• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 10

آموزش نقاشی سیندرلا برای کودکان

سیندرلا از شخصیت های کارتونی محبوب بسیاری از کودکان و البته بزرگسالان می باشد. بنابراین کودکان دوست دارند این شخصیت را نقاشی کنند در این مقاله سعی شده مرحله به مرحله با زبانی ساده نقاشی سیندرلا آموزش داده شود.

خطوطی که با آبی پر رنگ مشخص شده است آموزش خطوط در همان مرحله است که همین خطوط در مرحله بعدی، کمرنگ مشخص می شود و خطوط جدید پررنگ دیده می شود.

برای نقاشی سیندرلا ابتدا یک بیضی عمودی به عنوان سر او بکشید طوری که کمی مایل به سمت راست باشد. داخل بیضی دو خط عمود بر هم بکشید. همانطور که می بینید بیضی به چهار قسمت مساوی تقسیم شده است. روی خط عمودی بیضی، قسمت پایین، دو خط کوتاه افقی، رسم کنید.

زیر بیضی یک خط افقی رسم کنید. کمی پایین تر دایره ای کوچک رسم کنید که نقش کمر سیندرلا را دارد. با دو خط راست و شکسته عمودی سر سیندرلا را به دایره کمر متصل کنید.

حال باید دامن سیندرلا را بکشید. با فاصله ی زیادی از دایره کمر، یک نیم دایره بزرگ رسم کنید حال سمت راست دایره را با خط تقریبا صاف و سمت چپ را با خطوط شکسته به نیم دایره پایین وصل کنید.

 آموزش نقاشی سیندرلا برای کودکان

در مرحله بعدی که با رنگ آبی پر رنگ مشخص شده است، در سمت راست بدنش یک بیضی عمودی بکشید بالای این بیضی، یک ذوزنقه نقاشی کنید و از وسط ذوزنقه یک خط تا وسط بیضی که به صورت نود درجه می باشد مطابق شکل نقاشی کنید.

در این نقاشی سیندرلا دامنش را با دست خود گرفته است پس یک ذوزنقه کوچک روی شکستگی دامن بکشید و با یک زاویه ی باز، این ذوزنقه را به شانه سیندرلا وصل کنید.

آموزش نقاشی سیندرلا

مراحل اولیه نقاشی تمام شد و حالا نوبت به فرم و شکل دادن به بدن و لباس سیندرلا می باشد.در این قسمت گونه، چانه و گردن آن را مانند شکل زیر مشخص کنید.

نقاشی مرحله به مرحله سیندرلا

روی بیضی سر و بر روی خط افقی آن، چشم های سیندرلا را بکشید، و بالای آن ابروی سیندرلا را مشخص کنید.

نقاشی سیندرلا

سیندرلا در حال خندیدن است. روی دو خط کوتاه افقی که در مرحله اول ایجاد کردید، در خط بالایی بینی و در خط پایینی لبهای خندان سیندرلا را نقاشی کنید.

نقاشی شخصیت های کارتنی

نوبت به موهای سیندرلا رسید که در قسمت گوش سمت چپ تصویر، یک دایره کوچک نقاشی کنید و از بالای دایره دو خط منحنی موازی با یکدیگر، به عنوان تِل آن بکشید جلوی موها را به صورت خطوط کوتاه و منحنی بکشید طوری که حجم موها را نشان دهد. از آنجایی که سیندرلا موهای خود را جمع کرده است. برای موهای پشت سر به همین ترتیب خطوط منحنی شکلی که مقداری از تِل بالاتر باشد را مطابق شکل نقاشی کنید.

نقاشی آسان برای کودکان

برای دست چپ تصویر، قسمت سرشانه یک بیضی که بالای آن کمی پهن تر باشد را نقاشی کنید که پُف لباسش را نشان دهد. و بر روی خطی که در طرح اولیه سیندرلا کشیده بودید، بازو، ساق و انگشتان او را طراحی کنید. دست راستش را نیز به همین ترتیب حجم دهید و انگشتانش را مشخص کنید.

زیباترین نقاشی از سیندرلا

با یک نیم دایره، یقه لباس را بکشید و قسمت کمر آن را همانند شکل فرم دهید، به عکس دقت کنید تا قسمت های ظریف نقاشی را فراموش نکنید.

طراحی لباس سیندرلا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید