• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 05 / 11

طرز تهیه لوبیا پلو با چشم بلبلی

لوبیا پلو از غذاهایی است که معمولا همه دوست دارند خصوصا کودکان. در ضمن زود پز است و خیلی زود می توان این برنج مخلوط را آماده کرد. لوبیا پلو برای میهمانی های عصرانه و نهار گزینه مناسبی است.

لوبیا چشم بلبلی خاصیت فراوانی دارد از جمله این که دارای کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن، فیبر و پروتئین است. کلسترول بد خون را کاهش می دهد.برای سیستم قلبی و گوارشی بسیار پر فایده است و برای بیماران دیابتی عالی است.

لوبیا پلو با چشم بلبلی

مواد لازم لوبیا پلو برای 4 نفر:

برنج سه پیمانه

لوبیا چشم بلبلی سه چهارم پیمانه

کشمش یک چهارم پیمانه

پیاز یک عدد

گوشت چرخ کرده دویست گرم

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

شوید نصف پیمانه

زعفران و زرشک برای تزیین

طرز تهیه لوبیا پلو با چشم بلبلی:

برنج اگر تازه است یک تا دو ساعت خیس شود و اگر چندین ماه از برداشت برنج گذشته است می توانید چند ساعت آن را خیس کنید. به ازای هر پیمانه برنج یک قاشق چای خوری نمک به آب اضافه کنید.

لوبیا چشم بلبلی، لوبیای زود پزی است و معمولا آن را خیس نمی کنند ولی باز هم بهتر است یک ساعت خیس شود.

لوبیا و مواد گوشتی این غذا را هم می توانید جداگانه بپزید و در آخر که برنج دم کشید به عنوان تزیین روی برنج بریزید و یا می توانید قبل از آبکش کردن برنج لوبیا و مواد گوشتی را بپزید و تمامی مواد را مخلوط با برنج دم کنید.

پیاز را نگینی ریز کنید و در روغن تفت دهید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. رب را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا خوش رنگ شود. نمک، فلفل و زردچوبه را نیز اضافه کنید.

قابلمه مناسبی که برای چهار تا پنج پیمانه مناسب است انتخاب کنید و دو سوم آن را آب بریزید و بگذارید بجوشد. لوبیا را به آب جوشیده اضافه کنید. شعله را کم کنید و بگذارید بپزد.

پس از پخت لوبیا چشم بلبلی، برنج و نمک را به لوبیای در حال جوش اضافه کنید. هر برنجی، زمان پخت مخصوص به خود را دارد معمولا تا زمانی که برنج بین دو انگشت سبابه و شست با کمی فشار، له شود، منتظر بمانید. وقتی به این مرحله رسید برنج را آبکش کنید. شوید را بر روی برنج بپاشید و مخلوط کنید.

کشمش را در مقدار کمی روغن، تفت مختصر در حد چند ثانیه دهید.

ته قابلمه سیب زمینی حلقه شده یا نان برای ته دیگ بگذارید. سپس برنج همراه با لوبیا، مواد گوشتی، شوید و کشمش تفت داده شده را در قابلمه بریزید. اجازه دهید 40 دقیقه تا 1 ساعت برنج دم بکشد.

همان طور که در بالا گفته شد اگر مواد لوبیا پلو را جداگانه پخته اید می توانید برای به صورت راه راه از لوبیا چشم بلبلی، گوشت، کشمش، زعفران و زرشک برای تزیین استفاده کنید و در غیر این صورت با زرشک و زعفران تزیین کنید.

لوبیا پلو خوشمزه و خوش خوراک شما آماده است. نوش جان!

لوبیا پلو را می توانید با ماست، ترشی، زیتون، سالاد و سبزی خوردن میل کنید.

بتول محسنی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید