• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 02

چگونه از هک شدن وای فای جلوگیری کنیم؟

امروزه هک شدن وای فای با استفاده از نرم افزارهای موجود کار چندان مشکلی نیست طوریکه کاربران زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. شاید پس از تماس با پشتیبانی خود یکی از راهکارهایی که پیشنهاد می کنند این است که با پرداخت هزینه اضافی نرم افزارهایی روی سیستمتان نصب کنند تا مشکل برطرف شود.

در این مقاله سعی داریم روشی را آموزش دهیم که نیازی به پرداخت هزینه ندارد تنها با پنهان کردن SSID ، از نمایش شبکه‌ی وایرلس شما در لیست شبکه‌های قابل دسترس جلوگیری می‌کند و مانع از دسترسی افرادی خواهد شد که در حال تلاش برای اتصال به آن هستند.

SSID مخفف عبارت Service Set Identifier به معنی عام، نام شبکه وای فای است.

چگونه با غیرفعال کردن SSID از هک شدن وای فای جلوگیری کنیم؟

از طریق برداشتن identification number (شماره شناسایی) شما بهتر می توانید شبکه خود را از هکرهایی که در همسایگی تان هستند و سعی می کنند به آن نفوذ کنند محافظت کنید. مخفی کردن SSID روش بی نقصی برای جلوگیری از هک شدن شبکه‌ توسط دیگران نیست؛ اما می‌تواند تا حدودی برای شما آرامش ذهنی ایجاد کند. تغییر نام وای فای و پسورد همراه با پنهان کردن نام شبکه وای فای می تواند راهکار مفیدی باشد.

مرحله اول: ابتدا در قسمت نوار آدرس مرورگر، IP روتر خود را تایپ کنید. آدرس IP اکثر کاربران 192.168.1.1 است اما آدرس IP روتر شما می تواند 192.168.0.1 و یا چیز دیگری نیز باشد. اگر هیچکدام از این آدرس ها صحیح نبود با یک سرچ سریع در گوگل با تایپ عبارت “router brand) home address)” آنچه را که نیاز دارید سریع به دست می آورید. در قسمت router brand باید برند روتر خود را وارد نمایید.

وارد نمودن آدرس آی پی

مرحله دوم: در قسمت Log in برای ورود، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و برای ادامه کار روی دکمه OK کلیک کنید. (اگر نام کاربری و رمز عبور ندارید با وارد کردن عبارت admin در قسمت کاربری و رمز عبور می توانید وارد تنظیمات خود شوید)

Log in شدن

مرحله سوم: بعد از وارد شدن روی تب Wireless Settings در منوی بالای صفحه جاری کلیک  کنید.

تنظیمات وایرلس

مرحله چهارم: عبارت “Advanced Security Settings” را از سایدبار (منوی کنار صفحه) انتخاب کنید. احتمال دارد مکان قرار گیری “Advanced Security Settings” در تنظیمات شما متفاوت باشد و یا با یک عنوان متفاوت مانند  Security Settings موجود باشد.

انتخاب Advanced Security Settings

مرحله پنجم: اگر روتر دو باندی (یا سه باندی) دارید نیاز دارید مراحل فوق را برای هر باند انجام دهید. SSID با مقدار 2.4 گیگاهرتز یا 5.0 گیگاهرتز را انتخاب کنید.

انتخاب SSID با مقدار 2.4 گیگاهرتز یا 5.0 گیگاهرتز

مرحله ششم: باید گزینه‌ی Disable (غیرفعال) را انتخاب کرده و سپس روی Apply کلیک کنید.

غیر فعال کردن SSID

می توانید برای باند‌های اضافی مراحل 3 تا 6 را مجددا به همین شکل تکرار کنید.

ترجمه: زهرا صـانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید