• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 19

معرفی کتابهایی در زمینه طب سنتی

کتاب گیاهان دارویی (نگرشی مبتنی بر شواهد و مستندات علمی)

ترجمه و گردآوری: محمدرضا دلنوازی، آرزو روستائی، حامد پارسا، و زیر نظر دکتر غلامرضا امین

موضوع: شیردهی مادران, گیاهان دارویی, پزشکی مبتنی بر شواهد, گیاه‌درمانی, بارداری

تعداد صفحه: 424

تاریخ نشر: 92/7/17

هستۀ اصلی این کتاب، ترجمۀ کتاب Herbal Medicines in Pregnancy & Lactation بوده که کیفیت مستندات و اطلاعات مربوط به ایمنی مصرف داروهای گیاهی در دوران بارداری و شیردهی در این کتاب مورد درجه بندی و اعتبارسنجی قرار گرفته است. علاوه بر این، مطالبی از قبیل ریخت­ شناسی گیاهان، پراکنش، موارد مصرف تأیید شده، نحوه و مقدار مصرف و فرآورده های بازار دارویی به ترجمۀ کتاب مذکور افزوده شده است.

کتاب کشفیات طب سنتی آمریکا

نویسنده: دکتر کلینتون جرویس

مترجم :هاشم هورفر

تعداد صفحه :256

نشر: 1383/11/18

ناشر : فروزش ‏(تبریز)

 کتاب کشفیات طب سنتی آمریکا

معرفی کتاب:

کشف درمان بیماریهای مفصلی و پوکی استخوان بسیاری از بیماریهای مشکل و صعب‌العلاج. نگارنده در این كتاب كوشیده است تا اطلاعاتی را درباره‌ی بیماری “آرتریت” فراهم آورد، همچنین اصول درمان آن را بررسی نموده و پس از آن راه پیشگیری از این بیماری و تامین تندرستی را تشریح كند.

 کتاب طب سنتی اسلامی

مولف: مهدی برزو

مقدمه: پرفسور حسین خیر اندیش

ویراستار: جاسم مهرابی

نشر: 1395

تعداد صفحه: 438

 کتاب طب سنتی اسلامی
معرفی کوتاه:

این کتاب در رابطه با طب سنتی اسلامی به ضمیمه رساله ذهبیه امام رضا (ع) است. در هفت گفتار با عنوان‌‌های «آشنایی با ارکان و امزجه»، «آشنایی با تدابیر سلامتی در طب سنتی اسلامی»، «تدابیر عمومی»، «رژیم‌‌های درمانی»، «غذا‌های سالم و مقوی»، «درمان‌های ساده برای بیماری‌ها» و «رساله ذهبیه» تدوین شده است. در درمان‌های ساده برای انواع بیماری‌های مغز و اعصاب، پوست و مو، گوش و حلق و بینی، دهان و دندان، استخوان و مفاصل و … ارائه شده است.

کتاب محیط اعظم – 2 جلدی

نویسنده : حکیم محمد اعظم خان

گردآوری، مترجم: رشید تفقد

انتشارات : انتشارات المعی

تعداد صفحه: 1680

نشر: 1394

کتاب محیط اعظم - 2 جلدی
معرفی کتاب:

محیط اعظم ،گنجینه ای استثنایی و فاخر در علم مفردات داروئی است .این مجموعه درمعرض بهره گیری اهل تحقیق و پژوهشگران و دانشجویان طب سنتی و داروسازی سنتی و بطور کلی جامعه پزشکی قرار می گیرد.

کتاب الحاوي

 مؤلف: محمد بن ذکرياي رازي

 گردآوری و ترجمه: دکتر سید محمود طباطبایی

ناشر: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

چاپ: 1388

تعداد صفحه: 656

 کتاب الحاوي در اروپا 6 بار تجديد چاپ شده است، اين کتاب از منابع مهم پزشکي جهان بوده و اکنون هم هست.

 برترین کتاب طب سنتی، کتاب الحاوي
معرفی کتاب:

الحاوی، بزرگترین و جامع ترین کتاب پزشکی دوره اسلامی به شمار می رود و بخش عظیم آن، نقل قول هایی از پزشکان یونانی، سریانی، هندی و چند پزشک ناشناس است، رازی در این کتاب به هنگام شرح بیماری و چگونگی درمان آن، نخست، تقریباً گفته های همه پزشکان یونانی و افرادی که آراء آنان منبع و پایه پزشکی اسلامی بوده را ذکر کرده و سپس دیدگاه ها و نتایج تجربیات خود را بر آن افزوده است.

اروپائیان به این کتاب بیشتر از مورخین شرق اهمیت می‏دهند؛ به دلیل آنکه محتویات آن مجموعه مشاهدات و اتفاقاتى است که رازى به رأى‏العین دیده و این بزرگ‏ترین و مهم‏ترین وجهى است که «حاوى» را بر سایر کتب طبى اسلامى مزیت و برترى می دهد و رازى در این کتاب جمیع عقاید اطباء یونان و ایران و عرب و روم را تا زمان خود با عملیات و نظریات خویش جمع‏ آورى کرده و منبعى عالى براى پى بردن به مقام وى میباشد و به این دلیل در تاریخ طب، رتبه ارجمندى را داراست.

تهیه و تنظیم: میترا نامجو

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید