• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 08

برترین جاذبه های گردشگری فنلاند

درحالی که فنلاند اساسا بخشی از اسکاندیناوی نیست، این کشور برخی ویژگی های مشابهش را به رخ همسایگانش می کشد. چشم اندازهای دلپذیر، طبیعت بکر و سیستم سیاسی تقریبا مدرن و آزادی خواهانه آن، از جمله خصیصه های مثبت فنلاند هستند. در فصل زمستان، پرتو های شمالی در شمالی ترین بخش فنلاند دیده می شود، در حالی که در فصول گرمتر، بیشتر فنلاندی ها دوست دارند تا در کلبه های روستایی خود تابستان را بگذرانند و به شنا و ماهیگیری پرداخته و کباب بریان کنند و بیش از همه به حمام بخار فنلاندی علاقه مند هستند.

فنلاند

زمانی که از فنلاند بازدید می کنید، طبیعی است که سری به هِلسینکی (پایتخت فنلاند) نیز بزنید، اما خوب میشود در برنامه سفر خود بازدید از بخش های دیگر فنلاند را نیز بگنجانید. بهتر است در برنامه شما لیستی از شهرهای کوچک تا شگفتی های طبیعی فنلاند گنجانده شود، این لیست بی شک بهترین مکان های دیدنی در فنلاند را در برخواهد داشت.

برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید.

هلسینکی

هلسینکی به عنوان پایتخت فنلاند، محبوب ترین شهر در میان شهرهای فنلاند است و شهری است که حتما نمیخواهید دیدن آن را از دست بدهید. هلسینکی بشدت شبیه سن پترزبورگ است به این جهت که به سبک شهرهای روسی سال 1812 ساخته شده است. امروزه، برخی از جاذبه های مهم هلسینکی، تعداد زیادی کلیسا است که سه کلیسای مهم آن کلیسای جامع لاتران، کلیسای واقع در میان صخره ها و کلیسای جامع اسپنسکی هستند. استادیومی که المپیک 1952 آنجا برگزار شد نیز مکانی تماشایی است، چرا که معماری آن مشابه معماری ساختمان مجلس است. در حالی که در این شهر دوازده موزه و گالری عالی وجود دارد که بهترین آنها را میتوان موزه ملی فنلاند نام برد که شامل مجموعه گسترده ای از تاریخچه فنلاند می شود.

هلسینکی از جاذبه های گردشگری فنلاند

لیوای Levi

فنلاند با چشم اندازهای بکر و دست نخورده اش، مطمئنا مقصد رویایی طبیعت دوستان بی شماری است. برای افرادی که به فضای باز و طبیعت علاقه مند هستند، پاتوق زمستانی لیوای بی شک مکان مناسبی برای گذران اوقات است. لیوای در لاپلاند فنلاند واقع شده است و با داشتن مسیرهایی که مناسب اسکیت و اسکی روی برف هستند بسیار جذاب و محبوب است. همچنین در لیوای شانس امتحان کردن تفریحات غیر معمولی همچون سیاحت با گوزن شمالی، ماهیگیری در دریاچه یخ زده و استراحت در سوناهای بزرگ صحرایی را خواهید داشت. تفریحات شبانه در لیوای از جذابیت های این شهر برای اهالی فنلاند است، مطمئنا گردشگران بدون امتحان کردن بارها، سالن های استراحت و کلوپ های مرکز لیوای آنجا را ترک نخواهند کرد.

لیوای جاذبه های گردشگری فنلاند

تامپره

با وجود اینکه تامپره از نظر بزرگی سومین شهر فنلاند به شمار می رود، باز هم یک منطقه شهری بزرگ محسوب نمیشود و بیشتر از این که احساس یک کلان شهر را به فرد بدهد به نظر مجموعه ای از محله ها است. برای اطلاع از تاریخچه و تمدن این شهر، نگاهی به وپریکی (vapriikki) بیاندازید، وپریکی موزه ای است که دربردارنده موزه تاریخ طبیعی و سالن هاکی فنلاند می باشد. تفریحاتی از قبیل اسکی و هاکی از محبوب ترین سرگرمی های این شهر هستند، اما تفریحی که می توان گفت کمتر ورزشی است، قدم زدن در مراکزی همچون پارک داک (مرغابی) و باغ Hatanpää است. شهر بازی سارکانیمی در حاشیه پایین شهر، با داشتن اکواریوم، افلاک نما، باغ وحش برای کودکان، موزه هنر و یک برج مراقبتی با منظره ای عالی از جنگل های و دریاچه های اطراف، بسیار بین همگان محبوب است.

تامپره جاذبه های گردشگری فنلاند

کمی Kemi

کمی شهری در لاپلاند فنلاند است که از لحاظ صنعتی و به خاطر کارخانه های نیشکرش معروف است. همچنین، مسافران “کمی” را بهترین مکان به خاطر قلعه برفی می شناسند. این کاخ طی سالها در سه طبقه بنا شد و محلی برای برگزاری مراسم عروسی و اجرای زنده موسیقی ها شد. مهمان ها میتوانند شب را در هتل برفی اقامت کرده. همچنین “کمی” محلی برای تفریحات شبانه شلوغ نیز دارد، تفریحاتی از جمله تور قایق سواری یخ شکن شمالی که از میان آب های یخ زده به مقصد منظره ای مهیج و باور نکردنی گذر می کند.

کمی از جاذبه های گردشگری فنلاند

تورکو

در حاشیه ساحل جنوبی فنلاند شهری است به نام تورکو که زمانی در سده نوزدهم پایتخت فنلاند بوده است و تصور می شود که قدیمی ترین شهر فنلاند نیز هست. با وجود اینکه هلسینکی نسبت به تورکو مدت زمان بیشتری پایتخت فنلاند بوده، اما تورکو را میتوان مهد جاذبه های تاریخی دانست که نقاط عطف فرهنگی بیشماری دارد. قلعه قرن سیزدهم تورکو، موزه های دوقلو به نام های ابوآ وتوس و ارس نوا (Aboa Vetus & Ars Nova) و مجاورت لوستارینماکی (Luostarinmäki) از معدود نواحی با معماری زیبا که از آتش سوزی قرن نوزدهم این شهر باقی مانده است، از جمله جاذبه های مهم این شهر به شمار می روند.

تورکو از جاذبه های گردشگری فنلاند

پوروو

دومین شهر فنلاند از نظر قدمت، پوروو است، که به علت خانه های چوبی و زیبایش معروف شده است. با وجود اینکه اکثر خانه های چوبی آن در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده اند همان طور که در خیابان های سنگ فرش شده این شهر که به وانها پوروو نیز معروف هستند قدم می زنید، جاذبه های قابل توجهی از سده سیزدهم را خواهید دید. از جمله دیگر جاذبه های پوروو که با بازدید از آنها میتوانید زمان خوشی را در پوروو داشته باشید، بازدید از کلیسای جامع پوروو که بنایی تاریخی از قرن یازدهم است، بازدید از آثار هنر محلی و میراث این شهر در موزه پوروو و امتحان کردن شیرینی های مخصوص این شهر در فروشگاه هایی برانبرگ امری متدوال در شهر خواهد بود.

پوروو از جاذبه های گردشگری فنلاند

ساوونلاینا

شهری کوچک در قلب لیک لند فنلاند، شهر ساوونلاینا است که با داشتن تاریخی جذاب ارزش این را دارد که در سفر بعدی خود به فنلاند از آن بازدید کنید. این شهر در میانه دریاچه سِیما (Saimma) و در کنار مجموعه ای از جزایری در این دریاچه قرار گرفته است. بی شک بزرگترین جاذبه این ناحیه، اولیوینلینا و یا قلعه اولاف مقدس است، که در قرن پانزدهم احداث شده است. از آنجایی که موقعیت این شهر طی قرن ها از نظر سیاسی و نظامی اهمیتی نداشت، طی گذر زمان بنای آن سالم و دست نخورده و همچنین مجهز باقی مانده است. موزه اورتودوکس، موزه ایالتی ساوونلاینا و در نزدکی آن منطقه کریمیکی منطقه ای که بزرگترین کلیسای چوبی در آنجا قرار دارد از دیگر جاذبه های این شهر هستند. در میدان خرید این شهر، حتما سری به مویکو زده و یا یک بشقاب شاه ماهی را از میان یکی از بیشمار دستفروشان این منطقه تهیه کنید.

ساوونلاینا از جاذبه های گردشگری فنلاند

رووانیمی

اگر میخواهید از زیبایی لاپلاند بهره مند شوید، حتما سری به رووانیمی بزنید. رووانیمی، مرکز لاپلاند فنلاند، در اواخر جنگ جهانی دوم کاملا ویران شد. در نتیجه بیشتر معماری این منطقه مربوط به سبک معماری اواسط قرن بیستم و طراحی زبره کاری می شود. در حالی که این شهر مهد مجموعه ای از جاذبه های شگرف است، بدون هیچ گمانی میتوان گفت این شهر به عنوان شهر رسمی بابانوئل (سانتا کلاوز) شناخته می شود. بازدیدکنندگان میتوانند به گردش در دهکده سانتا کلاوز پرداخته، از اداره پست آنجا تمبر تهیه کرده و حتی به پارک بازی زیر زمینی بابانوئلی بروند.

جاذبه هایی که به کریسمس مربوط نمیشوند شامل خانه فرهنگ کورندی، مرکز علمی پیلکِ و شاهکار مهندسی معروف به پل Jätkänkynttilä می شود.

رووانیمی از جاذبه های گردشگری فنلاند

جمهوری فنلاند کشوری در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا است. این کشور 5/4 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن هلسینکی است. حدود یک میلیون نفر از جمعیت کشور در منطقه کلان‌شهری هلسینکی زندگی می‌کنند.

دو زبان فنلاندی و سوئدی در این کشور رسمیت دارند. 89/33 درصد از مردم کشور فنلاندی‌زبان هستند و سوئدی در چند منطقهٔ ساحلی در غرب، جنوب، و منطقهٔ خودگردان اُلند صحبت می‌شود.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید