• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 25

آیا به شانس فرصت داده اید؟

شک ندارم که شما هم شنیده اید یا خود مشاهده کرده اید که افراد موفق، خوش شانس هم هستند! و گاه خودشان به این حقیقت ایمان دارند و در سخنان خود به آن اعتراف می کنند.

 

افراد موفق قبل از رسیدن به هدف، شکی ندارند که به آن دست پیدا خواهند کرد شاید فکر کنید این حرف ها هیچ مبنای علمی ندارد ولی من با اطمینان به شما می گویم: این که افراد موفق شانس بیشتری خواهند داشت مبنای علمی دارد و هر کسی می تواند خوش شانس باشد و مهمتر از آن موفق باشد.

از نظر علمی شانس را می توان با قانون احتمال سنجید برای اینکه به یک هدف دست یابید می توانید با یک تخمین، احتمال دست یابی به آن را بر حسب درصد بدست آورید به عنوان مثال فرض کنید احتمال رسیدن شما به قله دماوند در تاریخی خاص با امکانات موجود بیست درصد باشد خوب بدون شک، رفتن به قله با این احتمال کم کار عاقلانه ای نیست! بنابراین دو راه پیش روی شماست می توانید از صعود به قله منصرف شوید که اولین راهی است که به نظر می رسد و البته ساده ترین کار هم هست و تمایل ما به ماندن در وضعیت پایدار کنونی هم، راه را به صورت ناخودآگاه توصیه می کند لازم به گفتن نیست که افراد موفق این راه را انتخاب نمی کنند بلکه راه دوم را انتخاب می کنند راه دوم این است که احتمال صعود به قله را افزایش دهید! خوب بدون شک شما نمی توانید راه رسیدن به قله را هموار کنید یا از ارتفاع آن کم کنید اما می توانید توانایی های خود را افزایش دهید تلاش کنید تا امکانات بیشتری جمع آوری کنید دانش بیشتری در این زمینه کسب کنید از تجربه آنهایی که صعود موفق یا ناموفق داشته اند کمک بگیرید صعود های تمرینی داشته باشید و بسیاری کارهای دیگر که  کوهنوردان بهتر می دانند و حال بعد از گذراندن این دوره ها و فراهم کردن امکانات و با داشتن اطلاعات دقیق تر در زمینه شرایط آب و هوایی اگر دوباره احتمال صعود را محاسبه کنید ممکن است به بیش از پنجاه درصد رسیده باشید.

خوب آیا باز هم می توان احتمال رسیدن به قله را بیشتر کرد باید بگویم شک نکنید که این گونه است با عزم راسخ، دید مثبت و ایمان به موفقیت، شما به چنان موجود قدرتمندی تبدیل می شوید که خواهید توانست مرزهای توانایی های فیزیکی خود را در هم بشکنید این، باز هم احتمال موفقیت شما در صعود به قله را افزایش خواهد داد و به عبارت دیگر شانس شما را در رسیدن به موفقیت افزایش خواهد داد.

احتمال یا شانس را خود شما ساخته اید شما هم می توانید خوش شانس باشید به شرط اینکه تا آخر راه دوم پیش بروید راهی که هیچ ضمانتی برای رسیدن به مقصد آن وجود ندارد مگر باور شما به موفقیت و رفتن و ادامه دادن پس از شکست هاست که شانس رسیدن شما به موفقیت را افزایش می دهد اگر یک تاس را یک بار بالا بیندازید شانس شما برای شش آوردن، یک ششم است و اگر آنرا شش بار بیندازید احتمال آن، یک است موفق ها تاس خود را بار ها و بارها می اندازند ولی افراد عادی در همان دفعات اول با باور به بدشانسی، خود را به شکست محکوم می کنند.

آیا به شانس فرصت داده اید

افراد معمولی به خود فرصت نمی دهند شانس بیاورند. آنها تلاش موفق ها را نادیده می گیرند و فقط موفقیت های آنها را می بینند و این موفقیت را به شانس نسبت می دهند و کم کاری خود را به بدشانسی نسبت می دهند.

شانس چیزی نیست جز یک احتمال، که رابطه مستقیمی با تلاش شما دارد و البته متفکرانه عمل کردن هم بسیار قدرتمند است. گاه باید دانشی را بیاموزید، از تجربه موفق ها استفاده کنید شرایط امروز را در نظر بگیرید و آنگاه است که  بزرگترین موانع در برابر شما کوچک می شوند .
توصیه می کنم حتما داستان مرد هیزم شکن را مطالعه کنید:

داستان هیزم شکن

افراد موفق یا به شانس اعتقاد ندارند و عقیده دارند باید با توانایی های خود به هدف دست پیدا کنند یا اینکه اعتقاد دارند، فرد خوش شانسی هستند.

اما حقیقت چیست؟

حقیقت این است که شانس وجود دارد و هر کسی در دوره ای از زندگی خود شانس می آورد اگر به شانس فرصت دهد، اگر تلاش کند و ناامید نشود، در این صورت خوش شانس خواهد بود.
اما آنچه یک موفقیت پایدار می سازد معرفتی است که از شکست های مکرر بدست می آورید اگر در قرعه کشی بانک مبلغ هنگفتی برنده شوید و تجربه ی کسب درآمد نداشته باشید ممکن است این پول را از دست بدهید که البته این هم تجربه ای ارزشمند است اما اگر فنون کسب و کار را آموخته باشید و کسب و کاری را اداره می کنید، شانس شما برای اینکه درآمدی پایدار داشته باشید بسیار بالاست به عبارت دیگر اعتماد به نفس بالاتری خواهید داشت.

شما از اینکه پولی را از دست بدهید نمی ترسید چون ماهیگری را آموخته اید ماهیگیر از اینکه ماهی را از دست بدهد نمی ترسد چون می تواند ماهی های بیشتری بگیرد.

حال ماهیگیری را در نظر بگیرید که مهارت بالایی دارد و ابزار مناسب را نیز در اختیار دارد و از آن به خوبی استفاده می کند، در این صورت موفقیت او دو چندان خواهد بود.

به کمک ابزار مناسب، دانش و تجربه می توان موفقیت های بزرگتری بدست آورد و به قله هایی دست پیدا کرد که هر که شما را می بیند احساس کند از جمله افراد خوش شانس هستید.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید