• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 03 / 11

برنامه غذایی مناسب گروه خونی o

اگر گروه خونی شما o است با پیروی از رژیم غذایی ویژه گروه خونی o، مشکلات جسمی را پشت سر گذاشته و از بیماری های خطرناک و اضافه وزن رهایی یابید. شما زمانی به این نتیجه می رسید که براساس ویژگی های ژنتیکی گروه خونی خود غذا بخورید، فعالیت بدنی و ثبات روحی داشته باشید تا سالم بمانید.

گروه خونی O

ممکن است برخی انواع غذاها برای سلو لهای گروه خونی خاصی مضر و برای گروه خونی دیگر مفید باشد، زیرا ممکن است میان خون شما و غذایی که می خورید یک واکنش شیمیایی رخ دهد که این واکنش جزئی از ویژگی های ارثی شماست. این عامل را لکتین می نامند. لکتین مجموعه بزرگ و متنوعی از پروتئین های موجود در غذاهاست که بر روی خون تأثیر می گذارد. هنگامی که غذایی حاوی یکی از لکتین های پروتئینی وارد بدن شود که با آنتی بادی های موجود در گروه خونی شما تناسب نداشته باشد؛ این لکتین ها یکی از اعضا یا سیتم های بدن مانند کلیه، کبد، مغز یا معده را مورد هدف قرار می دهد و باعث چسبندگی سلول های خونی در آن می شود.

  • بهترین رژیم غذایی برای گروه خونی o رژیمی است که بر پایه پروتئین های حیوانی استوار باشد.
گوشت های بسیار مفید که در بدن همانند دارو عمل می کنند:

گوسفند، گاومیش، گوساله، مرغ، بز، شترمرغ، ماهی روغن، خالمخالی، ساردین، ماهی خاویار، قزل آلای رنگین کمان.

گوشت های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

کبک، مرغابی، بلدرچین، کبوتر، ماهی های سفید، ماهی آزاد دودی، خاویار.

بسیاری از محصولات دریایی منبع خوبی برای ید هستند و گروه خونی o معمولا از اختلال در کار غده تیروئید رنج می برند.

اگر شما دارای گروه خونی o هستید در مصرف لبنیات و پنیر احتیاط کنید زیرا بدن شما نمی تواند این مواد را به درستی متابولیسم نماید.

لبنیات مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

شیر پرچرب یا کم چرب یا بی چربی، پارمیزان، بستنی، پنیر چدار، پنیر خامه ای، انواع ماست، تخم بلدرچین.

روغن های بسیار مفید که در بدن همانند دارو عمل می کنند:

روغن دانه کتان، روغن زیتون.

روغن های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

روغن ذرت، روغن کرچک، روغن بادام زمینی، روغن سویا، روغن نارگیل.

خشکبار بسیار مفید که در بدن همانند دارو عمل می کنند:

دانه کتان، گردو.

  • بیشتر انواع لوبیا و حبوبات حاوی لکتین هایی هستند که در عضلات جمع شده و اسیدیته آن را کاهش می دهند. بنابراین سعی کنید بیشتر پروتئین مورد نیاز خود را از منابع حیوانی تامین کنید.
حبوبات مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

عدس، لوبیای قرمز کلیوی شکل.

  • فراورده های تهیه شده از گندم اولین علت چاقی در افراد گروه خونی o است زیرا گلوتن موجود در مغز گندم متابولیسم را با اختلال مواجه کرده و غذا به کندی به انرژی تبدیل می شود و این امر باعث می شود غذا در بدن به شکل چربی ذخیره گردد.
  • البته نان های تهیه شده از دانه های جوانه زده و جوانه گندم و کشمش از این امر مستثنی هستند.زیرا لکتین موجود در پوست گندم به هنگام جوانه زدن از بین می رود و این نوع نان ها دارای آنزیم های طبیعی و مفید زیادی هستند.
دانه بسیار مفید که در بدن همانند دارو عمل می کنند:

نان جوانه گندم.

دانه های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

جو، آرد ذرت، آرد گندم، گندم پوست کرده، پف فیل، فراورده های تهیه شده از آرد سفید، انواع ذرت، سبوس گندم.

  • انواع سبزیجات مجاز برای گروه خونی o بسیار هستند ولی برخی مثل کلم یا کلم بروکسل و گل کلم باعث اختلال در کار غده تیروئید که در گروه خونی o اصولا ضعیف است، می شود. اما برگ های سبز سرشار از ویتامین k مثل کاهو، کلم پیچ و بروکلی و اسفناج بسیار مفید هستند. ویتامین k به انعقاد خون کمک بسیار می کند و افراد دارای گروه خونی o برای انعقاد خون به این ویتامین احتیاج دارند.
  • لکتین های ذرت ترشح انسولین را کاهش می دهند که باعث مرض قند و اضافه قند می شود صاحبان گروه خونی o باید از خوردن ذرت خودداری نمایند خصوصا اگر استعداد ابتلا به مرض قند را به طور ارثی داشته باشند.
سبزیجات بسیار مفید که در بدن همانند دارو عمل می کنند:

کنگر فرنگی، کلم پیچ، برگ چغندر، بروکلی، پیاز، فلفل قرمز تند و شیرین، هویج فرنگی، اسفناج، شلغم، جعفری، کدو، سیب زمینی شیرین.

سبزیجات مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

سیب زمینی، گل کلم، ذرت زرد و سفید، آلوئه ورا و زیتون سیاه.

میوه های بسیار مفید که در بدن همانند دارو عمل می کنند:

انجیر خشک و تازه، موز، انبه، آب آلبالو، انواع هلو، آب آناناس و گیلاس.

میوه های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

تمشک، انواع پرتقال، نارنگی و نارگیل.

  • بهتر است صاحبان گروه خونی o بیش از آب میوه، آب سبزیجات بنوشند زیرا قلیایی تر است.
ادویه های بسیار مفید که در بدن همانند دارو عمل می کنند:

کاری، جعفری، فلفل قرمز تند، زردچوبه و جلبک دریایی قهوه ای.

ادویه های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

نشاسته ذرت، ادویه سیاه و سفید، سرکه به جز سرکه سیب.

سس های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

کچاپ، انواع ترشی ها، کچاپ انواع ترشی، مایونز و ادویه ترشی.

نوشیدنی های مضر که در بدن مانند سم عمل می کنند:

قهوه، نوشابه گازدار و چای سیاه.

سمیه مظفری

برگرفته از کتاب برنامه غذایی مناسب گروه خونی o،  نوشته: دکتر پیتر دادامو، ترجمه: مریم کاظمی.

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. جالب بود اگه میشه در رابطه با کم کردن وزن ای گروه خونی هم توضیح بدید؟

  2. سلام من در مدت دو سال با رعایت گروه خونی و تغذیه تونستم هفتاد کیلو کم کنم

  3. همه چیز که مضر شد! پس چرا مدام مردم رو به خوردن لبنیات و گیاهخواری تشویق می کنند وقتی پرشمارترین گروه خونی o هست؟! تقریبا چیزی هم برای خوردن باقی نموند !! من از بچگی عاشق پنیر و لبنیات و سبزیجات بودم و برعکس از گوشت بیزار . گروه خونیم هم o+ !! تا به حال هم نه مریض شدم نه حساسیتی به چیزی پیدا کردم .چطور چنین چیزی ممکنه ؟!

  4. همه چیز که مضر شد! پس چرا مدام مردم رو به خوردن لبنیات و گیاهخواری تشویق می کنند وقتی پرشمارترین گروه خونی o هست؟! تقریبا چیزی هم برای خوردن باقی نموند !! من از بچگی عاشق پنیر و لبنیات و سبزیجات بودم و برعکس از گوشت بیزار . گروه خونیم هم o+ !! تا به حال هم نه مریض شدم نه حساسیتی به چیزی پیدا کردم .چطور چنین چیزی ممکنه ؟!

    با سلام
    این مقاله برگرفته از کتاب دکتر پیتر دادامو است و هیچ علمی و کشفیاتی بی عیب و نقص نیست از طرفی ممکن است بسیاری از بیماری ها در کهنسالی بروز کند که درمان آن بسیار مشکل یا غیر ممکن است همان طور که ما در چندین نمونه در اطرافیان خود دیدیم که با رعایت این دستورات بسیاری از بیماری های مزمن و خطرناک آنها بهبود یافت حتی در برخی از این افراد پیرزن 90 ساله و مرد میانسال 50 ساله نیز داشتیم که با رعایت این دستورات از سلامت دوباره بدست آورده خود بسیار راضی بودند

  5. یه سوال جواب بدید چند روز و چند کیلو لاغر میکنیم

  6. با سلام
    حدود شش ماه طول می کشد که با توجه به قد خود، وزن استاندارد خود را پیدا کنید. البته باز هم بستگی به میزان اضافه وزن شما دارد. این برنامه غذایی تنها به تناسب اندام توجه نمی کند بلکه برای سلامت تمام اندام های بدن و پاکسازی آنها نیز می باشد

  7. سلام میخواستم بدانم ایا فشارخون بالای من با رعایت این رژیم خوب میشود 55 ساله هستم با گروه خونی oمثبت

  8. با سلام
    اگر فشار خون بالای شما به ارگان های بدن آسیب جدی وارد نکرده باشد حتما اثرات خوب این رژیم را در خود مشاهده خواهید کرد و حتی با رعایت این رژیم تا حدودی به ارگان های آسیب دیده برای ترمیم و بازسازی کمک خواهید کرد و مقدار آن بستگی به عوامل بسیاری دارد از جمله چقدر ارگان آسیب دیده باشد، سن فرد و …

  9. سلام
    من گروه خونیم oمنفی هست و تیروئید کم کار هم دارم . باتوجه به اینکه تخم کتان برای این گروه خونی مفید هست برای تیروئید خیلی مضر هست و اینکه می دونم قرص لووتیروکسین که برای تیروئید تجویز میشه و من باید تا آخر عمرم بخورم پوکی استخوان میاره و شیر و لبنیات برای گروه خونی من خوب نیست من باید چکارکنم ؟ مرسی.

  10. با سلام
    از این پس سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح فرمایید
    سوال و پاسخ شما به آدرس زیر انتقال یافت
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=705&qa_1=%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%AE%D9%88%D9%86%DB%8C

  11. سلام
    من گروه خونی o+هستم ایا میتوانم کشک گوسفندی استفاده کنم
    و ایا بادام برای ما مفید هست ؟
    چطور میتوانیم کلسیم بدن را تامین کنیم ؟

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید