• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 06

معرفی کتاب هایی در زمینه تغذیه و آداب روزه داری

کتاب تغذیه و روزه داری در سلامت و بیماری از دیدگاه طب ایرانی و اسلامی

مولفان: دکتر غلامرضا کردافشاری، دکتر محمود خدادوست، دکتر حوریه محمدی کناری، دکتر مریم مقیمی

ناشر: المعی

تعداد صفحه: 140

سال چاپ: 1395 چاپ چهارم

کتاب تغذیه و روزه داری در سلامت و بیماری از دیدگاه طب ایرانی و اسلامی

معرفی کتاب

این کتاب شش اصل ضروری سلامت را مطرح می کند و برای مقابله با بیماری ها با عنوان “تدابیر در بیماری های مختلف و سلامت تغذیه در ایام روزه داری” همچنین دستور تهیه انواع غذاها و شربت های توصیه شده را ارائه می دهد. همچنین به علل و علایم 15 بیماری شایع و راه های درمانی و پیشگیری آن ها اشاره می کند. اگرچه تکیه اصلی کتاب مربوط به ماه مبارک رمضان است ولی روش های توصیه شده در آن در سایر اوقات سال نیز کاربردی است.

کتاب رمضان، تغییرات مزاجی

 نویسنده: سید محمد موسوی، دکتر غلامرضا کرد افشاری

تاریخ انتشار: چاپ دوم سال 1392

ناشر: فجر قرآن

تعداد صفحات 180

معرفی کتاب رمضان، تغییرات مزاجی
معرفی کتاب

این كتاب متضمن بحث و بررسی در زمینه‌ی روزه گرفتن بر اساس دیدگاه شیعه و اهل سنت است كه نگارنده، آن را در پنج فصل تنظیم كرده است: روایت زهری درباره‌ی جنبه‌های مختلف روزه گرفتن، اقوال فقها شیعه از پیشینیان تا به امروز درباره‌ی انواع روزه گرفتن، اقوال اهل سنت با توجه به مذاهب چهارگانه‌ی آنان درباره‌ی روزه، موارد اختلاف در كتاب فقهی در زمینه‌ی روزه گرفتن، و انواع روزه به صورت نموداری در این کتاب توضیح داده شده است.

کتاب فرهنگ و آداب روزه داری با غذاهای طبیعی

 پدید آورندگان: محمد دریایی، رسول حیدری، سید حسین عابدینی اردهالی

 ناشر: سفیر اردهال,سبحان نور

تاریخ نشر: 91/04/05

تعداد صفحه: 244

کتاب فرهنگ و آداب روزه داری با غذاهای طبیعی
معرفی کتاب

در این کتاب ضمن تشریح تاثیر روزه بر بخش‌های مختلف بدن انسان و ویژگی‌های رژیم غذایی این ماه، انواع و اقسام خوراکی‌ها و غذاهای طبیعی و شیوه تهیه آنها نیز آورده شده است. خوراکی‌هایی که مصرف آنها در سحر و افطار و زمان بین اذان مغرب تا اذان صبح، مفید به فایده بوده و با وضعیت گواشی و هاضمه انسان روزه‌دار تطابق کامل دارد. روزه در جهان طب و بهداشت، تغذیه در ماه رمضان، توصیه‌های سحری، انحراف در الگوی تغذیه صحیح ماه رمضان، پیام‌های بهداشتی، سحری‌ها، افطاری‌ها، غذاهای شیرین و شیرینی‌ها، شربت‌ها، بخش‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

کتاب راهنمای جامع روزه داری، از دیدگاه دین و پزشکی

نویسنده: سعیده یراقی اصفهانی

ناشر: نشر شهر

کتاب راهنمای جامع روزه داری، از دیدگاه دین و پزشکی
 معرفی کتاب

این کتاب شامل ده فصل می باشد در فصل اول، فلسفه ی روزه داری از دیدگاه قرآن، پیامبر اسلام (ص) و برخی ائمه معصومین (ع) با استخراج از متون اسلامی و مذهبی بررسی شده است. فصل دوم مجموعه ای از سخنان گهربار پیشوایان ما درباره روزه است. در فصل سوم، ماه رمضان، در آئین و فرهنگ های دیگر مورد بررسی قرار داده شده است. در فصل چهارم روزه داران عزیز با تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان آشنا خواهند شد و در ادامه با تقسیم گروه ها و افراد مختلف جهت روزه داری، روش و راه صحیح روزه گرفتن به خوانندگان عزیز ارائه می شود. روزه داری بیماران، رمضان و رژیم لاغری، ورزش روزه داران، توصیه های رمضانی و پرسش و پاسخ های رایج پیرامون روزه داری عناوین فصل های بعدی این کتاب است.

کتاب از احادیث پزشکی بیشتر بدانیم: پرسش و پاسخ های کوتاه بر اساس دانش نامه احادیث پزشکی

مولف: مهدی خسروی سرشکی

ناشر: چاپ و نشر دارالحدیث

سال نشر: 1395

تعداد صفحات: 110

معرفی کتاب هایی در زمینه تغذیه و آداب روزه داری
معرفی کتاب

هدف اصلی از احکام و دستور های اسلامی و بویژه احادیث پزشکی، طب پیشگیرانه است؛ یعنی پیشگیری از بیماری ها و تأمین سلامت جسمی و روانی انسان. این کتاب در سه بخش پزشکی، بیماری و اندام ها و دستگاه های بدن گردآوری شده است.

مجموعه پیش رو، به ترتیب بخش ها و فصل های کتاب و به صورت پرسش و پاسخ کوتاه تنظیم شده است. پاسخ ها از همان ترجمه متن مجموعه احادیث هر موضوع، انتخاب شده اند.

تهیه: میترانامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید