• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 09

اریگامی گل خرزهره

خرزهره گیاهی زینتی و چند ساله است که به صورت بوته ای و یا درختچه می روید و بومی مناطق مدیترانه ای است. رنگ گلها سفید و صورتی است. در بسیاری از مناطق ایران کاشته می شود.

برای ساخت این گل زیبا به وسایل زیر نیاز دارید:

تعدادی کاغذ رنگی صورتی، یا به سلیقه خود می توانید رنگ آن را انتخاب کنید. البته کاغذ رنگی ها باید دو طرف آن یک رنگ باشد.

برای پرچم گل، از رشته های مروارید و یا پرچم های آماده که می توانید از بازار آن ها را خریداری کنید استفاده کنید.

یک سیم مفتولی سبز رنگ برای ساقه گل تهیه کنید.

برای شکل دادن به گلبرگ آن از یک شی گرد مانند یک شکلات، اسمارتیس و یا هر چیز گرد کوچکی که در دسترس داشتید می توانید استفاده کنید.

اریگامی گل کاغذی

در مرحله اول برای هر گل، پنج کاغذ مستطیل شکل و باریک برش بزنید، البته تعداد برگه های کاغذ به تعداد گلبرگ ها و شاخه گل شما بستگی دارد که در اینجا برای یک شاخه گل پنج برگه لازم است.

شکلات را که دارید در وسط برگه قرار دهید و مانند شکلات هایی که دو طرف بسته آن پیچ خورده، بالا و پایین شکلات را در دو جهت مخالف بپیچانید، طوری که نصف شکلات یعنی نیمه رویی آن دیده شود،

و بعد شکلات را بیرون بیاورید و این کار را برای برگه های دیگر نیز تکرار کنید و تعداد پنج گلبرگ به همین شکل آماده کنید.

اریگامی گل کاغذی

در این مرحله یک طرف پیچ خورده گلبرگ ها را قیچی کنید البته مطابق شکل به گونه ای قیچی کنید که قسمت پیچ خورده آن باقی بماند.

در این مرحله پرچم مروارید را بردارید و در وسط قرار دهید و گلبرگ ها را مرتب دور آن بگذارید، طوری که قسمت قیچی شده ی گلبرگ بالا قرار گیرد. انتهای پرچم و قسمت های پیچ خورده قیچی نشده گلبرگ ها در زیر گل قرار بگیرد.

اریگامی گل کاغذی

به همین ترتیب گلبرگ ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و قبل از این که آخرین گلبرگ را بگذارید مقداری از سیم مفتولی را بین گلبرگ ها قرار دهید طوری که دیده نشود و بعد آخرین گلبرگ را نیز کنار بقیه قرار دهید و با دست ساقه ی گل را کاملا محکم کنید تا به راحتی باز نشود و با یک نوار اریب سبز رنگ یا یک چسب سبز رنگ از قسمت زیر گل تا پایین ساقه سیم مفتولی را با نوار رنگی بپوشانید.

اریگامی گل کاغذی

ساخت این گل زیبا به پایان رسید و شما می توانید یک سبد گل زیبا با رنگ های مختلف بسازید و آن را تزئین کنید. و برای روی میز یک سبد گل زیبا داشته باشید.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید