• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 13

با تمهیدات خانگی به سادگی لاغر شوید

اطلاعات زیادی در مورد کاهش وزن در اینترنت وجود دارد. بسیاری از مواردی که توصیه و تبلیغ می شود چون اساس غیر علمی دارند، نمی توان به آنها اعتماد کرد. حتی برخی از این روشهای تبلیغی علاوه بر مضراتی که بر بدن دارند سبب می شوند بعد از یک دوره کوتاه کاهش وزن، مجددا وزن بالا رود. اما روش هایی طبیعی وجود دارد که صحت آنها ثابت شده هستند و به راحتی می توانید این روشها را در منزل و در رژیم غذایی خود به کار بندید و از فواید طولانی مدت آن بهره ببرید.

در این مقاله چندین روش از دست دادن وزن به طور طبیعی بیان می شود که قابل انجام در منزل و در رژیم غذایی روزانه شماست. امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. از همین امروز این روشها را به کار ببندید تا به وزن ایده آل خود برسید.

خوشتیپی

رژیم غذایی با کربوهیدرات کمتر را امتحان کنید

مطالعات زیادی نشان داده که رژیم با کربوهیدرات کمتر برای کاهش وزن موثرترند.

کربوهیدرات کمتری بخورید و چربی و پروتئین بیشتری مصرف کنید تا اشتهای شما کمتر شود و کالری کمتری مصرف کنید.

نتیجه این رژیم در کاهش وزن سه برابر بیشتر از یک رژیم غذایی کم چرب استاندارد است.

یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد.

آرام تر بخورید

اگر خیلی سریع غذا می خورید، قبل از اینکه بدنتان متوجه شود که سیر شده است، مقدار بسیار زیادی غذا خوریده اید.

افرادی که سریعتر غذا می خورند در مقایسه با افرادی آرام خور، چاقترند.

جویدن آرام تر و بیشتر غذا کمک می کند که کالری کمتری بخورید و تولید هورمون هایی که به کاهش وزن مربوطند را کاهش دهید.

برخی چربی ها را با روغن نارگیل جایگزین کنید

روغن نارگیل چربی بالایی دارد متابولیسم آن از دیگر چربی ها متفاوت است. مطالعات نشان داده که می توانید کمی متابولیسم را بالا ببرید در حالی که کالری کمتری می خورید.

روغن نارگیل بویژه در کاهش چربی های مضر شکمی موثر است.

بهتر است برخی از منابع چربی غذایی خود را با روغن نارگیل جایگزین کنید.

تخم مرغ را به رژیم غذایی خود بیفزایید

تخم مرغ و دیگر پرندگان در کاهش وزن بسیار مناسبند چرا که ارزان هستند، کالری کم و پروتئین بالایی دارند و غنی از هر نوع ماده مغذی اند.

غذاهای با پروتئین بالا، اشتها را کاهش و احساس سیری را افزایش می دهد.

به علاوه خوردن تخم مرغ در صبحانه نسبت به خوردن نان باعث می شود تا 65% بیشتر در طی 8 هفته، وزن کم کنید. همچنین کمک می کند که در استراحت های روزانه، کالری کمتری مصرف کنید.

غذاهایتان را تند بخورید!

غذای تند برای لاغری

فلفل ها محتوای ماده ای به نام کاپسایسین هستند که متابولیسم و چربی سوزی را بالا می برد. کاپسایسین همچنین اشتها و کالری جذب شده را کم می کند.

پروبیوتیک ها را بخورید

پروبیوتیک ها، باکتری های زنده ای هستند که با خوردن آنها، فواید زیادی برای بدن به ارمغان می آورید. سلامت گوارشی و سلامت قلب بهبود می یابد و به کاهش وزن کمک می کند.

مطالعات نشان داده که افراد چاق و با افزایش وزن، نسبت به مردم با وزن نرمال، مقدار متفاوتی باکتری روده ای دارند، بنابراین تعداد این باکتری ها ممکن است متاثر از وزن افراد باشد.

پروبیوتیک ها به تنظیم سلامت باکتری روده کمک می کند. همین طور جذب چربی های روزانه را مسدود می کند این در حالی است که اشتها و التهاب را کاهش می دهد.

از بین تمامی باکتری های پروبیوتیک، لاکتوباسیلوس گسری (Lactobacillus gasseri) موثرترین باکتری در کاهش وزن است.

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی به طور باور نکردنی در کاهش وزن مهم است همچنین از افزایش وزن در آینده نیز جلوگیری می کند.

مطالعات نشان داده افرادی که از خواب کافی بی بهره اند تا 55 درصد چاق ترند در مقایسه با افراد با خواب کافی. این آمار در مورد بچه ها حتی بیشتر هم هست. این امر شاید به این دلیل است که محرومیت از خواب، عملکرد روزانه هورمون های اشتها آور را بر هم می زند و منجر به کاهش تنظیم اشتهای بدن می شود.

فیبر بیشتری میل کنید

غذاهای غنی از فیبر به کاهش وزن کمک می کند.

غذاهایی که محتوای فیبر محلول در آب هستند به ویژه به کاهش وزن کمک می کنند، در ضمن این نوع از فیبرها به افزایش احساس سیری کمک می کنند.

فیبر احساس خالی بودن معده را به تاخیر می اندازد، معده را بزرگتر می کند و رهاسازی هورمون های سیری را افزایش می دهد. در نهایت طبیعتا کمتر می خورید بدون اینکه در مورد خوردن فکر کنید.

گذشته از این، انواع زیادی از فیبرها برای تغذیه باکتریهای روده موثرند. باکتریهای خوب روده به کاهش خطر چاقی مربوطند.

مطمئن باشید که افزایش تدریجی مصرف فیبر از ناراحتی های شکمی مثل گرفتگي‌ عضلات‌، نفخ و اسهال جلوگیری میکند.

دندانها را بعد از وعده های غذایی مسواک بزنید

افرادی که دندانها را پس از وعده های غذایی مسواک می زنند، میل به خوردن فست فود و میان وعده در آنها کاهش پیدا می کند. این به این خاطر است که افراد پس از مسواک زدن تمایلی به خوردن مجدد ندارند. به علاوه، طعم خمیردندان می تواند مزه غذا را بدتر کند. بنابراین مسواک و خمیردندان پس از وعده های غذایی، شما را کمتر برای مصرف یک میان وعده غیر ضروری وسوسه می کند.

با اعتیاد به خوردن، مبارزه کنید

اعتیاد به خوردن غذا، اشتهای مقاومت ناپذیر را درگیر می کند و مولکولهای شیمیایی مغز را تغییر می دهد که مقاومت در برابر خوردن برخی غذاها را مشکل می کند.

علت زیاد از حد خوردن بسیاری از غذاها مهم است و روی درصد مهمی از جمعیت اثر می گذارد. مطالعه ای در سال 2014 نشان داده است که تقریبا 20% از مردمی که کاملا سیر شده اند، در معرض اعتیاد به خوردن زیاد هستند.

برخی غذاها بیشتر از بقیه، سبب اعتیاد به خوردن زیاد می شود. خوراکی ها و خرده خوری ها چون عمل فراوری زیادی روی آنها انجام شده است بنابراین مقدار زیادی شکر، چربی یا هر دو را دارند.

به قلب خود کمک کنید

اهسته‌ دويدن‌، دویدن، دوچرخه سواری و پیاده روی نقش زیادی در سوزاندن کالری ها و بهبود سلامت جسمی و روحی دارد.

این کارها به بهبود فاکتورهای خطر برای بیماری های قلبی کمک می کند همین طور در کاهش وزن و کاهش خطر چربی های شکمی که دور اندامها شکل می گیرد و کاهش بیماری های متابولیکی بسیار موثر است.

ورزشهای مقاومتی انجام دهید

ورزشهای مقاومتی برای لاغری

کاهش توده عضلانی اثر جانبی معمول کم خوردن است.

اگر مقدار زیادی از عضلات خود را از دست دهید، بدن کالری کمتری را نسبت به قبل می سوزاند.

با انجام ورزشهای مقاومتی مثل بلند کردن دمبل، از از دست رفتن توده عضلانی جلوگیری می شود.

آگاهانه خوردن را تمرین کنید

آگاهانه خوردن یعنی اینکه حساب شده غذا بخورید یعنی چه غذاهایی و با چه مقدار کالری مصرف می کنید. این روش کمک می کند تا گرسنگی و سیری واقعی را متوجه شوید در ضمن از غذاهای سالم برای پاسخ به حس گرسنگی استفاده می کنید.

آگاهانه خوردن تاثیر ویژه ای روی وزن، رفتار تغذیه و استرس ناشی از چاق شدن دارد. با انتخاب آگاهانه غذا، افزایش آگاهی و گوش دادن به نیاز بدن، وزن به طور طبیعی و بسیار ساده کاهش پیدا می کند.

روی تغییر سبک زندگی متمرکز شوید

رژیم غذایی یکی از چیزهایی است که معمولا در دراز مدت با شکست مواجه می شود. در حقیقت، مردمی که به جای تمرکز بر کاهش وزن، اصلاح رژیم غذایی را نخستین هدف تغذیه سالم بدن خود قرار می دهند، موفق ترند.

بخورید تا سالمتر و شادتر و با تناسب اندام باشید نه فقط برای کاهش وزن!

ترجمه: سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید