• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 12 / 23

7 راز فروش برنامه های تلویزیونی و ایده های سینمایی به هالیوود

در این مقاله 7 راز کاربردی برای فروش برنامه های تلویزیونی و ایده های سینمایی به هالیوود، براساس تجربیات یک تهیه کننده موفق به نام جیمی پریماک سالیوان را می خوانید.

جیمی پریماک سالیوان، مدیر تهیه و تولیدات دیجیتالی کمپانی سرگرمی نمایشی ویل پاکر است که همیشه برای این شرکت پول ساز بوده و این مساله خود باعث شده جیمی پریمارک سالیوان طی سالیان کوتاهی به این مقام دست یابد.

جیمی پریماک سالیوان

سالیوان که برخی او را با عنوان ستاره سریال موفق رئالیتی با نام  Jersey Belle (عرضه شده در 4 آگوست 2014) می شناسند، از یک کارمند تبلیغاتی تبدیل به یک تهیه کننده شد.

تنها طی 5 سال او پروژه هایی موفق از جمله برنامه های تلویزیونی، فیلم های سینمایی و کتاب هایی را در سطوح مختلف به فروش رساند. علاوه بر فیلم  Jersey Belle، پروژه های او شامل دو فیلم ترسناک و دو فیلم جنایی هستند. یکی از این برنامه ها، درامی است با مضمون تجاوز به حریم شخصی و خانه، با نام Breaking In و با بازی ستاره هایی مثل گابریل یونیون. این فیلم در ایالات متحده آمریکا در 11 می 2018 (21 اردیبهشت 1397) منتشر شد.

سالیوان که مدیر تهیه و تولیدات دیجیتالی شرکت ویل پاکر است، بر این باور است که هر فردی که به اندازه کافی اشتیاق و ایده های خوب داشته باشد، می تواند ایده هایش را در هالیوود به فروش برساند.

وی می گوید: برای هر فردی که به دنبال تولید محتوا با عنوان یک مدل تجاری است، می گویم که در واقع هالیوود یک بازار فروش است. در این بازار همه در حال فروش هستند. شما تنها کافی است آن چه را که می خواهید به فروش برسانید.

سالیوان برای کمک به دیگران جهت دست یابی به آن چه او به دست آورده است، برخی راز هایی که با استفاده از آنها در مسیر فروش کسب و کار خود موفق شده را با دیگران به اشتراک گذاشته است. در ادامه 7 نکته کاربردی وی برای فروش ایده ها به هالیوود را مشاهده خواهید کرد.

  1. پیدا کردن جاهای خالی بازار فروش

بی شک در حال حاضر تمرکز شبکه های تلویزیونی و استدیو های هالیوود همگی معطوف به امتیازات و حق رای هستند. چرا؟ در صورتی که ایده ای- کتاب، نمایش، اثر فکاهی، فیلم سینمایی و یا نمایش تلویزیونی- در رسانه ای موفق باشد، شانس موفقیت کار های مشابه آن در رسانه ای دیگر بیشتر است. اما سالیوان بر این باور است که نباید مردم را از ایده برداری از ایده های اصلی تحذیر کرد.

وی عنوان می کند: پول سازی در هالیوود امری بسیار دشوار است، از این رو افرادی که قصد کسب درامد از هالیوود دارند همیشه به دنبال مفاهیم و موضوعاتی اثبات شده هستند. احتمالا فروش ایده ای که منشا آن فکر و نظر شما باشد و پیش از این هیچ اثبات و تضمینی بر فروش آن وجود نداشته باشد، بسیار دشوار خواهد بود . شاید کسی مایل به خرید آن نباشد.

تجارت هالیودی سالیوان

در مورد فیلم Jersey Belle سالیوان می خواست ثابت کند که در حالی که خانواده اش در آلاباما به سر می برند، همچنان می تواند تجارت هالیوودی خود را ادامه دهد.

وی می گوید که همه می توانند از نقاط قوت موضوعات تایید و ثابت شده استفاده کرده تا کار خود را آغاز کرده و ایده های خود را پیاده کنند. Jersey Belle مثالی از همین موضوع است.

این فیلم رئالیتی کاملا بر اساس داستان ” ماهی بیرون آب” خود اوست که در نیوجرسی فیلم برداری شد . وی برای این برنامه خانواده اش را به شهر همسرش در آلاباما منتقل کرد. او بیشتر روی موجی از نمایش هایی مرسوم در جنوب تمرکز کرده بود و در کنار آن می خواست جنبه دیگری از فرهنگ آنها را نیز به نمایش در آورد.

سالیوان می گوید: ما بروز این ایده را در سریالHoney Boo Boo  (نمایش از 8 آگوست 2012 تا 14 آگوست 2014) بار ها و بارها دیده ایم، اما چیزی که شما هرگز ندیده اید بخش های زیبا و در خور جنوب است که غنی از سنت ها، فرهنگ و آداب مختلف است. پس از این رو یک دختر اهل نیوجرسی رک گو را در مشخص ترین بخش های جنوب در نظر بگیرید. با مزه نیست؟ این ایده به شدت پر فروش خواهد بود، پس می توان مدعی شد که ایده ی بی نظیری خواهد بود. من این ایده را بر اساس نظر سنجی های موجود در بازار کار به دست آوردم.

  1. کشف راه هایی که ایده شما را مطلوب و مورد تقاضای بیشتر مخاطبان قرار دهد.

سالیوان اظهار می کند که بزرگ ترین اشتباهی که اغلب، سایرین مرتکب آن می شوند این است که آنها سعی می کنند ایده ای را به فروش برسانند که بیش از حد محدود شده است.

وی بر این باور است که این گونه ایده ها تنها برای مخاطبان اندکی مطلوب خواهد بود و به هیچ وجه نمی شود به چنین ایده ای به عنوان یک مورد موفق از لحاظ مالی نگاه کرد. برخی ایده پردازان چنان وابسته ایده هایشان می شوند که حتی از این که به ایده خود بال و پر بدهند نیز هراس دارند، چرا که فکر می کنند پر و بال دادن به ایده در واقع از قدرت و اثر بخشی آن می کاهد. در حقیقت و بر خلاف تصور این عده، این کار باعث می شود شانس فروش ایده بیشتر شود. هر چه ایده شما تجاری تر و منبسط تر باشد، و مخاطبانش بیشتر باشند، بهتر است.

سالیوان وقتی می خواست فیلم ترسناک Fear Followers را بسازد، دریافت که فیلم برداری صحنه های یک فیلم در آمریکا که در آن عقده های روحی آمریکایی ها همراه با ترس باشد موفق تر خواهد بود، اما ترکیب فیلم با استفاده از شخصیت های داستان از تکنولوژی آن سوی آب ها باعث می شود به فیلم مضمونی جهانی تر داده شود. این مورد به موفقیت بین المللی فیلم کمک شایانی خواهد کرد و در همین راستا شانس فروش آن نیز افزایش می یابد.

  1. برای طرح ایده تان از جملات ساده استفاده کنید

سالیوان توصیه می کند که یک ایده جذاب در نهایت دو یا سه جمله است. او می گوید: اگر شما نتوانید آن چه که قصد فروشش دارید را به گونه ای در دو یا سه جمله خلاصه کنید که نظر خریداران به خود جلب کند، بهتر است بدانید که ایده ای بیش از حد انتظار پیچیده را ارائه نموده اید.

اغلب مردم در چنین شرایطی خود را فریب می دهند. آن ها حس می کنند که باید ایده خود را با جزییات کامل ارائه دهند. یقینا آنها اشتباه می کنند چون هالیوود فقط ایده ها را می خرد. ایده ای که فقط یک مفهوم کلی باشد. لازم نیست شما همه پیچ و تاب ها و جزئیات ایده خود را ارائه دهید. لازم نیست حتما مطرح کنید که در فصل هفت ایده شما قرار است چه اتفاقاتی بیافتد. این چیزی نیست که شما بتوانید به فروش برسانید. در واقع شما باید ایده ای را به فروش برسانید که پتانسیل ماندگاری داشته باشد.

  1. آشنایی و شناخت خریداران ایده خود

به قول سالیوان هیچ طرحی جامع و محبوب همگان نیست. او معتقد است که هر ایده و طرحی باید برای خریداران بالقوه خاصی تنظیم شده باشد، پس حتما پیش از ارسال ایده خود در مورد خریدار مربوطه تحقیقات لازم را به عمل آورید. وی بار دیگر برنامه Bravo خود را مثال می زند:

من در مورد نتیجه و نمونه مورد نظر خود اطلاعات و شناخت کافی داشتم. من به خوبی می دانستم که چه کسی ایده یک دختر اهل جورجیای برون گرا و بی پروا را دوست خواهد داشت. شما باید خریداران ایده خود و همچنین مخاطبان آنها را خوب بشناسید چرا که مخاطبان آنها افرادی هستند که خریدار، ایده شما را برای آنها می خرد.

اگر در این اثر، تمرکز روی غذاهای جنوبی و تجربیات مربوط به آن است باید متن یا فایل صوتی و یا تصویری ایده متنوع باشد. برای این کار من به شبکه های غذایی مراجعه خواهم کرد. شبکه هایی مثل TLC گزینه مناسبی برای این کار خواهند بود. شما باید درست همان اندازه که نسبت به مضمون ایده خود شناخت پیدا می کنید، در مورد خریدار ایده خود نیز آشنایی و شناخت کسب کنید.

  1. شراکت با فردی با تجربه نه هر فردی

سالیوان می گوید: صادقانه می گویم، من به شدت همکاری با شریکی مجرب را توصیه می کنم.

او چندین سال برای تهیه برنامه های مختلف با ویل پارکر، تهیه کننده کمپانی بلوک باستر همکاری کرد. پارکر که فیلم Girls Trip او در هفته اول نمایش آن در ماه جولای 30.4 میلیون دلار فروش داشت، بسیاری از فیلم هایش در گیشه فروش از جمله فیلم های نامبر وان بوده است. از جمله فیلم های پر فروش او می توان به Straight Outta Compton و Ride Along و همچنتین Think Like a Man اشاره کرد.

سالیوان و پارکر در سه پروژه فیلم سازی با هم همکاری داشته اند که یکی از این فیلم ها Breaking In  است. این فیلم یک رئالیتی شو است. همچنین آنها دو فیلم با فیلم نامه در کارنامه خود دارند که هر دو براساس ایده های اصلی سالیوان هستند.

سالیوان در مجموعهBreaking In

سالیوان به همراه مدیر کمپانی موشن پیکچر برای تولید برنامه ویل پارکر در صحنه فیلم breaking in

سالیوان می گوید: شما قطعا می خواهید با کسی شریک شوید که فکر می کنید می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. اما من شدیدا توصیه می کنم خودتان به هیچ وجه میدان را خالی نکنید.

سالیوان عنوان کرد که وی صرفا به دلیل سابقه درخشان پارکر با او شریک نشد، بلکه بیشتر به این دلیل همکاری با او را پذیرفت که پارکر تصورات سالیوان، و همچنین اقدامات و اهداف بلند مدت او را درک می کرد.

او می گوید: هر کسی می خواهد فروش داشته باشد و من نیز به این هدف دست یافتم. هیچ چیز برای یک تولید کننده و خالق یک اثر بهتر از این نیست که بگوید” کسی پیدا شده که برای خرید ایده ام مرا تایید کرده و ایده ام را معتبر می داند” برای خالق یک اثر هیچ چیز به این اندازه او را خوشحال نمی کند.

همچنین وی افزود: اما اگر شما با فردی اشتباه شریک و همکار شوید، فرایند پیش روی کار قطعا مشقت بار و غم انگیز خواهد بود. همه چیز در هالیوود در مورد بینش و الهامات است. اگر همکار شما آن چه را که در سر می پرورانید به خوبی درک نکند، خود را در برابر فردی خواهید یافت که در راستای پروژه مورد نظر اهدافش با شما یکسان نیست، و به اعتقاد من این بزرگ ترین عامل شکست برای هر خالق اثری است. احتمالا فرد صاحب ایده شدیدا می خواهد ایده اش را به فروش برساند، از این رو برای هر کسی که دستی برای او تکان می دهد و برای فروش به او پیشنهاد می دهد را به عنوان همکار و شریک انتخاب می کند، ولی پس از گذشت مدتی که می بیند پروژه اش از هم پاشیده در می یابد که خود از میدان خارج شده است.

پارکر به گروه خود اعلام کرد که با سالیوان شریک شده چرا که سالیوان او را با رویکرد و قابلیت هایش در زمینه شناخت آن چه که فروختنی است، تحت تاثیر قرار داده است.

پارکر به ما گفت: آنچه که جیمی را از دیگران متمایز می سازد، توانایی او در مطرح کردن داستان های خاص به طور مشخص و البته به روش های فوق العاده سرگرم کننده است. او به واقع شما را به دنیای عجیب و فوق العاده ذهنش می کشاند. وقتی او ایده و داستانش را مطرح می کند، در واقع طرح ایده نکرده و چند خط ساده را نمی خواند، بلکه وقتی به او گوش می کنید، حس می کنید که در حال تماشای یک فیلم هستید. او یک داستان سرای فوق العاده است و ایده های تجاری بسیار زیادی هم در سر دارد. معمولا، افرادی که من با آنها سر و کار دارم، فقط یکی دو ایده می توانند ارائه دهند.

  1. بسیار خوب! اکنون شما ایده تان را به هالیوود فروخته اید- اما احتمالا قصد دارید این حرفه را دنبال کنید.

سالیوان می گوید: معمولا این سوء تفاهم بزرگ همیشه در ذهن همه وجود دارد که هر کسی که ایده ای به هالیوود می فروشد، پولدار می شود. من همین جا به شما می گویم که شما دو استراتژی پیش رو دارید: استراتژی مالی کوتاه مدت و استراتژی مالی بلند مدت.

وقتی چهار سال پیش سالیوان و پارکر شروع با ساخت پروژه Breaking In کردند،  و از زمانی که آن را به کمپانی یونیورسال فروختند هیچ پولی بابت آن دریافت نکرده اند.

او اضافه کرد: در این جا مساله ای هست که بیشتر مردم از آن غافل هستند” مهم نیست دستمزد یک تهیه کننده چقدر بالاست، به هر حال تهیه کننده تا زمانی که فیلم به طور کامل ساخته نشود هیچ پولی دریافت نخواهد کرد، و حتی بسیاری تا پیش از موفقیت پروژه دستمزدی نمی گیرند. پول پرداختی خود را مادامی که چک در گرو بانک است خرج نکنید، زیرا بیشتر تهیه کنندگان طی سه سال کاری روی پروژه، پیش از آن که پولی دریافت کنند مدتی باید خرج کنند.

او ادامه داد: گاهی این مسیر بسیار طولانی و خسته کننده می شود، و در این اوقات شما باید از لحاظ روحی و مالی برای موانع و مشکلات پیش رو کاملا آمادگی داشته باشید. من نمی گویم حتما در این راه موانعی پیش روی شما خواهد بود، در واقع من می خواهم بگویم، از زمانی که ایده را روی کاغذ می آورید تا زمان تولید اثر، مشکلات بسیاری پیش رو خواهید داشت به طوری که ممکن است بارها با خود بیاندیشید که چرا وارد این بازی شده اید. منظور من از موانع دقیقا همین است. اما اگر این راه برای شما بسیار اهمیت داشته و آن را برای خود یک شانس بزرگ می بینید، بی شک در این راه موفق خواهید شد. در واقع این یک حقیقت محض است: شما باید در مسیر امواج شنا کنید، گاهی درست مثل پروژه من ممکن است چهار سال درگیر کار باشید و حتی متاسفانه گاهی هم زمان بیشتری پروژه شما طول می کشد.

اما این بدین معنا نیست که سالیوان از فروش ایده هایش هیچ چیزی عایدش نشد حتی آن دسته از ایده هایی که به هیچ وجه در ابتدای کار پولی نبودند. در حالی که وی اخیرا تبدیل به یک تولید کننده فول تایم شده است، همچنان هم به ایده پردازی بر مبنای سیاست های تجاریش ادامه می دهد، و در زمینه سرگرمی مدام در حال باز کردن مسیر های جدیدی البته در مقیاس کوچک تر است.

او با کارمندان درجه یک همکاری می کند، و با کمک آنها پروژه های خود را پیش می برد، و هر گاه نسبت به پروژه فرد دیگری حس اشتیاق داشته باشد با او همکاری می کند.

او می گوید: من پرسنلی انتخاب می کنم که از من برای کار علاقه مند تر باشند، چرا که من هنوز می خواهم به سادگی داستانی خلق کرده و به آن جان ببخشم. اما فرایند کارهای تجاری من تغییر کرده است. مدیریت هر روزه استعداد ها و کار روی فرش قرمز بخشی از کار همیشگی من شده است.

  1. پیدا کردن راهکار هایی برای توسعه ایده موفقیتان در قالب فرانشیز

سالیوان داستان Jersey Girl را در قالب کتاب نیز منتشر کرد. جیمی پریماک سالیوان همان فردی بود که نشان داد هالیوود در آرزوی این است که آثار را به سلیقه مخاطبان تولید کند.

تبدیل جسی دختر به کتاب

سالیوان می گوید: وقتی شما یک اثر موفق در کارنامه خود دارید، مفهوم کلی آن را حفظ کرده و به دنبال راهکار هایی باشید تا با استفاده از آنها اثر خود را در قالب سایر رسانه ها دوباره به مخاطبان معرفی کنید.

در مورد فیلم Jersey Belle سالیوان شانس این را پیدا کرد تا آن را برای سایر افرادی که فیلم را ندیده بودند اما به موضوع فیلم و تجربیات موجود در آن علاقه مند بودند دوباره آن را در قالب کتابی با عنوان The Southern Education of a Jersey Girl به مخاطبان این رسانه عرضه کنند.

و هم اکنون این اثر به صورت نمایشنامه ای سریالی در حال گردآوری است.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید