• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 01

بازی تخم مرغ های رنگی عید پاک

در صورت اجرا نشدن بازی اینجا کلیک کنید تا راه رفع مشکل را بیابید

عید پاک یا عید قیام یکی از روزهای تعطیل در سال مسیحی است که یکشنبه‌ای در ماه مارس یا آوریل است. مسیحیان بر این باورند که در این روز عیسی مسیح پس از اینکه به صلیب کشیده شده بود دوباره زنده شده و برخاست. مسیحیان از این رویداد به‌عنوان رستاخیز مسیح یاد می‌کنند.

بسیاری از آداب و رسومی که در عید پاک رواج دارد، با ریشه‌های کهن به آیین‌های اقوام دامدار و کشتکار می‌رسد. کل اسطوره مسیح، مرگ و رستاخیز او در آستانه بهار، یادآور جشن‌های باروری در آغاز تمدن بشر است.

یکی از رسوم بسیار رایج در عید پاک رنگ کردن تخم مرغ و خوردن آن است، که بی تردید معنای نمادین دارد.

روز عید به ویژه بچه‌ها تخم مرغ‌های رنگین را، که «خرگوش» در گوشه و کنار باغ پنهان کرده پیدا می‌کنند و با لذت می‌خورند.

رنگ کردن تخم مرغ سنتی دیرین است و احتمالاً اشاره به هنر رنگرزی عیسی مسیح است که جامه‌ها را به هر رنگی که می‌خواست درمی‌آورد.

و خرگوش، نماد زایش و باروری است، حیوان چالاکی است که در آغاز بهار با تمام توش و توان در امر زاد و ولد کوشاست!

راهنمای بازی:

با فشردن دکمه Continue to game به صفحه بازی هدایت می شوید در این صفحه با کلیک کردن روی دکمه PLAY وارد صفحه جدیدی می شود که همان راهنمای بازی است، مجددا روی دکمه Play کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی بازی شوید. بازی شبیه یک پازل است ابتدا کل تخم مرغ های رنگی و خرگوش ها یکبار نمایش داده می شود، بایستی محل تخم مرغ های رنگی و خرگوش ها را به خاطر بسپارید. هدف پیدا کردن 20 جفت از تخم مرغ های رنگی و خرگوش ها در مدت زمان 2 دقیقه است.

باید با کلیک روی هر خانه که حاوی یک تخم مرغ رنگی یا خرگوش است مشابه آن را در خانه های دیگر که قبلا به خاطر سپرده اید را پیدا کرده و با هم مچ کنید. در صورتی که بتوانید در مدت زمان تعیین شده 20 مورد را پیدا کنید وارد مرحله بعدی خواهید شد.

زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید