• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 24

آموزش ساخت جغد و رنگ آمیزی روی سنگ – خلاقیت

به اطراف خود با دقت نگاه کنید مطمئنا وسایل اضافه و دور ریختنی زیادی وجود دارند که با کمی خلاقیت و ذوق هنری می توانید از آن ها یک کار هنری و کار دستی فانتزی بسازید، اواخر تابستان فصل برداشت گردو در مناطق معتدل سرد است بنابراین در این زمان به علت تازگی و خوشمزگی گردوی تازه، به مقدار بیشتری نسبت به دیگر فصل ها مصرف می شود بنابراین می توانید پوسته گردوهایی که مصرف کرده اید را دور نیندازید و برای ساخت جغد استفاده کنید.

ساخت جغد فانتزی
مواد لازم
  • گردو 1 عدد
  • چشم عروسک یک جفت
  • رنگ گواش سفید و مشکی
  • هسته سیب
  • چسب مایع

سعی کنید گردو را طوری بشکنید که پوسته گردو از درز آن به دو نیمه جدا شود و خرد نشود.

برای ساخت جغد فانتزی ابتدا باید گردو را از روی خط تقارن آن به کمک چاقو یا یک وسیله مناسب نصف کنید طوریکه پوست گردو سالم و بدون شکستگی از قسمت درز آن جدا شود، محتویات داخل آن را خارج کنید. حال بایستی لایه بیرونی پوسته را رنگ کنید پس با استفاده از یک قلم موی مناسب به کمک گواش سفید رنگ انحنای برآمده گردو را رنگ کنید. سپس برای چند دقیقه کنار بگذارید و اجازه دهید تا رنگ کاملا خشک شود.

بعد از اینکه مطمئن شدید رنگ خشک شده است محل قرار دادن چشم جغدها را مشخص کرده و با چسب مایع چشم ها را بچسبانید.

برای بینی جغد می توانید از هسته میوه ها مثل سیب یا گلابی استفاده کنید. در این آموزش از هسته سیب استفاده شده است، هسته را به جای بینی جغد قرار داده و چسب بزنید.

برای ابروی جغد می توانید از خلاقیت خود استفاده کنید و از هر چه که در اطراف شما وجود دارد ایده بگیرید. می توانید از یک تکه نخ ضخیم یا دم برگ یا دم میوه ها استفاده کنید. اینجا از میوه ی درخت جنگلی ون استفاده شده است که دسترسی به آن آسان است زیرا این درخت در اطراف خیابان ها، زیاد به چشم می خورد. انتهای میوه ون شبیه به دو ابروی به هم چسبیده است آن را جدا کرده و با چسب به عنوان ابروی جغد در قسمت بالای چشم بچسبانید. شما می توانید همانند تصویر زیر با گواش مشکی، پرهای جغد را مشخص کنید.

در پشت جغد ها آهنربای کوچکی بچسبانید و برای تزیین یخچال، کابینت، کمد، اتاق کودک… مورد استفاده قرار دهید.

جغد فانتزی

جغد فانتزی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید