• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 31

جاذبه های گردشگری آنتالیای ترکیه

آنتالیا شهری است که برای هرکسی جاذبه های زیادی دارد و کارهای زیادی می توان در این شهر انجام داد. آنتالیا مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی ترکیه است. اگر می خواهید گشت و گذاری در شهر داشته باشید با جاذبه های شگفت انگیزی روبرو خواهید شد که بسیار سرگرم کننده خواهند بود. بخش قدیمی شهر، پر از خیابانهای کم عرض و پر پیچ و خم با حال و هوای مکان های تاریخی پر شده است، این شهر بطور کامل پایگاهی برای گردشگری است.

آنتالیای ترکیه

این شهر یک منطقه وسیع برای ورود به ساحل شن های سفید ترکیه است به نام ساحل فیروزه ترکیه. دوستداران ساحل و علاقه مندان تاریخ هر دو از گشت و گذار در این شهر راضی و خشنود خواهند شد.

شهر قدیم (Kaleiçi)

محله شهر قدیم پر از پیچ و خم های ماز-مانند است که برای پیاده روی ساخته شده است. دیوارهای سفید کاری شده و سقفها ی قرمز رنگ قصرهای عثمانی که در کوچه های سنگ فرش هستند، درحال حاضر در کنار مجموعه بوتیک های هتل ها، مغازه های سوغات فروشی، گالری های هنری و رستورانها قرار گرفته اند. اگر چه اینجا شبیه به مکانی است که بتوانیم در یک محیط تاریخی نفس بکشیم ولی همچنین جاذبه های بسیار زیادی برای کسانی که می خواهند تفریح کنند وجود دارد. میدان اصلی بنام (دروازه بالارو) دارای دروازه قلعه و برج ساعت سنگی می باشد و همچنین مسجدی وجود دارد که در قرن 18 توسط تکیلی محمد پاشا ساخته شده است و منظره مسجد و کاشی کاریهای داخلی آن بسیار زیبا و خیره کننده است. در طول خیابان Hesapçı Sokak شما مناره ی Kesik را پیدا خواهید کرد (مناره بریده شده) این بنا در قرن 19 به آتش کشیده شده است. این مسجد بنائی است که دوران زندگی خود را بعنوان یک معبد رومی شروع کرده و بعد به کلیسای بیزانس تغییر پیدا کرده و سرانجام تبدیل به یک مسجد شده است.

شهر قدیم (Kaleiçi)

بندرگاه قدیمی

بندر قدیمی آنتالیا در عقب نشینی یک پرتگاه قرار گرفته است منظره ای زیبا و بدیع از ازدحام بوتیک ها، کافه های زیبا، بازارها و قایق های بادبانی که در حال سوسوزدن در دریای مدیترانه هستند. درحال حاضر بسیار مشکل است که تصور کنیم که این فضا مرکز بزرگ اقتصادی آنتالیا بوده است اما از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم این بندر-بندر اصلی بوده است که از طریق آن در شهر و مناطق اطراف آن به کسب و کار و تجارت می پرداخته اند.

این روزها برای خریدکردن به اینجا می آیید و پس از آن تماشای غروب آفتاب بالای دریا، در حالی که قهوه می نوشید یا می توانید بر روی دریای مدیترانه با یکی از قایق های تفریحی برای شنا و تماشای منظره ها بروید و یا اینکه حوله خود را در ساحل پهن می کنید و آفتاب می گیرید.

بندرگاه قدیمی

دروازه هادریان

دروازه هادریان یکی از دروازه های اصلی ورودی و بسیار هیجان انگیز است که در منطقه کالچی قرار دارد و در امتداد دیوار یونانی و رومی در قسمت شرقی از شهر قدیمی محفوظ مانده است. این دروازه در این بخش بسیار دیدنی و قابل توجه است. این دروازه به افتخار امپراتور هادریان در سال 130 بعد از میلاد ساخته شده، 3 طاق مرمر سفید دارد و در کنار قلعه باشکوه قرارگرفته است و توسط مجسمه های زیبایی تزئین شده است. همینطور که در مسیر قوس ها قدم بر میدارید اگر به سقف نگاه کنید منظره کنده کاریها و حکاکی هایی را می بینید که به بهترین شکل محافظت شده اند.

دروازه هادریان

اسپندوس (Aspendos)

دلیل اصلی سفر علاقه مندان تاریخ به آنتالیا، سفر یک روزه به اسپندوس است .اسپندوس این مکان باستان شناسی، آمفی تئاتر رمی بوده است، بهترین اثر جهان که بسیار خوب نگهداری شده و یکی از برترین جاذبه های توریستی ترکیه محسوب می شود. روزهای شکوه و عظمت این شهر باستانی و خیره کننده قرون 2 و 3 میلادی بوده است، زمانی که بسیاری از ویرانه هایی که امروز دیده می شوند ساخته شده اند. در بخشی از این آمفی تئاتر که بطور کامل باقی مانده است  15000 تماشاچی می توانسته اند بنشینند ولی بخش باقی مانده این مکان در ویرانه ها پنهان شده است و احتمالا جالبترین بخش برای بیشتر گردشگران مشتاق، همین قسمت است.

آسپندوس (Aspendos)

الیمپوس و چیمائرا (Olympus and the Chimaera)

دهکده های مجاور Olympus و Çıralı روی خط ساحلی زیبایی قرار گرفته اند و توسط ویرانه های شهر باستانی لیکیان الیمپوس احاطه شده اند. علاه بر ویرانه های قدیمی، شعله های آتش در chimaera، که به صورت طبیعی همواره در حال سوختن هستند و  از دل صخره ها بیرون می جهند، جزء جاذبه های مشهور chimaera هستند. اولیمپوس در بین جوانانی که با کوله پشتی گردش می کنند محبوب است و برای بسر بردن شب های نشاط انگیز در این محل شهرت دارد، در حالی که Çıralı روستای ساحلی و بسیار آرام بخش است هر دو آنها برای کسانی که تمایل دارند تعطیلات را در ساحل بگذرانند و از پاتوق های شلوغ ترکیه به دور باشند عالی است.

الیمپوس و چیمائرا

چشمه های کارست (چشمه های آهکی)

در حومه شهر آنتالیا منطقه ای وجود دارد که سرشار از چشمه های کارستی، گودالها و آبشارها است. در طول یک دوره یک و نیم تا دو میلیون ساله ذخایر آهک انباشته شده آثار آهکی به وجود آورده است که همچون پاموکاله در کوش‌آداسی و شبیه به تراسها و ایوانکهای مشهور پاموک‌کاله است. مناطق Kirkgöz و پینار باشی (که دقیقاً در شمال غرب آنتالیا قرار دارند) دارای چشمه ها و گودالهایی هستند که می توان مشاهده کرد. دودون باشی (سر دوده) آبشار کوچکی است که از یک گلوگاه یا تنگه باریک بطرف پایین می ریزد.

چشمه های کارست (چشمه های آهکی)

در آنجا آبشار دودن باشی که از بالا میریزد و دودن چای آبشاری که آب از پایین میریزد هر دو تحسین برانگیز هستند و سفر به اینجا، آرامش و تفریح در طبیعت آنتالیا می تواند ما را از جاذبه های تاریخی اشباع کند.

ترجمه: شینا سهیلی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید