• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 25

بررسی مشکلات رم کامپیوتر

آیا کامپیوترتان ناپایدار شده است؟ ممکن است مشکل از رم آن باشد. برای بررسی این موضوع و تست سلامت رم رایانه می توانید از ابزار سیستمی مخفی موجود در خود ویندوز بهره بگیرید و یا اینکه ابزار پیشرفته تری را از اینترنت دانلود و نصب کنید.

رم کامپیوتر

عملکرد هر دو ابزار زیر به این صورت است که ابتدا اطلاعات را بر روی سکتورهای رم کامپیوتر می نویسند و سپس همان اطلاعات را به ترتیب می خوانند. اگر این ابزارها مقدار متفاوتی را بخوانند، نشان می دهد که رم کامپیوتر معیوب شده است.

راه حل اول: اجرای ابزار Windows Memory Diagnostic

برای اجرای این ابزار، استارت منو را باز کرده و در کادر جستجو، عبارت Windows Memory Diagnostic را وارد نموده و کلید اینتر را بفشارید. همچنین بجای اینکار می توانید در پنجره Run عبارت mdsched.exe را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید.

رم کامپیوتر

 باید سیستم را restart کنید و زمانی که این تست درحال انجام است قادر به استفاده از رایانه نخواهید بود. قبل از کلیک کردن بر روی گزینه  “Restart now and check for problems (recommended)”، ابتدا تمامی کارهای خود را ذخیره کنید چون سیستم بلافاصله restart خواهد شد.

رم کامپیوتر

در این مرحله کامپیوتر مجددا راه اندازی شده و صفحه ای تحت عنوان  Windows Memory Diagnostics Toolظاهر می شود. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد. آن را به حال خود رها کنید تا تست انجام شود. در طول این فرآیند یک نوار پیشرفت و یک پیغام وضعیت خواهید دید که شناسایی شدن هر گونه مشکل را در طی فرآیند تست اطلاع خواهد داد. با این حال لازم نیست که بر فرآیند تست نظارت کنید بلکه می توانید آن را به حال خود رها کرده و تنها برای دیدن نتایج به سراغ سیستمتان بروید.

رم کامپیوتر

هنگامی که فرآیند تست به پایان برسد سیستم به طور خودکار راه اندازی شده و در دسکتاپ ویندوز نتایج تست نمایان خواهد شد. در ویندوز 10 نتایج به طور خودکار نشان داده نمی شود اما در اینجا قصد داریم راه حل این مشکل را هم  ارائه دهیم.

ابتدا باید “Event Viewer” را باز کنید. برای اینکار بر روی دکمه Start  ویندوز راست کلیک نموده و “Event Viewer” را انتخاب کنید. همچنین اگر از ویندوز سون استفاده می کنید می توانید عبارت “eventvwr.msc”  را در پنجره Run  تایپ کنید و کلید اینتر را بفشارید.

رم کامپیوتر

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید