن كينه و خشم از خود نسبت به ديگران به شما كمك بسيار مي كند باور داشته باشيد كه اگر ديگران را ببخشيد و به آنها كمك كنيد خداوند به شما كمك مي كند و نتيجه آن را ببينيد. اين بسيار مهم است بنده حقير بارها اين تجربه را داشته ام همين الان اين كار را بكنيد و هر كينه اي كه در دل داريد از خود دور كنيد. خواهيد ديد راه فوران لطف الهي به سوي شما باز خواهد شد.

كينه همانند سد ديدگان شما به نعمت هاي خداست. اولين نتيجه مستقيم اين بخشش، آرامش روحي شماست. اولين بار كه بنده سعي كردم كينه را از خود دور كنم به رفتار خود توجه بيشتري كردم و متوجه شدم در زندگي روزمره بارها از افراد مختلف دلگير يا عصباني شده ام و زماني كه سعي كردم كينه اي از كسي به دل نگيرم و عصباني نشوم. روحيه توصيف نكردني داشتم كه تا آن زمان آن را احساس نكرده بودم. هر روز صبح سر كار اين دلگيري ها كه بسيار كوچك هم بود مدتي انرژي مرا تلف مي كرد آن روز وقتي رانندگي مي كردم از هميشه خونسردتر بودم. خلاصه كلام اين كه خدا به كسي كه به ديگران كمك مي كند ياري مي رساند. اين اعتقاد همراه با رعايت نكات بالا به شما اعتماد به نفسي مي دهد كه وصف ناشدني است.

در پايان شايد فكر كنيد كه چگونه مي توان همه اين باورها را در ذهن نشاند. شما حق داريد زيرا همه اين حرف ها زده مي شود و مدتي شما را تحت تأثير قرار مي دهد و شايد در اين مدت كوتاه آثار گذراي دلپذيري را هم تجربه كنيد. ولي خيلي زود همه چيز را فراموش مي كنيد چون انسان فراموشكار است. اگر به اندازه كافي و در دوره هاي زماني معين اين مطالب در ذهن شما نشیند اثر آن كوچك و موقت خواهد بود. اما چه بايد كرد؟

بهترين راه نوشتن است. خيلي ساده عباراتي مانند جملات زير بنويسيد و آنها را هر روز صبح بعد از بيدار شدن بخوانيد. يك شرط مهم براي اين كار وجود دارد هيچ كس نبايد از نوشته هاي شما اطلاع پيدا كند. نمونه اي از اين جملات را در زير مي بينيد:

 «من انسان توانايي هستم چون به قدرت نامحدودي كه خدا در وجودم قرار داده اعتقاد دارم»

«تا امروز عصر بايد اين كار خير را انجام دهم»

«من همه را مي بخشم»

«امروز بايد روابط خود را با اطرافيانم بهبود ببخشم»

«من به زودي در كسب و كار خود يك موفقيت جديد تجربه خواهم كرد»

«امروز روزي است كه به هدفم نزديك تر مي شوم»

و هزاران جمله ديگر كه با قدرت خلاقيت خود  مي توانيد بسازيد و از نتيجه معجزه آساي آن لذت ببريد. براي انجام اين كار هر روز صبح يك ربع زودتر از خواب بيدار شويد. شما تمام روز را براي رسيدن به هدف خود تلاش مي كنيد پس واقعاً مي ارزد كه روزي يك ربع وقت بگذاريد تا اين تلاش مداوم را اثر بخش نماييد.

يك راه ديگر، استفاده از عكس هاي رنگي و زيبا از آن چه كه آرزوي آن را داريد است. البته در اين مورد هم كسي نبايد متوجه عكس هاي شما شود. و هر روز مدتي را براي نگاه كردن به آنها و تجسم رسيدن به آن وقت بگذاريد.

شايد در ابتدا نتوانيد همه اين اصول را مو به مو رعايت كنيد. يا حتي در درون خود با اين عقايد بجنگيد، ولي به تدريج همه اين باورها ملكه ذهن شما خواهد شد و از نتايج آن به گونه اي بهره مند خواهيد شد كه آن را به ديگران توصيه خواهيد كرد. و ما منتظريم تا ما را در جريان موفقيت ها و نتايجي كه از اين باورها به دست مي آوريد قرار دهيد.

دوستدار شما: علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید