• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 11 / 09

روش های مصنوعی برنزه کردن : فواید و ضررها

پوست قهوه ای مایل به طلایی دوست داشتنی و خوش رنگ به نظر می آید، بدون شک این رنگ پوست وجود دارد. افراد زیادی مایل هستند که چنین رنگ پوستی داشته باشند، حتی وقت و هزینه زیادی را صرف می کنند تا به طور مصنوعی چنین رنگی را در پوست خود ایجاد  کنند! یکی از روش های متداول قدیمی برای برنزه کردن پوست، قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب است که مضراتی نیز به همراه دارد. اما چگونه می توانید بدون قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب، رنگ پوست را برنزه کرد؟

روش های مصنوعی برنزه کردن

در این مقاله قصد داریم چند روش موثر برنزه کردن پوست را به شما معرفی کنیم، و فواید و مضرات هر یک از روش ها را بررسی می کند.

تخت های برنزه

تخت های برنزه به مراتب رایج ترین روش مصنوعی برای برنزه کردن پوست هستند. در این روش، اشعه هایی مصنوعی را با طول موج و زمان تعیین شده بر پوست فردی که بر روی تخت دراز کشیده است می فرستند.

بسیاری از افراد با خطرات ناشی از گذراندن زمان زیادی در زیر آفتاب آشنا هستند و ترجیح می دهند که برای برنزه کردن پوست از تخت های برنزه استفاده کنند. این روش برای بدست آوردن رنگ پوست های جذاب و زیبا مثل قهوه ای مایل به زرد بسیار نتیجه بخش است. حتی برخی افراد تصور می کنند که استفاده از تخت برنزه مفید است. اما باید به ضررها و خطرات ناشی از آن آگاهی داشته باشید.

از آنجا که پوست هر فرد با دیگری متفاوت است، پس زمان در معرض اشعه قرار گرفتن و طول موج مناسب این کار در افراد مختلف متفاوت است. برای بعضی افراد، یک جلسه سه دقیقه ای برای قرار گرفتن در معرض اشعه کافی است. در صورتیکه برخی دیگر پنج تا هفت دقیقه آن هم در جلسات بیشتر موثر خواهد بود و برای برخی، ده تا دوازده دقیقه در چند جلسه، سطح خاصی از پوست برنزه می شود.

با این حال برای ایمنی بیشتر از کرم های ضد آفتاب uv دار استفاده کنید.

فواید تخت های برنزه :

قیمت های نسبتا پایینی دارد.

در صورتی که برنزه شدید مد نظر باشد با چند جلسه طولانی مدت به دست می آید.

می توانید در هر زمان از سال از آن استفاده کنید.

ضررها ی تخت های برنزه :

از عوارض آن شاید سرطان پوست در آینده باشد.

مطابق گفته سازمان غذا و دارو، برنزه کردن در تخت های برنزه خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد تخت های برنزه در مواردی باعث سرطانی شدن سلول ها و ملانوم چشمی می شود. ملانوم چشمی نوعی سرطان چشم است. عدم استفاده از عینک ایمنی، خطر ابتلا به سرطان چشم را افزایش می دهد.

برنزه آلی (ارگانیک) DNA

برنزه آلی یکی از روشهای ایمن برنزه کردن پوست است. در این روش از اسپری هایی برای برنزه کردن پوست استفاده می کنند. در روش برنزه آلی خطرات ناشی از اشعه وجود ندارد و کار با این محصول بسیار سریع و آسان است. طول عمر اسپری برنزه قهوه ای، تنها یک هفته می باشد.

قبل از استفاده از این محصول توصیه می شود ان را در بخش کوچکی از پوست، تست کنید تا مطمئن شوید که پوست شما به این محلول، حساسیت نداشته باشد. شما میتوانید از این اسپری در منزل خود استفاده کرده و پوست خود را برنزه کنید، در این حالت دیگر نیاز به پرداخت هزینه های زیاد برای سالن زیبایی نیستید.

فواید برنزه آلی (ارگانیک) DNA:

استفاده از اسپری برنزه سریع و آسان است.

در حدود چهار ساعت به برنزه شدن کامل (تیره) می رسید.

برنزه سالم و بی خطر است.

هیچ اثر سوئی برای لایه زیر پوست ندارد.

ضررهای برنزه آلی (ارگانیک) DNA:

این محصول تقریبا گران است.

طول عمر این برنزه کوتاه است و پوست تنها یک هفته برنزه می ماند.

اگر این محصول را به صورت یکدست استفاده نکنید پوست به صورت لکه ای سفید باقی می ماند و در این حالت می توانید برای پوشاندن لکه ها از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

کرم برنزه

کرم برنزه رنگ قهوه ای طلایی جذاب و زیبایی ایجاد می کند از طرفی این کرم ها، پوشانندگی متوسطی دارند یعنی نابرابری رنگدانه های پوست، آسیب های پوستی، یا سیاهرگ های واریسی و یا مویرگ های قرمز را به خوبی پوشش می دهد.

قبل از استفاده از این کرم ها موارد زیر توصیه می شود:

پوست خود را لایه برداری کنید

از مرطوب کننده استفاده کنید سپس صبر کنید تا روی پوست کاملا خشک شود

زیورآلات خود را در آورید

از مقدار مناسبی از کرم برنزه استفاده کنید که مقدار کرم با توجه به تغییر رنگ پوست تعیین می شود.

این محصول را در نواحی حساس مثل چشم، پلک و غیره استفاده نکنید.

تاثیر کرم های برنزه معمولا آنی است و دوام آن حدود سه یا چهار روز است، به شرطی که بعد از برنزه کردن از لایه بردارهای پوست استفاده نکنید.

مزایای کرم های برنزه:

استفاده از کرم ها روش ایمنی است

سریع به نتیجه می رسید

مقرون به صرفه است

ضررهای کرم های برنزه:

تاثیر کوتاه مدتی دارد سه یا چهار روز.

اگر به روش صحیح استفاده نشود رنگ به دست آمده یکدست نخواهد بود و پوست را لکه دار نشان می دهد.

قرص برنزه

اگر به دنبال روش طبیعی برنزه هستید، اما وقت کافی برای حمام آفتاب یا سولاریوم و تخت های برنزه را ندارید، می توانید از قرص های برنزه استفاده کنید. قرص برنزه مناسب، موثر و بی خطر است. پوست شما را زیبا میکند و جلوه جذاب و خوبی دارد.

مزایای قرص برنزه:

قرص برنزه روشی طبیعی و بی خطر است.

مقرون به صرفه است

ضررهای قرص برنزه:

برخی از فرمول ها ممکن است پوست شما را خیلی روشن مثل قهوه ای مایل به نارنجی کند.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید