• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 06

معرفی چند فیلمی که انگیزه فوق العاده ای به شما می دهد

این روزها فیلم های زیادی در ژانر و موضوعات مختلفی مانند فیلم های غمگین، عاشقانه، اکشن، شاد و … در سطح جهان تولید و ارائه می شود. این فیلم ها گاهی داستان غیر واقعی و تخیلی و گاهی اوقات روایت زندگی اشخاصی است که تماشای آن ها احساسات و انگیزه مخاطب را تحریک می کند. فیلم های انگیزشی نیز نوع خاصی از فیلم هایی هستند که مخاطبان زیادی دارد با تماشای این فیلم ببیننده ترغیب می شود همان کارهایی که قهرمان داستان انجام می دهد، او نیز انجام دهد. در این مقاله چند مورد از بهترین فیلم های انگیزشی همراه با چکیده ای از فیلم آورده شده است.

فیلم فارست گامپ

من همین حالا تماشای فیلم فارست گامپ را تمام کردم. این فیلم انگیزه مرا بسیار بالا برد به گونه ای که قصد کردم هم نزد مالک یک شرکت میگو بروم همچنین در جنگ ویتنام باشم و همین طور در یک مسابقه پینگ پنگ رقابت کنم!

فارست گامپ یکی از بهترین فیلم های انگیزشی است که تاکنون ساخته شده است. این فیلم زندگی کامل فارست گامپ بود و ثابت کرد که نداشتن آی کیو، بهانه ای برای پیشرفت نکردن نیست.

چکیده ای از فیلم فارست گامپ:

فارست گامپ (تام هنکس)، مرد ساده‌دلی است که بهرهٔ هوشی یا آی کیوی او پایینتر از همسالانش است و در کودکی، مجبور بود اسکلت فلزی را به پایش ببندد و با آن راه برود. طی حادثه‌ای، آن اسکت مزاحم فلزی در هم می‌شکند و توانایی فارست در دویدن پدیدار می‌شود.

فارست که حالا بالغ شده در راگبی به افتخار می‌رسد.

در روزهای جنگ با ویتنام، فارست به ارتش می‌پیوندد و به ویتنام اعزام می‌شوند. فارست، دوستی به نام (بوبا میکلتی ویلیامسون) پیدا می‌کند. او جوان سیاهپوست ساده‌دلی است که آرزو دارد خانواده ی فقیرش را با صید میگو به وضع بهتری برساند. ولی بوبا در جنگ می میرد.

فارست مدال افتخار می‌گیرد و استعدادش در پینگ‌پنگ شکوفا می‌شود. او به مسابقات جهانی می‌رود و یکی یکی پله‌های افتخار را طی می‌کند.

فارست موفق می‌شود یکی از بی‌نظیرترین صیدهای میگو را انجام دهد، چنانکه عکسش بر جلد مجله‌ها برود.

 فیلم فارست گامپ همزمان با فیلم ” رستگاری در شاوشنک”، در یک سال ساخته شد و تقریباً در تمامی جایزه‌های اسکار با این فیلم رقیب بود. فارست گامپ در همه رقابت ها پیروز شد.

بر اساس رای مردم، رستگاری در شاوشنک در رتبه ۱ و فارست گامپ در رتبه ۱۳ قرار گرفت.

فیلم فارفست گامپ

فیلم رستگاری در شاوشنگ

دیالوگ های ترسناک این فیلم نفس را در سینه حبس می کند.

از اینکه این فیلم را تماشا میکنید هرگز پشیمان نخواهید شد و مهم تر از همه اینکه نمی توانیم بازیگری تیم روبینز را نادیده بگیریم.

اندی دوفرین یک بانکدار جوان و موفق است که بخاطر قتل همسر و معشوقه همسرش به حبس ابد محکوم می شود ولی او هیچ گاه این حکم را نپذیرفت.

این مجموعه حال و روزگار اندی را در سال 1940 نشان می دهد، که با دوستش رد، سالها در زندان گذراندند.

با ورود شخص دیگری به زندان به نام شاوشنگ که تعریف می کند زن اندی توسط هم سلولی او در زندانی دیگر کشته شده است. ولی رئیس زندان به خاطر ترس از افشا شدن پول شویی هایش، شاوشنگ را می کشد و اندی همچنان در زندان باقی می ماند.

یکی از دیالوگ‌های معروف این فیلم:

“… امید چیز خوبیه؛ شاید بهترینِ چیزها؛ و هیچ چیز خوبی هیچ وقت از بین نمیره

فیلم رستگاری در شاوشنگ

فیلم راکی

راکی فیلم درام و ورزشی آمریکایی است. فیلمی که مظهر جوهر واقعی و شگفتی از روح انسان است! “هرگز به عقب برنگرد و هرگز تسلیم نشو.” کسانی که این فیلم را ندیده اند ممکن است فکر کنند که این فیلم مربوط به بازی بوکس است.

با این حال به اعتقاد من این فیلم خیلی بیشتر از بوکس حرف برای گفتن دارد. این فیلم درباره ارتباط با مردم است. این که چگونه باید در زندگی پویا باشیم و حرکت کنیم. از فیلم هایی است که می توانید چیزهای زیادی از آن یاد بگیرید. باید فیلم را نگاه کنید تا به نتیجه گفته هایم برسید که این فیلم واقعا فیلم بزرگی است.

کلاهتان را برای ادای احترام به این فیلم و سیلوستر برای چنین نقش جالبی بردارید.

فیلم راکی انگیزه سازترین فیلمی است که من تابحال دیده ام . من از فلسفه زندگی راکی از زمانی که یک بچه بود استفاده کردم.

چکیده ای از فیلم “راکی”

داستان مربوط به یک ورزشکار رشته بوکس به نام راکی بالبوآ با بازی سیلوستر استالونه است که نتوانسته بود به قهرمانی برسد. اما شانس به او رو کرد و مسابقه‌ای بین او و قهرمان سنگین وزن جهان به نام آپولو کرید و الهام گرفته از شخصیت محمد علی کلی شکل گرفت که راکی توانست با پشتکار و تلاش، قهرمان را شکست دهد.

فیلم راکی

فیلم در جستجوی خوشبختی

 چند روز پیش من این فیلم را به توصیه یکی از دوستانم که در شرکت Accenture کار میکند دیدم . من فکر می کنم آن یکی از بهترین فیلمهایی است من تابحال تماشاکرده ام. این فیلم چیزهای زیادی به من آموخت که زندگی مرا تغییر خواهد داد به نظر من الهام بخش ترین فیلم و هم  راحت ترین آنها برای درک کردن در لیست این مقاله است.

آنچه که درهر موقعیتی پیش می آید باید با آن روبر بشویم ،گاهی اوقات زندگی برای یاد گرفتن بسیار سخت است اما ما از جنبه های مختلف آن آگاه نیستیم .

چکیده ای از فیلم “در جستجوی خوشبختی”

این فیلم داستان واقعی کریس گاردنر سیاه پوست، خرده فروش اسکنرهای پزشکی در سال ۱۹۸۱ است که به همراه لیندا و پسر کوچکش کریستوفر در سانفرانسیسکو زندگی بسیار سختی دارند. وضع مالی کریس بسیار بد است. او که توانایی پرداخت اجاره خود را ندارد صاحبخانه‌اش بیرونش کرده و از این رو لیندا نیز او را ترک می‌کند. کریس که هم باید پدر خوبی باشد و هم خرج کریستوفر را تأمین کند دچار مشکل شده است. کریس سعی می‌کند در شرکتی استخدام شود و از سویی باید کریستوفر را محافظت کند مبارزه سختی برای زندگی کردن پیش روی کریس قرار دارد و سرانجام کریس گاردنر به یک میلیونر تبدیل می شود که فقط سی درصد سهامش را دو میلیون دلار خریداری می کنند.

 من یک آشپز از هندوستان هستم و 38 سال سن دارم. همیشه احساس بدی نسبت به حرفه و خانواده ام داشتم. بعد ازاینکه این فیلم را تماشا کردم، شروع به گریه کردم و یاد گرفتم که باید چطور با دنیا روبرو بشوم، برای بدست آوردن هر چیزی تلاش کنم، هرگز تسلیم نشوم و همین طور پدر خوبی باشم.

به این فیلم و به کارگردان آن و ویل اسمیت که فوق العاده بازی کرد احترام می گذارم وکلاهم را برمی دارم.

فیلم در جستجوی خوشبختی

فیلم نقطه کور

این فیلم انگیزشی به ما می آموزد اجازه بده که کار تو به جای تو حرف بزند. هرکسی در درون خود یک قهرمان دارد، تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که آن قهرمان را بیرون بیاورید. قهرمان درون خودتان را پیدا کنید.

فیلم نقطه کور یک فیلم حماسی است. خط سیر داستان، شخصیت ها و اخلاقیات همه بصورت شگفت انگیزی عالی است. داستان بر اساس زندگی مایکل اوهر، بازیکن فوتبال آمریکایی است.

در این فیلم بالتیمور راونز در نقش تهاجمی ایفای نقش می کند.

چکیده ای از فیلم “نقطه کور”

مایکل پسر کم رو و خجالتی سیاهپوست از خانواده‌های تنگدست و فقیر پائین شهر است .روزی او تصادفاً با شان پسر یک خانواده ثروتمند آشنا می‌شود. خانواده‌شان او را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند و کم‌کم رابطهٔ عاطفی بین مایکل و خانواده‌شان شکل می‌گیرد. این رابطه باعث می‌شود که مایکل به آرزوهای بزرگش برسد.

این فیلم نه تنها الهام بخش است بلکه یک دریای عاطفه است!

در این لیستی که به آن پرداختیم، فیلم  “رستگاری در شاوشنگ” از بقیه فیلمها بهتر است. بازیگری مورگان فریمن و تیم روبین بر بازی دیگر بازیگران هم دوره و معاصر برتری دارد. همچنین در برانگیختن انگیزه افراد بسیار موفق عمل کرده است.

فیلم نقطه کور

 پیشنهاد می کنیم تماشای این فیلم ها را از دست ندهید زیرا با تماشای این فیلم ها نه تنها حس خوب و انگیزه ی فوق العاده ای در شما ایجاد می شود. نظر شما درباره این فیلم‌ها چیست‌؟ شما چه فیلم های انگیزشی دیگری برای مخاطبان وبسایت یاد بگیر دات کام پیشنهاد می کنید؟ آنها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ترجمه: شینا سهیلی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید