• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 02 / 18

چقدر طول مي كشد تا بدن غذا را به چربي تبديل كند؟

خون شما شش هفته طول مي كشد تا دوباره احيا شود، شش ها 20 سال زمان نياز دارند تا به اوج توان كاري خود برسند، اما براي اينكه خوراكي كه ميل مي كنيد به چربي تبديل شود فقط 3 ساعت نياز است!

پرخوری

هضم: 24 ساعت

شايد در 3 دقيقه يك ساندويچ هات داگ را بخوريد، اما بخش هاي غير قابل جذب اين خوراك تا روز بعد از بدن شما دفع نمي شود. از زماني كه غذا وارد بدن شما مي شود به خاطر محيط اسيدي، هضم آن شروع مي شود و اين كار ذره ذره انجام مي شود: 3 تا 4 كالري در دقيقه!

اسيدي كه در سيستم گوارشي شما وجود دارد وقتي كه حجم زيادي از خوراك چرب را دريافت مي كند با مشكل مواجه مي شود، اما خوراكي كه شامل گوشت باشد با 600 كالري دو ساعت زمان براي هضم نياز دارد.

پس از معده آنچه خورده ايد وارد روده كوچك مي شود تا به قسمت هاي كوچكتري تبديل شود و قسمت هاي مغذي آن جدا شوند و جذب خون می شوند. و پس از آن وارد روده بزرگ مي شوند تا نمك ها و آب آن جذب شود. 20 ساعت بعد، غذا هنوز در روده بزرگ قرار دارد و تا زماني كه از بدن دفع گردد 24 ساعت تمام طول مي كشد.

در كمال شگفتي حالت ها و عواطف شما در گوارش آنچه مي خوريد تاثير گذار است: تشويش و اضطراب مي تواند فرايند گوارش را كند نماید چون براي تحمل استرس بدن به كالري بيشتري نياز دارد.

ترميم زخم ها: دو سال به طول مي انجامد!

ترميم زخم هاي عميق دو سال به طول مي انجامد، به عنوان مثال زخم هاي ناشي از جراحي دو سال به طول مي انجامد در حاليكه آسيب وارده در چند ثانيه ايجاد مي شود.

گلبول قرمز

در كمتر از يك ثانيه رگ هاي خوني شروع به تنگ شدن مي كنند تا جريان خون را  به قسمتي از بدن كه آسيب ديده است كاهش دهند، و پلاكت هاي خوني ارسال مي شوند تا خون در محل زخم لخته شود. تركيبات مشخصي از خون مانند كلسيم، ويتامين K و پروتئين به كمك يكديگر شبكه اي ايجاد مي كنند كه پلاكت ها را در محل خون ريزي نگه دارند و لخته خون ايجاد شود.

افزايش وزن: در 3 ساعت!

چربي غذاي پر كالري كه مصرف كرده ايد 3 ساعت بعد دور كمر شما ذخيره مي شود. و چربي در عرض يك ساعت در جريان خون شما خواهد بود و براي بيشتر افراد اين چربي در ناحيه كمري و شكم جمع مي شود.

خوراكي كه بيش از 30 گرم چربي دارد به حجم 3 قاشق غذا خوري چربي به اين بافت اضافه مي كند. اين چربي معمولا به صورت موقت در ناحيه کمر قرار مي گيرد تا به عنوان منبع انرژي مورد استفاده قرار گيرد مگر اينكه كالري كه استفاده مي كنيم بيش از نياز بدن باشد و اين چربي ها نه تنها استفاده نمي شوند بلكه به حجم آنها افزوده مي شود و به اين ترتيب ما چاق مي شويم.

توليد نيم ليتر خون: تا 6 هفته زمان مي برد

بعد از اهداي خون، مايع خون كه به آن پلاسما مي گويند و رنگ زرد شفافي دارد بايد توليد شود و اين 24 ساعت طول مي كشد. اما گلبول هاي قرمز خون كه اكسيژن را از شش ها مي گيرند و به اندام هاي مختلف بدن مي رسانند براي توليد مجدد نياز به شش هفته زمان دارند.

اين فرايند در سلول هاي شش هاي شما آغاز مي شود، چون آنها كمبود اكسيژن را خون را حس مي كنند. اين سلول ها شروع به توليد پروتئيني مي كنند كه به سمت مغز استخوان حركت مي كند و توليد استم  سل ها در آنجا انجام مي گيرد كه اجزاي سازنده گلبول هاي خون هستند.

مردي كه خون اهدا مي كند براي اهداي مجدد خون بايد 12 هفته ديگر صبر كند تا بتواند دوباره خون اهدا كند. خانم هايي كه خون اهدا مي كنند براي اهداي مجدد بايد در حدود 16 هفته منتظر بمانند، چون خانم ها معمولا مشكل كمبود آهن دارند.

ادرار: در حدود يك ساعت

به صورت ميانگين زماني كه طول مي كشد تا آب از روده ها جذب شود و وارد جريان خون شود و از طريق كليه ها تصفيه شود و آنگاه بخش زائد آن به صورت ادرا دفع گردد در حدود يك ساعت است. قهوه يا چاي مي تواند اين فرايند را سرعت بخشد. حقيقت اين است كه سرعت حركت مايع در بدن بيشتر نمي شود اما با تحريك مثانه ها ما تمايل داريم زودتر از دستشويي استفاده كنيم به همين دليل به آنها ادرار آور مي گوييم. و الكل سبب مي شود كه آب بيشتري از بدن دفع شود بيش از آنجه كه مصرف كرده ايد.

يك مثانه به صورت ميانگين مي تواند در حدود 300 ميلي ليتر مايع را در خود نگه دارد، بنابراين بيشتر افراد هر 3 تا 4 ساعت به دستشويي نياز پيدا مي كنند.

يك مرد يا زن سالم براي تخيله مثانه خود به 20 تا 30 ثانيه زمان نياز دارد.

ترجمه: علي يزدي مقدم

ویرایش: نیکی به نیا

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. بسیار جالب بود اگر درباره راههای لاغری سریع هم مقاله داشته باشید خیلی خوبه







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید