• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 01 / 19

طرز تهیه حلواي آرد برنج

حلوای آرد برنج از جمله حلواهای خوشمزه است که خیلی زود هم آماده می شود. مزیت حلوای آرد برنج نسبت به حلوای آرد گندم، غیر از پخت سریع این که، دارای طعم و بوی بهتری است که مورد پسند همگان قرار می گیرد، همین طور در زمان کمتری آماده می شود. ولی عیب آن، گران تر بودن آرد برنج نسبت به گندم است. بنابراین برای حجم زیاد و مراسم بزرگ تعزیه، به صرفه نیست.

طرز تهیه حلوای آرد برنج

  مواد لازم:
  • آرد برنج يك پيمانه     
  • آب دو و نيم پيمانه    
  • گلاب يك پيمانه    
  • شكر يك و نيم پيمانه    
  • زعفران به ميزان لازم    
  • روغن به ميزاني كه آرد در آن حل شود.
  طرز تهيه:

آب،شكر و زعفران مواد مورد نیاز برای شربت حلوا هستند. زعفران را آب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا رنگ زعفران به آب وارد شود. شکر و آب را در قابلمه ای بریزید و روي حرارت بگذارید. همین که خواست به جوش آید، زعفران آب کرده و گلاب را اضافه كنید و پس از يك جوش از روي حرارت بردارید و كنار بگذارید.

آرد برنج را الك کنید. ابتدا آرد برنج را در ماهی تابه یا قابلمه بریزید. آن قدر روغن بریزید که آرد برنج در روغن حل شود. آن ها را تفت دهید تا بوی آرد برنج بلند شود. این مرحله زمان زیادی نمی برد.

پس از بلند شدن بوي آرد برنج ،مواد شربت را به آرد برنج اضافه و مرتب هم بزنید به گونه ای که حلوا زير و رو شود. این کار را ادامه دهید تا حلوا به روغن بیفتد و به ظرف نچسبد.

به همین سرعت، حلوای آرد برنج آماده شد.

حلوا را در ظرف کم عمقی بریزید و صاف کنید. روی آن را با خلال بادام، پسته و يا پودر نارگيل تزيين نماييد.

  نكات مورد توجه:

1) در زمستان از روغن مايع و در تابستان از روغن جامد استفاده كنيد.

2) در مرحله ای که شربت به آرد اضافه شد اگر پس از مدتي به روغن نيفتاد مقداري ديگر روغن بريزيد.

3) زعفران را از قبل آب كرده، دم کنید، سپس در شربت اضافه كنيد.

4) در صورت تمایل برای طعم بهتر می توانید یک قاشق چای خوری هل نیز به شربت اضافه کنید و در عوض میزان گلاب را نصف پیمانه بریزید.

طرز تهیه حلوای آرد برنج در نان بستنی

حلوای خوشمزه آرد برنج را در منزل تهیه کنید مطمئن باشید که کودکان و اعضای خانواده از آن استقبال خواهند کرد. برای دورهمی های کوچک، میان وعده عصرانه، افطاری، مهد کودک و مدرسه کودکان مناسب است البته اگر کودکان دوست ندارند در مدرسه با دست زدن به حلوا، دستانشان چرب شود، بهتر است آن را هنوز داغ است در میان نان بستنی بریزید و یا نان را رول کنید و پس از سرد شدن برش بزنید تا به شکل دایره و رولت در آید و یا حلوا را در میان دو لایه نان بستنی قرار دهید و به صورت لوزی یا مستطیل برش بزنید.

سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید