• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 06 / 15

نکاتی برای کاهش وزن قبل از 40 سالگی

بدن ما دائم در حال تغییر است و با بالا رفتن سن قدرت، انرژی و نسبت چربی سوزی ما نیز کاهش می یابد تا اینکه به سن 40 سالگی می رسیم و معروف است که بعد از 40 سالگی سلولیت پیدا می شود و دیگر چابکی قبل را نداریم و به خاطر افزایش چربی ها در بخش هایی از بدن و کاهش تحرکات چه بسا بدنی بیمار داشته باشیم.

کاهش وزن

 برخی چربی ها در بدن سوخت و ساز ناقص و ظاهر بدی دارند که این چربی ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست نشست می کنند که این مشکل بیشتر در خانم ها شایع است. سلولیت در تمام خانم های چاق یا لاغر و یا حتی دارای وزن نرمال وجود دارد. 85 تا 98 درصد خانم ها از نشست نا خواسته این چربی ها شکایت دارند.

اما نگران نباشید چون در این مقاله می خواهیم روش های موثری برای داشتن تناسب اندام ذکر کنیم که اسم شما هم در فهرست ” بهترین بدن” قرار بگیرد.

رژیم غذایی با کاهش کربوهیدرات

اگر شما از یک رژیم غذایی تبعیت می کنید از کاهش کربوهیدرات ها دریغ نکنید. کاهش کربوهیدرات روش موثری برای کاهش وزن می باشد بسیاری از تحقیقات بر روی نمونه های تصادفی نشان داده که وعده های غذایی با کربوهیدرات های پایین 2 تا 3 برابر از وعده های غذایی چرب در کاهش وزن موثرند یعنی اگر شما کربوهیدرات ها را کمتر مصرف کنید، نسبت به کسی که چربی کم تری مصرف می کند در کاهش وزنتان موثر خواهد بود. در حالیکه در بدن سازی نیاز است که کربوهیدرات زیادی مصرف کنید.

کاهش وزن با فیبر

روی مصرف غذاهای فیبردار تمرکز داشته باشید دلیلش این است که در هضم غذا بسیار کمک می کند و مصرف بالای فیبر به کاهش وزن شما منجر خواهد شد. همین الان اگر کلمه “کاهش وزن با فیبر” را جستجو کنید متوجه این امر خواهید شد.

خوراکی سرشار از فیبر

ورزش عضلات

تعدادی از پژوهش های جدید ثابت کرده اند که تمرین ورزشی و فعالیت بدنی کمک می کند تا توان و قدرت خود را بازیابید و تا حدی انعطاف پذیری و استقامت را بدست آورید پس با ورزش های قدرتی 2 بار در هفته، مخصوصا روی عضلات پا و کمر و دستها به مدت 15 دقیقه، متوجه بهبود عضلات خود خواهید شد و تفاوت چابکی نسبت به قبل را احساس می کنید.

تمرین های ایروبیک و کاردیو cardio مقدار زیادی از کالری های بدن را می سوزانند و بهتر است 4 بار در هفته به مدت 30 دقیقه برای هر بار انجام دهید.

نکته پایانی

این نکات را خانم ها و هم آقایان می توانند عملی کنند و مختص خانم ها نیست هر چند خانم ها به خاطر فعالیت کمتر، بیشتر به افزایش وزن مبتلا هستند اما در آخر این مقاله یک نکته مهم اشاره می شود و آن این که ؛ زنان خانه دار در کنار رعایت روش های بالا بهتر است فعالیت خود را در خانه بیشتر کنند نه آن طوری که موجب کمر درد و بیماری شود و نه دست به سیاه و سفید نزنند به قولی نه از این ور بوم بیفتند و نه از اون ور، خود همین فعالیت های سالم در خانه به مراتب تاثیر زیادی در تناسب اندام خواهد داشت.

ترجمه: حمیدرضا صفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید