• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 08

معرفی سگ با نژاد پامرانین

از نژاد سگ های بزرگ بگذریم، پامرانین های کنونی تاریخچه طولانی و جالبی دارند. پامرانین با چهره ای روباه مانند ملقب به “سگ کوچکی که فکر می کند می تواند” جمع و جور، فعال، قادر به رقابت در چالاکی و فرمانبردار یا به عبارت ساده تر یک دوست خانوادگی است. پامرانین وزنی حدود 1.5 تا 3.5 کیلوگرم وزن دارد.

پامرانین

پامرانین، کوچکترین عضو اسپیتزها (اسپیتز به دسته سگ‌هایی گفته می‌شود که اغلب سفید، پشمالو، با دم‌هایی ایستاده و پشمالو باشند) از خانواده سگ هایی است که شامل نژاد ساموید، مالاموت آلاسکایی و  … است. این سگ کوچک اسمش را از استان پومرانی کشور آلمان گرفته است.

پامرانین ها جذاب، چابک، باهوش و خزدار و به خانواده شان وفادار هستند. این سگ هایی بی باک ذهن هایی دارند که مال خودشان است. آن ها نسبت به محیط اطرافشان هوشیار و کنجکاو هستند. متاسفانه در ذهنشان بزرگتر از واقعیت به نظر می رسند که گاهی اوقات منجر به اذیت و حمله کردن به سگ های بزرگتر می شود.

خوشبختانه اگر آن ها با دیگر حیوانات و سگ ها به طور مناسب اجتماعی شوند به طور کلی مدت طولانی می توانند با آن ها به خوبی بگذرانند.

پامرانین ها سر سه گوش و گوش های ایستاده دارند. برخی از مردم صورتشان را مانند روباه تشبیه کرده اند. نوع تیره آن ها، چشمانی بادامی دارند و باهوش و جدی هستند. بینی شان می تواند تیره یا به رنگ های دیگر مانند پوششان باشد. مشخصه اش دم گوجه ای پخش شده در پشت سرش است. پامرانین ها در رنگ های مختلف از قرمز، نارنجی سفید یا کرم، آبی، قهوه ای یا سیاه وجود دارند. پامرانین ها سرگرمی خوبی برای افراد مسن و کسانی که مشغله زیاد دارند هستند زیرا آن ها نیاز زیادی به تربیت و پرورش دادن ندارند و برای ساکنان آپارتمان ها یا خانه هایی که حیات مجزا و باغچه ندارند بسیار مناسب هستند. به خاطر سایز کوچکشان برای خانواده هایی که بچه کوچک دارند توصیه نمی شود زیرا ممکن است به طور تصادفی به کودکان آسیب برسانند.

پامرانین ها انرژی زیادی دارند و از پیاده روی لذت می برند. آن ها مدت طولانی می دوند و سرشان را به طور متکبرانه ای بالا نگه میدارند، افراد جدید را ملاقات می کنند و مناظر و بوهای جدید را کشف می کنند.

تاریخچه

پامرانین ها در استان پومرانی از نژادهای قدیمی اسپیتزها از کشورهای دوردست شمالی پرورش داده شدند. نزدیکترین خویشاوند وابسته پامرانین Norwegian Elkhound و Schipperke و اسپیتز آلمانی و سگ اسکیمو آمریکایی، ساموید و دیگر اعضای اسپیتزها هستند. همه آن ها با چهره سه گوش، گوش های ایستاده و پوشش ضخیم خز مانندشان مشخص می شوند. اوایل پامرانین ها وزنی حدود 13 کیلوگرم داشتند.

پامرانین

 از افراد برجسته ای که گفته می شود پامرانین نگهداری می کردند مارتین لوتر(کشیش و مترجم انجیل به زبان آلمانی) بوده که نام سگش را Belferlein گذاشت که در اغلب نوشته هایش به آن اشاره کرده است همچنین میکل‌آنژ( نقاش و پیکرتراش و شاعر ایتالیایی)، اسحاق نیوتن و ولفگانگ آمادئوس موتسارت (آهنگساز اتریشی) از جمله کسانی هستند که پامرانین پرورش می دادند.

سال 1761 جذبه پامرانین ها به انگلستان کشیده شد زمانی که سوفیا شارلوت یک پرنسس 17 ساله از مکلنبورگ (استان های همسایه پومرانی) با یک شاهزاده انگلیسی ازدواج کرد که کینگ جرج سوم شد. او با خودش یک جفت از معروف ترین سگ های سفید که Phebe و Mercury نامیده می شدند به انگلستان آورد که وزنی بیش از 9 کیلوگرم داشتند. این سگ ها در محفل های شاهانه و مجالس آن ها معروف شدند.

همه آن ها در طول سلطنت نوه ملکه شارلوت تغییر کردند یعنی در زمان ملکه ویکتوریا. او 64 سال ملکه انگلیس بود و بیش از 15 نوع سگ پرورش داد. او در سال های آخر پامرانین را پیدا کرد یعنی اولین بار در سال 1888 در سفری به ایتالیا. ملکه ویکتوریا خیلی به او علاقه مند شد و این سگ به رنگ سیاه و قرمز بود که Marco نامیده شد و وزنی حدود 5.5 کیلوگرم داشت. امروزه بسیاری بر این باورند که پامرانین های کوچک از این نژاد هستند.

سایز

پامرانین ها در ابتدا 17 تا 30 سانتی متر طول و وزنی بین 1.5 تا 3.5 کیلوگرم وزن داشتند. به مرور زمان و با تغییرات ژنتیکی بزرگتر شدند و وزنشان به 5.5 تا 6.5 کیلوگرم تغییر کرد.

شخصیت

پامرانین ها شخصیتی باهوش و شاداب دارند. آن ها دوست دارند افراد جدید را ملاقات کنند و با حیوانات دیگر می توانند به خوبی رابطه برقرار کنند هرچند گاهی اوقات خود را بزرگتر از حیوانات دیگر می بینند. پامرانین ها گوش به زنگ و کنجکاو هستند و می توانند نگهبانان خوبی نیز باشند و برای هر چیز غیر عادی که در اطرافشان ببینند واق واق می کنند. می توانید آن ها را آموزش دهید تا با دستورتان سروصدایشان را متوقف کنند که اینکار ممکن است چند روز طول بکشد.

خلق و خوی پامرانین به چند فاکتور بستگی دارد که شامل وراثت، تربیت و اجتماعی کردن است. پامرانین با خلق و خوی عالی، جدی و کنجکاو هستند و دوست دارند با مردم ارتباط برقرار کنند. پامرانین ها وقتی بزرگتر می شوند پرخاشگر و کم رو نخواهد بود.

برای پی بردن به ویژگی های اخلاقی پامرانین، معمولا نزدیک ترین فرد به پامرانین را پیدا کنید که بیشتر  مادر در دسترس است. همچنین ملاقات با خواهر یا برادر و دیگر وابستگان او می تواند کمک کند تا رفتارهای پامرانین را ارزیابی کنید.

مانند همه سگ ها پامرانین ها نیاز دارند تا زودتر اجتماعی شوند. باید زمانی که سن کمی دارند آن ها را در معرض صداها،نشانه ها و آزمایشات مختلف قرار دهید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید