• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 03 / 05

گیاه آپارتمانی_درخت اژدهای ماداگاسکار یا دراسینا مارگارین

درخت اژدهای ماداگاسکار گیاهی خانگی است که در جزیره ماداگاسکار رشد خوبی دارد که نام لاتین آن دراسینا مارگارینا می باشد.

مراقبت از این درخت بسیار آسان است، به آب و نور کمی نیاز دارد و در طیف دمایی زیادی، مقاوم است.

بررسی کلی دراسینا مارگارین

نام عمومی درخت اژدهای ماداگاسکار

گونه همیشه سبز غیر سوزنی (پهن برگ)

خانواده مارچوبگان

نژاد ماداگاسکار، موریس

ارتفاع 4/5 تا 6 و در خانه 1.5 تا 2.5

پهنا 90 سانتی متر تا 3.5 متر

رنگ شکوفه ها سفید

روشنایی قسمتی سایه

آب دهی متوسط

مراقبت کمی

در خشکسالی مقاوم

گیاهان آپارتمانی_درخت اژدهای ماداگاسکار (دراسینا مارگارین)

درخت اژدهای مارگارین شبیه درخت نخل است. به همین دلیل بسیاری از باغبان ها فکر می کنند، این گونه ای از خانواده نخل ها می باشد ولی در واقع آن نزدیک به گل سوسن (نیلوفر) می باشد!

این درخت اگر چه گونه های مختلفی دارد، در بین بعضی از گونه ها می تواند به ارتفاع 6 متر برسد. اما وقتی که در خانه نگهداری می شود، معمولا به ارتفاع 1 متر و نیم تا دو متر و نیم می رسد. ارتفاع آن را می توان با برش دادن و قلمه زدن کنترل کنید.

در هر ارتفاعی که باشد می توانید آن را برش بزنید و بعد از چند هفته می بینید از محل برش خورده دسته جدیدی از برگ ها شروع به رشد می کنند.

بهتر است برای سلامتی گیاه، قلمه را در طول بهار یا اوایل تابستان از آن جدا کنید.

انواع دراسینا مارگارین
دراسینا مارگارین سه رنگ:

گونه سه رنگ شبیه دراسینا مارگارین استاندارد است، با این حال به جای دو رنگ در برگ، سه رنگ دارد. نوار قرمزی در لبه های آن می باشد و  مرکز آن سبز است.

 

دراسینا مارگارین سه رنگ

دراسینا مارگارین کالورما:

دراسینا مارگارین کالورما کندتر از گونه های دیگر رشد می کند و رنگ بنفش صورتی دارد.

دراسینا مارگارین کالورما

دراسینا مارگارین تارزان:

تارزان به خاطر رنگش منحصر به فرد نیست زیرا رنگ آن همانند دراسینا مارگارین اصلی می باشد، بلکه به خاطر شکل این گیاه منحصر به فرد شده است. گیاه در حالی که برگهای تیز و باریکی دارد اما شکل کلی گیاه، گرد و کروی است مثل جوجه تیغی!

دراسینا مارگارین تارزان

مراقبت از دراسینا مارگارین

روی هم رفته مراقبت از درخت اژدهای ماداگاسکار ساده است. با این حال به این معنی نیست که در جایی بگذارید و آن را فراموش کنید تا مثل گیاهان دیگر شاداب باشد!

در زیر به چند نکته از مراقبت گیاه اشاره می شود:

تعویض گلدان

تعویض گلدان درخت اژدهای ماداگاسکار زمانی باید انجام شود که ریشه آنها در سراسر خاک گلدان به هم تنیده باشد. برای جابه جایی مانند دیگر گونه های گیاهان آپارتمانی عمل کنید.

دراسینا مارگارین

نور

درخت اژدها در سایه کم، بهتر رشد می کند. اگر در خانه نگهداری می کنید توانایی رشد خوب را دارد، سعی کنید در زاویه شمالی لبه پنجره قرار دهید، هرگز در یکی از زاویه های شرق یا غرب قرار ندهید، و تا حد ممکن دور از زاویه جنوب قرار گیرد. شما می دانید که اگر به گیاه نور زیادی بتابد ممکن است برگ های آن را بسوزانید. و برعکس آن، نور کم نیز باعث می شود برگ ها کم رنگ شوند.

آب

درخت اژدها ترجیح می دهد مقدار متوسطی آب دریافت کند. یک راه خوب که تعیین می کند گیاه به آب نیاز دارد این است که صبر کنید تا عمق خاک حدود 1/3 سانتی متر خشک به نظر برسد. سپس یک آب سالم به آن بدهید به طوری که تمام سطح خاک مرطوب و نم دار شود.

برگ گیاه به شما نشان می دهد که گیاه در حال حاضر به آب کم یا زیادی نیاز دارد. اگر مقدار زیادی از برگ ها در حال زرد شدن و ریختن هستند، احتمالا به گیاه به اندازه کافی آب نداده اید.

اگر برگ ها آهسته شروع به زرد شدن کنند، می تواند نشانه این باشد که بیش از حد به گیاه آب داده اید.

برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه، مطمئن شوید که زهکشی خوبی را فراهم کرده باشید، و بیش از حد آب ندهید.

درجه حرارت

دراسینا مارگارین می تواند درجه حرارت مختلفی را تحمل کند، اما بهترین دما برای آن بین 18 و 26 درجه سانتی گراد می باشد. اگر دما خیلی سرد شود، بسیار آسیب می بینند، بنابراین می توانید دمای مناسبی را به وجود آورید تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

رطوبت

درخت اژدها به طور متوسط شرایط خانه را تحمل می کند، می توانید به کمک طریق دستگاه بخور به طور منظم کمی رطوبت فراهم کنید. بخار به طور منظم برای درخت مناسب است، همین طور از هجوم حشرات جلوگیری می کند.

خاک

دارسینا خاک خاص و ویژه ای نیاز ندارد، و فقط نیاز به تخلیه خاک گلدان دارند که به خوبی انجام گیرد. از یک گلدان با سوراخ زهکشی و یک زیر گلدانی برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه استفاده کنید و یا مقداری سنگ به کف گلدان اضافه کنید تا مطمئن شوید که آب از گلدان خارج می شود.

این گیاه به کود زیادی نیاز ندارند، اما برای حاصلخیزی آن، در فصل رشد (بهار و تابستان) یک بار در ماه مقداری کود استاندارد با قدرت 50 درصد به آن بدهید.

تکثیر کردن

ساقه یکی از شاخه های بالغ را ببرید.

بعضی از برگ های پایین ساقه را بکنید.

اجازه دهید قلمه حدود یک ساعت خشک شود.

گیاه را در خاک مرطوب قرار دهید

قلمه بریده شده در خاک بعد از یک تا دو هفته شروع به ریشه دادن می کند.

آفت

اگر دقت نکنید کنه های عنکبوتی، پولک و ساس (لکه لکه) می توانند به مارگارین هجوم بیاورند. برای جلوگیری از آنها هر از چند گاهی با بخار آب برگ گیاه خود را تمیز کنید. اگر ملاحظه کردید که دوباره آفت هجوم کرده است، صابون مایع را به آب اضافه کنید و با شدت بیشتری روی آن بپاشید. آن وقت باید همه آنها را از سطح گیاه پاک کنید.

ترجمه: میترا نامجو

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید