• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 10 / 29

رژیم غذایی در کم کاری تیروئید

غده تیروئید یک غده مهم بدن است که مسوؤل تولید هورمون های ضروری برای تنظیم متابولیسم (سوخت و ساز) بدن است. احتمال دارد اختلال در متابولیسم به علت کم کاری تیروئید باشد.

تیروئید و غذا

ممکن است کم کاری تیروئید بعد از عمل جراحی برداشتن غده تیروئید اتفاق بیفتد و یا کم کاری تیروئید مادرزادی یا استرس باشد. بنابراین به هر علتی که تیروئید نتواند عملکرد مناسب را داشته باشد، کم کاری اتفاق می افتد.

اگر هورمون به اندازه کافی تولید نشود، این علایم دیده می شود: عدم تحمل سرما، یبوست، خستگی، چاق شدن، خشکی پوست، بادکردگی غده تیروئید (گواتر) و حتی تورفتگی غده.

تاثیر مثبت رژیم غذایی بر کم کاری تیروئید

اگر پزشک کم کاری تیروئید را برای شما تشخیص داد وحشت زده نشوید، می توانید همچنان به زندگی خود ادامه دهید، اما بایستی سبک زندگی و تغذیه خود را کاملا اصلاح کنید. برنامه ریزی روزانه داشته باشید که چه غذاهایی بخورید و از چه چیزهایی اجتناب کنید تا زندگی روزمره شما مختل نشود. اگر رژیم غذایی را جدی بگیرید نگران عود علایم ناگوار تیروئید نباشید.

غذاهای مفید برای مقابله با کم کاری کاری تیروئید

غذاهایی که ید کافی دارند برای مقابله با کم کاری تیروئید مناسب است. در زیر به لیستی از غذاها که منبع مفیدی برای مقابله با این بیماری است اشاره می شود.

غذاهای غنی از ید

  • نمک یددار
  • گیاهان و غذاهای دریایی
  • ماهی آب شور
  • سوشی (نوعی غذای ژاپنی)

غذاهای غنی از سلنیوم

  • گوشت
  • جوجه یا مرغ
  • ماهی قزل آلا
  • ماهی تون
  • حبوبات
  • لبنیات
  • سیر
  • پیاز
غذاهایی که در کم کاری تیروئید باید از آنها اجتناب کرد
  • نشاسته کاساو
  • بذر کتان
  • کلم قمری، کلم پیچ و گل کلم
  • بادام زمینی
  • شلغم
  • خردل
  • ارزن
  • هلو و شفتالو
  • قهوه
  • اسفناج

لیست غذاهایی که در بالا اشاره شد غذاهایی هستند که مانع از جذب ید توسط بدن می شود. و در زمانی که بدن نمی تواند ید را جذب کند، غده تیروئید ورم می کند و بیماری گواتر را به وجود می آورد.

غذاهایی که ایجاد کننده گواتر است و در کم کاری تیروئید باید از آنها اجتناب کرد
  • سویا و فرآورده های آن
  • روغن کانولا
  • غذاهای دارای گلوتن (گلوتن ترکیبی از پروتئین موجود در غلات و آرد می باشد.)
  • سیب زمینی شیرین
از مصرف هورمون تیروئید به طور همزمان با این مواد خودداری کنید

برای جلوگیری از فعل و انفعالات غذایی یا دارویی با یکدیگر، این غذاها و داروها را چند ساعت قبل یا بعد از هورمون تیروئید مصرف کنید.

  • آرد سویا
  • گردو
  • خوراکی که دارای پنبه دانه باشد
  • مکمل های آهن یا قرص هایی که محتوی آهن هستند
  • مکمل های کلسیم
  • آنتی اسیدهایی که محتوی آلومینیوم یا منیزیم باشند
  • برخی داروهای زخم معده
  • برخی داروهای پایین آورنده کلسترول مثل کلسترامین و کلستییپل
تاثیر کاهش وزن در کم کاری تیروئید

کم کردن وزن کمک زیادی به پیشگیری از کم کاری تیروئید می کند. این مسأله یک واقعیتی است که افراد چاق مستعد بیماری هایی هستند که به سبک زندگی و تغذیه وابسته است مثل کم کاری تیروئید. همچنین این بیماری  متابولیسم بدن را کند می کند بنابراین کم کاری تیروئید عاملی برای افزایش وزن می شود. به علاوه افزایش وزن، بدن را مستعد بیماری هایی مثل دیابت و پرفشاری خون می کند. داشتن رژیم غذایی دارای ید کافی به همراه ورزش می تواند زندگی بدون کم کاری تیروئید را برایتان به ارمغان آورد.

تحقیقات نشان داده که خوردن 5 تا 6 وعده غذایی کوچک در روز به کاهش وزن کمک می کند. این عمل نه تنها به هضم غذا توسط روده ها کمک می کند بلکه انرژی بدن را در سطح بالا نگه می دارد. زمانی که کمی احساس گرسنگی کردید، به جای خوردن غذا، یک سیب یا موز بخورید تا قند خون شما تامین شود.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. خوب بود اطلاعات مفید ومختصر بود استفاده کردم

  2. باسلام و تشکر از مطالب مفیدتان
    مشکلی دارم که الان چند روزیه من را دچار سردرگمی کرده
    چند روزی است مشکوک به بارداری هستم ولی هنوز آز نداده ام به علت اینکه 6 ماهی است وزنم خیلی با سرعت بالا میرود الان یک هفته ای است کلاس ایروبیک میرم و کمی نگران بارداریم هم هستم که هنوز مطمئن نیستم
    در عرض این یک هفته به جای اینکه وزنم کم شود 3 کیلو زیاد کرده ام
    البته گاهی به وزنه داخل سالن شک میکنم چون خوردنم را کمی کم کرده ام و فعالیت ورزش در طول این هفته داشته ام ولی به جای اینکه وزنم کم شود زیاد شده
    خیلی نگرانم که به علت کم کاری تیروئید باشه و اینکه اگه باردار باشم چه بلایی سر کوچولو میاد ؟
    ضمنا بی بی چک یه خط پررنگ و یه خط کمرنگ نشون داده و هنوز مطمئن نیستم لطفا مرا راهنمایی کنید

  3. با سلام و آرزوی سلامتی برای شما، اگر بی بی چک درست عمل کرده باشد احتمال کم کاری تیروئید و سقط جنین وجود دارد. هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید و بدون آزمایش معمولا هیچ نظر قطعی نمی توان داد.

  4. ممنون از سایت خوبتون همه چیز واضح گفته شده عالی عالی…..

  5. فقط تعداد غذاهایی که نباید مصرف کرد و یا انهایی که خوردنشون خوبه همین است؟ یا بیشتر؟
    اگر بازرم هم هست ممنون میشم در جریان بگذارید.

  6. باسلام
    من تيروئيد كم كار مادرزادي دارم كه كاملا كنترل شده و روزي يك دانه قرص هم استفاده مي كنم آيا با يد رژيم غذايي را كنترل كنم چون من بسيار متشاق انواع سبزيجات و كلمها هستم با تشكر

  7. سلام
    ممنون از مطالبتون خیلی خوب بود
    دوتا سوال دارم : آیا مشروبات الکلی برای تیرویید مضر هست؟
    ممنون میشم جوابم رو بدید چون نتونستم با دکترم درمیان بزارم
    سوال دومم : آیا خوردن داروی الکارنیتین برای تیرویید کم کار ضرر داره؟
    با تشکر از شما

  8. با سلام
    برای پرسش شما جستجویی در اینترنت انجام شد و مدرکی مبنی بر اینکه الکل برای تیرویید مضر است یافت نشد اما در منابع مختلف مضرات نختلفی برای مشروبات الکلی ذکر شده است که اندام های مهمی مانند قلب، مغز، کبد، پانکراس ذکر شده است و همچنین برای سرطان های مختلفی مصرف مشروبات الکلی منع شده است و دیگر اینکه مشروبات الکلی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و خود منجر به بیماری های دیگر می شود.
    اگر فرد دچار کم کاری تیروئید است نباید ال کارنیتین مصرف کند چون با کار هورمونهای تیروئید تداخل می کند.

  9. ممنونم از راهنمایی های شما بهترین سایتی است که تا حالا ازش اطلاعات گرفتم

  10. سلام من در هفته 26 بارداری هستم سطح هورمون TSH در آخرین آزمایشم 4.9 بود روزی نصف قرص ناشتا مصرف می کنم آیا این دوز برای من گافی است ؟لطفا” من رو راهنمایی کنید متشکرم.

  11. طبق صحبت هایی که با متخصص مربوطه انجام دادیم ایشان گفتند باید حتما به پزشک متخصص غدد مراجعه کنید تا میزان مصرف داروی شما مشخص شود

  12. با سلام و خسته نباشید در ازمایش من tsh من 7 بود و anti opt من 104 بود
    دکتر به من داروی کم کاری تیروئید داد که روزی یک عدد ناشتا میخورم
    میخواستم بدونم در صورت مصرف دارو هم احتمال سقط جنین هست یا نه ؟

  13. با سلام
    با مراجعه منظم به پزشک متخصص غدد و مصرف داروی تجویز شده، شما می توانید TSH خود را پایین بیاورید ولی عدد آنتی تی پی او نشان دهنده ی این است که آیا کم کاری شما جنبه ارثی دارد؟ و این که آیا باید موقتا دارو مصرف کنید و یا این که تا آخر عمر با مصرف دارو این مشکل را کنترل کنید؟ که همه این ها بسته به نظر پزشک دارد. با کنترل کم کاری تیروئید، خطر سقط جنین را تا نزدیک صفر در صد کاهش می دهید.

  14. سلام لطفا بفرمایید چه میوه های بخوریم برای کم کاری تیرویید .?وسرخ کردنی ها رو بکل از ازبرنامه غذایی مون حذف کنیم?

  15. با سلام
    مهم ترین اصل در کم کاری تیروئید قطع نکردن دارو بدون نظر پزشک است. رژیم غذایی به طور مستقیم بر روی کم کاری اثر چشمگیری ندارد مگر این که در کنار کم کاری دچار بیماری های دیگری مثل دیابت، چاقی و… باشید که نیاز به رعایت رژیم غذایی است. پس حذف سرخ کردنی ها یا برخی خوراکی و میوه ها به تنهایی کمکی به درمان نمی کند بلکه با خوردن یا نخوردن برخی خوراکی هایی که در این مقاله ذکر شده است، به تاثیر مثبت دارو در بدن کمک بیشتری می کنید. باز هم سعی می کنیم مطالب بیشتری در این زمینه بگذاریم

  16. سلام من کم کاری تیرویید دارم از قرص استفاده میکردم اماتو بازار متوجه معجون کم کاری تیرویید شدم الان سه روز هست که قرصو کنار گذاشتم واز معجون استفاده میکنم بنظرشما قرص رو بخورم یانه؟مشکلی که پیش نمیاد؟باتشکر

  17. با سلام
    طبق تجربه از گیاهانی مانند بولاغ اوتی استفاده کرده اند و قرص را کنار گذاشته اند ولی توصیه ما این است که بدون نظر پزشک معالج خود قرص را قطع نکنید و عموما متخصصین توصیه می کنند که قرص را جایگزین خوراکی یا دارو های گیاهی نکنید

  18. سلام من آزمایش خون دادم وسطح tsh رو 7 و T4 رو 7.2 نشون داد دکتر گفت گواتر دادم ولی اصلا روی گردنم هیچ علائمی از گواتر ندارم حتی خود دکتر فقط از روی آزمایش گفت گواتر. . میخواستم بدونم آیا کم کاری تیروئید درمان نمیشه با قرصی که داده منظور باید تا آخر عمر مصرف کرد یا اینکه میتونه درمان بشه و بعدها از قرص استفاده نکرد ممنون میشم جواب بدین

  19. با سلام بعد از مصرف یک دوره قرص زیر نظر پزشک، معمولا آزمایش Anti TPO گرفته می شود اگر کم کاری تیروئید شما جنبه ارثی داشته باشد، پزشک احتمالا تا آخر عمر قرص را تجویز می کند و در غیر این صورت دوره ای و کوتاه مدت مصرف شود.

  20. سلامم متشکرم از سایت خوبتون .. یک سوال داشتمم من از چند نفر پرسیدم گیاه خاری یا خام خاری یک ماه کامل بگیریم کم کاری ترویدو خوب میکنه .. میخواستم بدونم کاهو واسه افردای که کم کاری تروید دارن بده یا خوبه من دو هفتس رژیم خام خواری گرفتم و 6 کیلو کم کردم .. البته من همش گیاه خالی نمیخورم یکم غذا هم میخورم ولی گیاه تنهاا .. خوردن باعث میشه زود لاغر بشین …. اگه میشه جواب سوالمو برام ایمیل کنیین مرسی

  21. سلام خانم هدیه
    کم کردن وزن کمک زیادی به پیشگیری از کم کاری تیروئید می کند. تحقیقات نشان داده که خوردن 5 تا 6 وعده غذایی کوچک در روز به کاهش وزن کمک می کند. در کم کاری تیروئید توصیه می شود خوردن انواع کلم را محدود کنید ولی خوردن کاهو را منع نکرده اند.

  22. با سلام و خسته نباشید من ۲۵ هفته هست ک باردارم چند روز پیش ازمایش تیروئید دادم ک tsh 4.6 رنج آن از ۰.۳ تا ۵.۵ بود و t4 8 و رنج آن از ۴ تا ۱۳ و t3 ۱.۹ و رنج آن ۰.۹ تا ۳.۲ هست .با توجه ب این نتیجه آیا من کم کاری تیروئید دارم و اینکه ممکن هست تا الان روی بچه اثر گذاشته باشد؟

  23. با سلام، دو بار آزمایش دادم و هر دو بار تیروئید کم‌کار داشتم. تازه مشخص شده، دکتر گفته 2 سال باید قرص بخورم، قصد بارداری دارم، آیا از همین الان می‌تونم باردار بشم یا باید صبر کنم تا کنترل بشه؟ در ضمن روزه در این شرایط برام ضرر داره؟ من هنوز مصرف قرص رو شروع نکردم.

  24. با سلام
    بایستی با پزشک خود مشورت کنید. قبل از بارداری باید تیروئید شما کنترل شود سپس معمولا چند هفته قبل از بارداری، پزشک دوز قرص را بالا می رود تا بدون هیچ مشکلی باردار شوید. بعد از بارداری نیز باید تحت کنترل باشید چرا که تیروئید بار دو نفر را تحمل می کند. متخصصان معتقدند روزه برای بیشتر افراد تیروئیدی بی ضرر است و توصیه می کنند قرص را ناشتا و نیم ساعت قبل از سحری میل کنند.

  25. باسلام ممنون ازمطالب خوبتون من ۳۲سال دارم ودچار کم کاری تیروئید هستم به طوری که پزسکم گفته تااخرعمر بایددارو مصرف کنم ووزنمم افزایش پیداکرده واین مسئله باعث ناراحتی من شده ممنون میشم اگه رژیمی به من بدید وکمک کنین.

  26. من دختری 10ساله هستم که دچار کم کاری تیروید هاشمیتو هستم که قرص های تیروید مصرف میکنم ایا درمان دیگری غیر از مصرف قرص دارم

  27. من دختری 10ساله هستم که دچار کم کاری تیروید هاشمیتو هستم که قرص های تیروید مصرف میکنم ایا درمان دیگری غیر از مصرف قرص دارم

    با سلام
    در بیماری های تیروئید به هیچ وجه نباید مصرف قرص را کنار گذاشت و رعایت رژیم غذایی تنها به کنترل بهتر بیماری و تاثیر موثرتر قرص کمک می کنند.

  28. با سلام.من دختری 25 ساله هستم دوساله ازدواج کردم.6 ماهه دیگه قصد بارداری داشتم.آزمایشات قبل از بارداری دادم که نتایج کم کاری تیرویید رو نشون میداد.tsh:6.26 که دکتر برای نتایج دقیقتر دوباره گفته برم آزمایش بدم.ریزش مو یک ماهه شدید شده.پریود های نامنظمی هم دارم ( خیلی کم پرید میشم ).به نظر شما ریزش مو میتونه از این باشه چون نتیجه آزمایش اونقدرام زیاد نیست.خیلی اعصابم رو بهم ریخته.اگه دارو مصرف کنم چقدر طول میکشه ریزش موهام متوقف بشه؟خیلی ممنون میشم راهنماییم کنین

  29. آزمایشات قبل از بارداری دادم که نتایج کم کاری تیرویید رو نشون میداد.tsh:6.26 که دکتر برای نتایج دقیقتر دوباره گفته برم آزمایش بدم.ریزش مو یک ماهه شدید شده.پریود های نامنظمی هم دارم

    با سلام
    در منابع آمده است کم کاری تیروئید می تواند سبب اختلال در قاعدگی و خشکی پوست، مو و ناخن می شود ولی از ریزش مو ذکری نشده است با این حال مهم تر از همه اینکه کم کاری باید قبل از بارداری شما کنترل شود وگرنه اثرات سوئی همچون تاثیر منفی در ضریب هوشی بچه می گذارد و زمانی که کم کاری کنترل شد عوارض آن نیز برطرف می شود

  30. با تشکر از راهنماییهای شما من قهوهزیاد میخوردم صبح دچار کم کاری شدم دارو میخورد با خوردن قهوه بدنم میگید بیماری تشدید میشود وبا نخوردن ان کاهش می یابد امکان خوب شدن وجود دارد

  31. من قهوهزیاد میخوردم صبح دچار کم کاری شدم دارو میخورد با خوردن قهوه بدنم میگید بیماری تشدید میشود وبا نخوردن ان کاهش می یابد امکان خوب شدن وجود دارد

    با سلام
    قهوه و نسکافه کم کاری تیروئید را تشدید می کنند. پزشک دوره دو یا سه ماهه به شما دارو می دهد و پس از آزمایشی به نام Anti TPO تصمیم می گیرد که آیا باید تا سالها و گاهی تا آخر عمر قرص مصرف کنید و یا اینکه همین دوره کوتاه درمان کافی بوده است.

  32. با عرض سلام و خسته نباشید و با تشکر از سایت خوبتون. بنده در دو ماه آینده قصد اقدام برای بارداری رو دارم اما پزشک معالجم به من گفته که تیروئیدم تو مرزه. یعنی اگه استانداردش بین (0.3 و 5 ) هست مال من 4.27 شده. شما مصرف دارو رو برام پیشنهاد می کنید یا ورزش و رژیم غذایی رو؟ در ضمن دکتر زنان هیچ دارویی رو برای من تجویز نکرده
    خیلی ممنون میشم اگه جوابمو زود بدین یا به ایمیلم ارسال کنید . با تشکر

  33. با سلام
    دوست عزیز لطفا پرسش های خود را در قسمت پرسش و پاسخ ارسال نمایید. پرسش شما به این بخش انتقال یافت و در همانجا پاسخ گفته شد در آدرس زیر می توانید پاسخ پرسش خود را ببینید:
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=32&qa_1=%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%B2%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88-%D8%B1%D9%88-%DB%8C%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B1%D9%88

  34. باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان من متاسفانه کم کاری تیروئید دارم وباوجود مصرف دارو افزایش وزن دارم میخواستم برم عمل بای پس معده انجام بدم به نظر شما این عمل رو لاغری من با وجود این بیماری تاثیر گزار هست یانه لطفا کمکم کنید

  35. من متاسفانه کم کاری تیروئید دارم وباوجود مصرف دارو افزایش وزن دارم میخواستم برم عمل بای پس معده انجام بدم به نظر شما این عمل رو لاغری من با وجود این بیماری تاثیر گزار هست

    با سلام
    لطفا پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید. سوال و پاسخ خود را می توانید در آدرس زیر ببینید
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=54&qa_1=%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%87

  36. سلام من کم کاری تیروئید دارم ولی لاغرم قدم 180 وزنم 58 علت اون چیه مگه کم کاری باعث چاقی نمیشه چرا من لاغرم

  37. سلام من کم کاری تیروئید دارم ولی لاغرم قدم 180 وزنم 58 علت اون چیه مگه کم کاری باعث چاقی نمیشه چرا من لاغرم

    با سلام پرسش شما به بخش پرسش و پاسخ منتقل شد و همانجا پاسخ داده شد:
    http://yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=123&qa_1=%D8%B9%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C

  38. سلام من دارای کم کاری تیروئید هستم و در حال درمان هستم ولی خیلی بی حال وهمیشه خواب الود هستم من امسال کنکور دارم ولی نمی تونم به خوبی درس بخوانم ایا دارویی جهت سرحال شدن هست ایا راه حلی هست لطفا راهنمایی کنید که با نشاط درس بخونم

  39. سلام من 22سالمه یه 2-3هفته ای هست که احساس خفگی میکنم.البته همین دوسه هفته از کلم و شلغم هم زیاد استفاده کردم.از همون موقع تا الان احساس خفگی میکنم’کم خواب شدم’پوست دستام خشک و موهام شکننده شده ‘سرچ کردم با این علایم که در خودم میبینم احساس میکنم تیرویید کم کار دارم.الان اگه رعایت غذایی کنم امکان داره که خوب بشم یاحتما باید برم دکتر؟خیلی ترسیده شدم.لطفا کمکم کنید.

  40. با سلام
    سوال و پاسخ شما به آدرس زیر منتقل شد
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=207&qa_1=%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B9%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF
    لطفا سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.

  41. سلام من دارای کم کاری تیروئید هستم و در حال درمان هستم ولی خیلی بی حال وهمیشه خواب الود هستم من امسال کنکور دارم ولی نمی تونم به خوبی درس بخوانم ایا دارویی جهت سرحال شدن هست ایا راه حلی هست لطفا راهنمایی کنید که با نشاط درس بخونم…..

  42. سلام…
    من کم کاری تیرویید دارم و میزان مصرف قرص من (یک و یک چهارم )
    هستش , میخواستم بدونم مصرف قرص ال کارنیتین برای من که تحت درمانم و قرص مصرف میکنم امکان پذیر هست یا نه ؟
    با تشکر

  43. با سلام دختری ۹ ساله دارم میخوام قرص آل ارژنین بهش بدم بعد کم کاری تیروئید داره میخواستم ببینم ضرر داره اگه بهش بدم یا نه چون قدش خیلی کم در حال رشده اگه راهنمایی کنین ممنون میشم

  44. با سلام
    سوال و پاسخ شما به بخش پرسش و پاسخ منتقل شد از این پس سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید
    برای پاسخ خود به آدرس زیر مراجعه فرمایید
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=335&qa_1=%D9%82%D8%B1%D8%B5-%D8%A2%D9%84-%D8%A7%D8%B1%DA%98%D9%86%DB%8C%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF

  45. سلام من به دلیل کاهش وزنم به پزشک مراجعه کردم ولی مشکل خاصی نداشتم ولی وزنم همچنان پایین میرفت الان قدم170وزنم45و19سالمه بعدا متوجه شدم کم کاری تیرویید دارم ولی من چرا وزنم پایین میره قرص هم دوروزه شروع به استفاده کردم لطفا بگین چرا با وجود کم کاری وزنم پایینه؟؟

  46. سلام میخواستم بدونم مکمل ورزشی ال کارنتین برای کم کاری تیروعید ضرر داره یا ن

  47. سلام من کم کاری تیرویید دارم و اهن بدنمم خیلی کمه ویتامین D هم کمه در عرض یک سالم ۲۰کیلو اضافه کردم قرص های تیروییدم هر نوعشومیخورم حالم بد میشه و باید سرم بزنم:) چیکار کنم؟؟

  48. با سلام
    اگر پزشک متخصص غدد نتوانسته کمکی به شما کند پیشنهاد می کنیم اگر پزشک متخصص همیوپاتی و طب سنتی در منطقه شما در دسترستان است، مراجعه کنید چرا که کنترل و درمان بیماری ها با خوراکی و اصلاح رژیم غذایی اصل است و نسبت به داروهایی که تقریبا همه آنها عوارض دارند، برتری دارد.
    پزشکان همیوپاتی و طب سنتی معتقدند که با رعایت رژیم غذایی مطابق با گروه خونی فرد، بیماران آنها داروهای تیروئیدی خود را کنار گذاشته اند و آن را با غذا کنترل کرده اند. البته شما باید تحت نظر پزشکان همیوپاتی باشید این پزشکان نبض شما، آزمایش خون و گروه خونی شما را نیاز دارند. آنها معمولا ابتدا یک رژیم غذایی یک ماهه برای پاکسازی بدن می دهند و سپس آن رژیم را با خوراکی های مجاز گروه خونی فرد، جایگزین می کنند همچنین بیماران را به طور خاص راهنمایی می کنند

  49. سلام خانم دکتر من هم کم کاری تیرویید دارم ، همیشه احساس خفگی دارم رفتم دکتر و برام قرص تجویز کرد .. اما من خیلییییی لاغرم ۴۳ کیلو هستم درصورتی که باید ۵۵باشم به دکترم هم گفتم جوابی نداشت ! نمیدونم چرا با وجود کم کاری اینقد لاغرم و اصلا وزنم اضاف نمیشه ! توروخدا شما بگید چیکار کنم

  50. باسلام، من قصد اقدام به بارداری دارم، ازمایش های قبل بارداری که انجام دادم tsh من4.7 بود که از نظر دکتر زنان خطرناک است ؛ به دو دکتر غدد مراجعه کردم ولی گفتند مشکلی نیست و هیچ دارویی ندادند، اما دکتر زنان تاکید بر خطر دارند و میگویند کم کاری تیروئید دارم ، و به محض مثبت بودن جواب تست بارداری باید ازمایش بدهم و دارو برای کم کاری تیروئید مصرف کنم ، من خیلی برای بارداری و جنین نگران هستم، شما بگین چیکار کنم ؟ در ضمن چون مادرم بیماری داشت همیشه غذاهای بی نمک میخوردم الان نمک دریا و سنگ نمک استفاده کنم موثر هست و کنار غذا نمک یددار رایج در بازاراستفاده کنم کافیه؟

  51. با سلام
    از این پس سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح فرمایید
    سوال و پاسخ شما به آدرس زیر انتقال یافت
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=848&qa_1=tsh-4-7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C

  52. سلام من هفته نوزدهم یارداری م و تازه فهمیدم کم کاری تیرویید دارم خیلی استرس دارم الان دارو استفاده میکنم میترسم واسه نی نی م مشکل پیش اومده باشه😯

  53. سلام، من پركاري تيروئيد داشتم و بعد از ٢ سال بدون استفاده از قرص تيروئيد برطرف شده، قرص اسپيرونولاكتون استفاده مي كنم براي ريزش موي ارثي، الان متوجه شدم زماني كه ماهي سالمون مي خورم ريزش مو كاملا برطرف ميشه، به نظرتون علت چي هست؟
    , anty throid: 2/01, T4: 12/79, t3: 195/8 , tsh: 2/44
    مرسي از. راهنماييتون

  54. باسلام من چندسال تیروییدکم کاردارم قرص میخورم لتروکسین تازه جواب ازمایشموگرفتم تیروییدم شده100رفته بالابایدچکارکنم راه حلی هست کمکم کنین

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید