• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 03 / 06

از غرور خود انرژی بگیرید

ghoroor2

برای رسیدن به موفقیت باید بسیار تلاش کنید. بارها طعم تلخ شکست را بچشید و دوباره بلند شوید، زمان زیادی از عمر خود را صرف کنید با ناملایمات مختلف روبرو شوید. و بسیار پیش می آید که با برخورد های بد و رفتارهای ناشایست روبرو می شوید در این لحظات مردد می شوید احساس می کنید اشتباه کرده اید عمر خود را بیهوده تلف کرده اید.

اما آن چه بیش از همه انسان را ناراحت می کند لکه دار شدن غرورش است وقتی است که شما را کوچک می شمارند چون شما هنوز به موفقیت نهایی دست نیافته اید، چون آنها چند پله از شما جلوتر هستند با شما رفتار تحقیر آمیزی می کنند. در این شکی نیست که این گونه افراد، انسان های سبک مغزی هستند اما موضوع صحبت ما درباره این افراد یا نحوه برخورد با آنها نیست بلکه می خواهم بگویم وقتی که غرور شما لکه دار می شود، انرژی و احساسات منفی بسیاری در خود احساس می کنید، انرژی منفی بسیار قدرتمندی که از فرد دیگری به شما تحمیل شده است، می توانید اجازه دهید این انرژی منفی شما را به گوشه ای پرت کند یا این که از این انرژی استفاده کنید، این انرژی را مهار کرده و از آن برای رسیدن به موفقیت و اثبات توانایی های خود استفاده کنید چنان کار کنید و پیشرفت کنید که دیگر کسی به خود اجازه ندهد چنین رفتاری با شما داشته باشد، آنها که شما را تحقیر می کرده اند شرمنده شوند و در نهایت شما را تحسین کنند.

درست آن موقع که به شما می گویند: «برو بچه هر وقت بزرگ شدی برگرد!» ، «هنوز قد و قواره این حرف ها نیستی!» ، «تا حالا این قدر پول رو یک جا دیدی؟!!» «این حرف ها اندازه دهنت نیست!» … و احتمالاً با نگاه های تحقیرآمیز شما را بدرقه کرده اند. این جاست که انرژی منفی زیادی روانه شما می شود باید خود را برای شنیدن این حرف ها آماده کنید. ولی آماده باشید تا از این انرژی منفی استفاده کنید این برخورد ها و رفتار های تحقیر آمیز  همان قدر که زننده و آزار دهنده هستند همان مقدار هم قدرتمند هستند.

اما واکنش انسان های موفق در برابر این گونه برخوردها، استفاده از قدرت فوق العاده همین انرژی منفی است. آنها با سکوت یا یک کلمه یا جمله ای کوتاه و متین به این تحقیر ها پاسخ می دهند و با یک تصمیم و اراده جدی به مجادله خود پایان می دهند و تصمیم می گیرند کاری بزرگ انجام دهند و تلاش بسیاری می کنند. هر بار که خسته می شوند از این تحقیر ها انرژی می گیرند و دوباره با انگیزه ای دو چندان حرکت می کنند و از سد موانع رد می شوند. موانع را تبدیل به پله هایی می کنند تا از آن بالا بروند و به نقطه اوج نگاه می کنند این انرژی بسیار قدرتمند است به شما توانی می دهد که قابل وصف نیست.

افراد بزرگ بسیاری از این تحقیرها انرژی گرفته اند افرادی مانند گاندی که می دید غرور مردمش در برابر استعمار پیر لگدمال شده است. او رفتار ها و توهین های استعمارگران را دیده بود به غارت رفتن ثروت های کشورش و در فقر زندگی کردن مردمش را دیده بود و در یک کلام تحقیر شدن را حس کرده بود و این تحقیر ها و جریحه دار شدن غرورش بود که به او توان مبارزه ای سخت و فرسایشی را داد که از او قهرمانی اسطوره ای در دنیا ساخت. یا نلسون ماندلا کسی که سالها از عمر و زندگی خود را صرف مبارزه با نژاد پرستی کرد او این انگیزه قوی را از لگد مال شدن غرورش در برابر سفید پوستان به دست آورده بود از تحقیر شدن ها، توهین ها و… این انرژی های منفی را در بهترین مسیر هدایت کرد و با این انرژی توانست سال ها زندان، دوری از خانواده و مبارزه ای سخت و نفس گیر را تحمل کند و این مسیر وحشتناک را که گفتنش برای ما ساده است تا کهنسالی ادامه دهد! یا حتی هیتلر که در کودکی بسیار تحقیر شد توانست از این انرژی استفاده کند تا قدرت را در دست بگیرد البته فردی مانند هیتلر الگوی مناسبی نیست اما مثال خوبی است از کسی که توانسته از قدرت فوق العاده این انرژی منفی بهره برداری کند هر چند در جهت منفی.

در دنیای کسب و کار استیو جابز کسی بود که با فروش بطری های خالی زندگی خود را می گذراند هیچ کس او را تایید نکرده بود هیچ شرکتی حاضر نشده بود روی پروژه او سرمایه گذاری کند بارها مجبور شده بود روی غرورش پا بگذارد و بارها دست رد به سینه اش خورد و غرورش جریحه دار شد. اما با توان بیشتر به مسیر خود ادامه داد و با تلاشی دو چندان نرم افزاری ساخت که حتی امروز پس از مرگش همه نام او را می شناسند و برایش احترام زیادی قائلند.

شما چطور آیا کسی غرور شما را جریحه دار کرده است؟ آیا کسی شما را تحقیر کرده است و با حرف هایش شما را آزرده است؟ فکر می کنم نیاز به پرسیدن نباشد این شرایط برای هر کسی پیش می آید اما این که کدام راه را در واکنش به چنین رفتار هایی انتخاب کنیم بسیار مهم است، آن قدر که می تواند سرنوشت ما را در آینده تحت تاثیر قرار دهد. شما از کدام دسته هستید آیا اجازه می دهید این انرژی منفی شما را به گوشه پرتاب کند و در لاک خود فرو می روید؟ یا این که از این انرژی منفی برای قدرت گرفتن و انگیزه بیشتر استفاده می کنید؟

این یک انتخاب است نه اجبار، شما روی رفتار دیگران کنترل ندارید اما بر واکنش خود نسبت به رفتار دیگران می توانید کنترل داشته باشید می توانید مانند فردی ضعیف عمل کنید یا مانند قهرمانان باشید با هر ضربه ای که می خورید قوی تر شوید بعد هر زمین خوردنی بلند شوید و بیشتر تلاش کنید به توانایی ها و مهارت های خود بیفزایید اگر راه دوم را انتخاب کنید نیرویی وصف ناشدنی در خود احساس خواهید کرد انگیزه ای دو چندان برای کسب موفقیت خواهید داشت سختی ها در برابرتان کوچک تر دیده می شوند و هدف والای شما دست نیافتنی به نظر نمی رسد.

پیروز باشید

علی یزدی مقدم

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. Salam
    Aali bod.
    Behesh ehtiaj dashtam.
    Dobare…
    Ba tashakor.

  2. عالی بود,,,,خصوصا اون جایی که نوشته بودید از این انژی منفی برای موفقیت خود استفاد کنید,,,
    خیلی ممنونم از تون…

  3. میدونی من هنوز برنامه نویس بزرگی نشدم ولی دارم تلاش میکنم ولی خانواده خودم گاهی میگن یه تیکه های میندازن منو ناراحت میکنن یکم سخته

  4. عالی بود خیلی استفاده کردم

  5. فیلم whiplash نیز بر اساس همین موضوع ساخته شده است توصیه می کنم آن را ببینید.

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید