• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 06 / 30

مراقبت از مو در فصل تابستان

با آمدن فصل تابستان و بالا رفتن درجه حرارت باید بیشتر به موهای خود توجه داشته باشید چرا که در این دوره ی زمانی موها به رطوبت بیشتری نیازمند هستند.

به طور خلاصه در سه قاعده اصلی توضیحاتی راجع به رسیدگی به موها در فصل تابستان بیان می کنیم.

  • در طول ساعات شبانه روز به نوشیدن آب و سایر مایعات اهتمام داشته باشید چون باعث خواهد شد رطوبت بدن از دست نرود البته نه هر نوشیدنی، یعنی از نوشیدنی های شیرین و حاوی کافئین بپرهیزید زیرا ممکن است مشکلاتی مثل میگرن و سردرد های دوره ایی به بار آورد و بهتر است برای مرطوب ساختن بدن از آب نارگیل استفاده کنید.
  • در هنگام شام از غذاهای چرب و شور بپرهیزید این نوع غذاها فایده ایی برای بدن نداشته و مواد غذایی مورد نیاز را ارائه نمی دهند لذا جهت سلامت موها از امگا 3 و اسیدهای چرب ضروری و از ویتامین ها استفاده کنید که باعث تقویت مو می شوند.

مراقبت از مو

  • در سال هایی که ماه رمضان مصادف با فصل تابستان است، سعی کنید در وقت افطار ابتدا با خرما و یک فنجان آب گرم مخلوط به زنجبیل و لیمو، افطار کنید تا دستگاه گوارشی بدن پاک شود سپس از میوه ها و سبزیجات و از پروتئین های بدون چربی استفاده نمایید و حتما از هندوانه به طور خاص میل نمایید چون میوه مرطوبی است و بیش از 90 درصد حاوی آب است در نتیجه رطوبتی که در طول روز بدن از دست داده تامین خواهد شد.

مراقبت از مو

  • در کنار موارد ذکر شده سعی کنید موها را با روغن های طبیعی که حاوی مرطوب کننده هستند مانند روغن زیتون و نارگیل و بادام و … مرطوب کنید و برای شستن موها از شامپوهای مناسب استفاده کنید.
تقویت مو با گیاه راسل

مو یکی از با اهمیت ترین گزینه های زیبایی برای هر خانمی به شمار می آید و بانوان همیشه دنبال روش هایی هستند که تا به بهترین شکل به موها رسیدگی کنند و به بهترین شکل از آن ها محافظت نمایند و از طرفی بسیاری از زنان با مشکلاتی مثل شوره سر، خشکی مو یا چربی بیش از حد و ریزش مو و مو خوره …روبرو هستند به همین خاطر به لوازم آرایشی مخصوص موی سر پناه می برند اما کم اتفاق می افتد که نتیجه موثری بتوان از این لوازم آرایشی گرفت و خواه ناخواه به سمت مواد طبیعی کشانده خواهند شد.

در اینجا گیاهی را معرفی می کنیم که مصرف آن فواید زیادی برای مو دارد.

مراقبت از مو

گیاه راسل ” Roselle” (که نوعی گیاه از جنس ختمی است که درختی حدود دو متر با تنه قرمز رنگ می باشد و در سوریه و جنوب عراق و در قسمت هایی از مصر و غرب سودان و خیلی جاهای دیگر گشت می شود البته در ایران به چای ترش معروف است) و در ماه رمضان یکی از مهمترین نوشیدنی های مصر محسوب می شود که فواید زیادی برای مو دارد.

  • گیاه راسل، مو را تقویت کرده و به خاطر مواد موجود در آن موجب پر پشتی مو خواهد شد و همچنین ضد ریزش مو نیز هست و از جهت دیگر، رنگ متمایزی دارد لذا  بسیاری از خانم هایی که دوست دارند با مواد طبیعی موهای خود را رنگ کنند، این گیاه گزینه مناسبی است.
  • اضافه کردن مقداری از این گیاه به شامپوی مخصوص خود به درمان شوره سر کمک می کند و پوست سر و به عبارتی پیاز مو را تمیز کرده و تقویت می کند و همچنین درخشندگی قابل قبولی به موها می بخشد.
  • افرادی که موی سفید دارند این گیاه کمک می کند تا از دست موی سفید خلاص شوند و جوانی گم شده ی مو را بازیابند.
  • افزودن مقدار مناسبی از گیاه راسل به حنا کمک می کند تا مو رنگ قرمز متمایزی پیدا کند، بدون اینکه از مواد شیمیایی و رنگ های غیر طبیعی استفاده کرده باشید.
  • برای خشکی مو و موخوره که سبب ریزش مو خواهد شد حتما از این گیاه شفا بخش استفاده نمایید تا ریشه ی مو را تقویت کنید.

ترجمه: حمیدرضا صفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید