• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 26

آموزش نقاشی خروس آوازه خوان برای کودکان

در این مقاله نقاشی خروس را مرحله به مرحله آموزش می دهیم، با توجه به این که هر سال آغاز سال نو در ایران را با یک نام و نماد از حیوانات نام گذاری می کنند سال 1396 را، سال خروس نام گذاری شده است و مردم در تزئینات هفت سین از نام خروس، نقاشی، مجسمه، عروسک خروس و …. استفاده می کنند.

برای اینکه نقاشی خروس را راحت بکشید، می توانید برگه ی خود را با دو خط افقی و عمودی به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، خطوط را با نقطه چین مشخص کنید.

ابتدا یک نیم دایره مورب رو به پایین، در وسط برگه و کمی مایل به سمت راست بکشید.

نقاشی خروس آوازه خوان برای کودکان

در لبه ی نیم دایره، سمت راست یک مربع نسبتا کوچک برای سر خروس بکشید.

نقاشی خروس آوازه خوان برای کودکان

 در قسمت بالای مربع برای خروس یک کاکل به شکل هلالی نقاشی کنید. و در ضلع سمت راست مربع، دو مثلث با فاصله به عنوان نوک خروس نقاشی کنید.

نقاشی خروس آوازه خوان برای کودکان

در زیر نیم دایره برای پاهای خروس دو استوانه ی خیلی باریک که انتهای آن سه شاخه شده و نشانه ی ناخن و پنجه خروس می باشد بکشید.

نقاشی خروس آوازه خوان برای کودکان

برای کشیدن دم خروس در سمت چپ و انتهای نیم دایره، به صورت یک هلال ماه نقاشی کنید. برای دم خروس باید چهار هلال ماه بکشید که به ترتیب از بالا به پایین کوچک می شود.

نقاشی خروس آوازه خوان برای کودکان

در قسمت گردن خروس زیر مربع سه مثلث کوچک به عنوان پرهای آن بکشید.

نقاشی خروس آوازه خوان برای کودکان

در وسط مربع یک دایره به عنوان چشم آن بکشید و وسط آن یک دایره خیلی کوچک نیز نقاشی کنید. برای بال خروس بر روی نیم دایره یک زایده هلالی شکل مطابق شکل نقاشی کنید.

نقاشی خروس آوازه خوان برای کودکان

 دور تا دور چشم خروس، خطوط یک اندازه و کوتاهی بکشید. و روی بدن خروس و اطراف بال آن به شکل عدد 7 در یک جهت نقاشی کنید.

روی پرهای دم خروس، داخل هر هلال دم را با یک خط به دو نیم تقسیم کنید و روی خط میانی به شکل عدد 7 و با فاصله از هم نقاشی کنید و به همین ترتیب دیگر پرهای دم خروس را کامل کنید.

نقاشی خروس آوازه خوان برای کودکان

نقاشی خروس زیبا  به پایان رسید و حالا نوبت به مرحله ی جذاب رنگ آمیزی می باشد.

بدن خروس را با مداد رنگی آبی رنگ کنید و بال و پر های کوچک آن را با مداد رنگی زرد مشخص کنید.

خطوط وسط دم خروس را با مداد رنگی زرد مشخص کنید و اطراف آن را با رنگ سبز کاملا رنگی کنید.

پاهای آن را رنگ نارنجی بزنید و کاکل آن را با یک قرمز خوشرنگ، رنک کنید.

چشم، نوک و پرهای اطراف گردن خروس را زرد کنید و با مداد مشکی چشم آن را پر رنگ کنید. پشت زمینه نقاشی خود را می توانید رنگ کنید تا زیبا تر شود و از یک رنگ کم رنگ مثل نارنجی یا زرد کم رنگ استفاده کنید.

نقاشی خروس آوازه خوان برای کودکان

به همین راحتی یک خروس زیبای آوازه خوان نقاشی کردید و می توانید آن را روی دیوار اتاق بچسبانید و یا به بهترین دوست خود هدیه دهید.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید