• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 07

خداحافظی با تزریق انسولین با یک کپسول جدید

 دانشمندان در دانشگاه بیرمنگام در حال توسعه کپسول‌های هوشمندی هستند که در بدن گردش کرده و در زمان بالا آمدن سطح قند خون، انسولین ترشح می‌کند.

به نقل از تلگراف، این تیم در حال حاضر مولکول‌هایی را کشف کرده‌اند که به گلوکز متصل می‌شود. بنابراین آنها تصمیم به ساخت یک پوسته گرفتند که حاوی انسولین بوده و در زمان حضور قند، محموله خود را آزاد می‌کند.

دیابت

بیماران مبتلا به دیابت که انسولین تزریق می‌کنند، همواره با مشکلاتی مواجه هستند که سبب محدود شدن فعالیت و سخت شدن زندگی آنها می‌شود.

حال تصور کنید که با این داروی جدید، بیماران می‌توانند یک هفته را بدون نیاز به کنترل مداوم سطح قند خون یا تزریق انسولین به راحتی سپری کنند.

این محققان در حال تلاش برای ایجاد یک سیستم هستند که انسولین را در پاسخ به سطح گلوکز ارائه کرده و در صورت بالاتر رفتن قند خون مقادیر بیشتری از انسولین را آزاد می‌کند.

متاسفانه در حدود 400 هزار نفر در بریتانیا به دیابت نوع یک مبتلا بوده که از این میزان نزدیک به 30 هزار نفر کودک هستند.

دانشمندان دانشگاه بیرمنگام اظهار کردند که این کپسول برای آزمایشات حیوانی تا پنج سال آینده و بلافاصله پس از آن برای انسانها آماده خواهد بود.

این روش درمانی جدید می‌تواند تغییر روشی در درمان دیات نوع یک باشد و به بیماران اجازه خواهد داد بدون نگرانی درباره وضعیت خود و نظارت مداوم، با آزادی عمل بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

این پروژه جدید توسط بنیاد تحقیقاتی دیابت نوجوانان(JDRF)، موسسه خیریه بریتانیایی که به منظور پیدا کردن درمانی برای دیابت نوع یک با دانشمندان همکاری می‌کند پشتیبانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید