• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 01 / 20

افزايش ظرفيتم براي رهبري

من فرمولي را آموختم تا بتوانم استرس را مديريت كنم و حتي آن را در يك سمينار مديريت استرس آموزش دادم. اما همه اين ها به دست نيامد تا اين كه من امنيت واقعي و بدون خطر را پيدا كردم. به طوري كه فهميدم چگونه با استرس براي خوبي ها بجنگم.

 افزايش ظرفيتم براي رهبري

غلبه بر آن چه كه فراتر از توانايي من بود هميشه جزئي از شخصيت من بوده است. من در سن 8 سالگي توانستم كار با تمام تجهيزات كشاورزي پدرم را بياموزم. او از سنين كودكي از من مي خواست تصميمات بزرگي بگيرم. مثلاً وقتي كه مي خواست تراكتور جديدي بخرد از من خواست تا مدل آن را مشخص كنم و قبل از اين كه تصميم بگيرم، مزايا و معايب هر مدل را در برابرم قرار داد و اجازه داد تا همه كتاب هايي را كه در مورد كشاورزي داشت مطالعه كنم. نتيجه اين كار ها اين شد كه ما با هم شريك شديم و مدتي بعد شركت Isaac Buhler& Son را تاسيس كرديم.

پيدا كردن راهي براي مديريت استرس

من هدف خود را توسعه دائمي هر كاري كه انجام مي دهم قرار دادم. مي خواستم ظرفيت هاي خود را براي حقايق رهبري يك سازمان موفق افزايش دهم. بنابراين با دقت زياد براي خودم فرايندي را تعريف كردم كه در پايان آن، يك رهبر و مدير توانا باشم نه يك كشاورز يا يك بازرگان.

واضح است كه  در اختيار داشتن چندين كمپاني و توسعه و رهبري آن ها بعضي مواقع بار استرسي زيادي بر من وارد مي كرد. پس بايد راهي براي غلبه و مديريت آن پيدا مي كردم. استرس قسمتي از زندگي هر كسي است و افراد مختلف به روش هاي مختلف با آن برخورد مي كنند و من در شرايطي بودم كه بايد استرس خود را كنترل مي كردم و در عين حال كار خود را توسعه مي دادم.

پس از مدت ها و كسب تجارب مختلف در سن سي سالگي متوجه شدم تعريف ظرفيت استرس براي خودم كليد كنترل استرس است. قسمت هاي مختلفي از زندگي من مانند ازدواج، روابطم با خانواده، سرمايه گذاري يا شغلي كه هر روز با آن سر و كار داشتم در مقدار استرسي كه بر من تحميل مي شد موثر بودند. مثلاً اگر سر ميز صبحانه من و همسرم بر سر موضوعي اختلاف نظر داشتيم و جر و بحث مي كرديم. آن روز سي درصد از كل ظرفيت استرسم مصرف شده بود. اما اگر سر ميز صبحانه من و همسرم روابط خوبي داشتيم و او مرا تشويق و دلگرم سر كار مي فرستاد، بر ظرفيت تحمل استرسم افزوده مي شد.

به تدريج متوجه شدم هر قدر بر روي دوست داشتن اطرافيان تمركز كنم. احساس بهتري خواهم داشت. و اثر استرس روزانه هم كمتر خواهد شد. ولي هر گاه نسبت به كسي احساسات منفي داشتم، به همان ميزان ظرفيت تحمل استرسم كاهش مي يافت.

اين كار براي افراد بسيار ساده است. با دوست داشتن ديگران و همين طور داشتن احساسات مثبت، ظرفيت تحمل استرس خود را افزايش مي دهيد. آن گاه متوجه شدم چيز هاي بهتري وجود دارد كه مي توانستم وقت خود را صرف آن ها كنم، توانايي من در كنترل استرس بيشتر شد و ظرفيت تحمل استرس من به بالاترين مقدار ممكن افزايش يافت.

افزايش امنيت روحي به كمك اعتقادات مذهبي

يكي ديگر از راه هاي افزايش ظرفيت تحمل استرس، كمك گرفتن از اعتقادات مذهبي است و در پناه آن احساس امنيت و احساس كاهش ريسك در شما افزايش مي يابد.

خداشناسي به شما قدرتي مي دهد كه به كمك آن مي توانيد در برابر هر چيزي كه در برابر شماست روبرو شويد. قسمت تهي زندگي شما را فقط رابطه نزديك با خدا پر مي كند نه پول.

نويسنده: لئونارد بوهلِر

ترجمه: علي يزدي مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید